Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Formuła 1
Zwiń
X
-
Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą
BMW pojedzie bez podwójnego dyfuzora i KERS
BMW Sauber F1 Team postanowił nie korzystać z KERS podczas najbliższego GP Hiszpanii. Zespół zdecydował się nie użyć tego systemu, ponieważ wprowadził duże zmiany aerodynamiczne w swoim samochodzie i na tym chcą się głównie koncentrować.
BMW chce również zrezygnować z używania systemu odzyskiwania energii kinetycznej podczas Grand Prix Monako. W tym wypadku system nie dawałby po prostu żadnych korzyści, ponieważ tor ten jest dość wolny z uwagi na brak długich prostych.
GP Hiszpanii będzie pierwszym przypadkiem, kiedy team użyje na torze wyścigowym swój nowy pakiet aerodynamiczny, choć pewne rozwiązania zostały już sprawdzone. „Nie będziemy mieć KERS w żadnym samochodzie w Barcelonie, ponieważ nowe części nie będą dobrze współgrały z tym systemem” – powiedział szef zespołu Mario Theissen. „Prawdopodobnie w Turcji użyjemy KERS ponownie”.
Niemiec dodał, że ogólnie jest bardzo zadowolony z KERS. Nick Heidfeld używał tego systemu w każdym z dotychczasowych wyścigów w tym roku, ale Robert Kubica tylko w Bahrajnie. Na innych torach było to dla niego niekorzystne ze względu na większą wagę ciała, która powodowała gorszy rozkład masy w bolidzie.
„Podsumowując, jestem bardzo zadowolony z naszego systemu KERS” – powiedział Theissen. „Działał niezawodnie, nawet podczas ulewy w Malezji. Nie używamy go zawsze ze względu na konfiguracje naszego samochodu. Patrząc na to, że mamy teraz opony typu slick, musimy dobrze rozłożyć ciężar dla przedniej osi, podczas gdy KERS jest umieszczony po środku i przesuwa środek ciężkości w kierunku tyłu samochodu, co nie jest korzystne”.
Niekorzystna sytuacja z powodu limitu wagi bolidów w przypadku cięższych kierowców, takich jak Kubica, ulegnie poprawie w przyszłym roku, bowiem FIA zatwierdziła już podniesienie limitu o 15 kg, do 620 kg.
Czyli nadal będą zamiatać tyły, ponieważ prawie wszystkie zespoły mają KERS i dyfuzor.
Komentarz
-
Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą
Przeczytałem niusa, ale jakoś nigdzie tam nie jest jednoznacznie napisane, że nie będą mieli tego dyfuzoru... ofkoz niewątpie, że to co napisał Toyo jest pewnie uzasadnione, ale prosiłbym o jakąś ściślejszą informacje
KERS jakoś nigdy specjalnie im nie pomógł, więc chyba nie ma co narzekac ; P Jednak martwi mnie ten dyfuzor.... jeśli rzeczywiście go nie będą mieli, to nie wiem co oni robili przez cały ten czas... no chyba, że szykują coś jeszcze innego, ale raczej na to bym sie nie nastawiał, a jeśli tak już jest to zapewne spali to na panewce ; P
Komentarz
-
Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą
Pewnie zmajstrują potrójny dyfuzor i ćwierć KERSu.
http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=11773
Tu masz artykuł o podwójnym dyfuzorze w BMW. Co prawda to tylko spekulacyjny artykuł, ale jak BMW nas nauczyło, oznacza to, że zapewne dyfuzora nie będzie.
Rozbawiła mnie natomiast wypowiedź Nicka, jakoby BMW podczas pierwszych czterech Grand Prix nie wprowadziło dużych zmian. Jakich "zmian"? Przecież oni nie wprowadzili kompletnie nic! Nick chyba sam nie wie co mówi.
Komentarz
-
Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą
Theissen: BMW odsunęło swoje cele na bok
Po pierwszych czterech wyścigach sezonu 2009, zespół BMW Sauber w końcu przyznał że musi zmienić postawione wcześniej cele, do których między innymi należała walka o mistrzostwo.
„Odsunęliśmy na bok nasze cele, które postawiliśmy sobie w zimie” mówił Mario Theissen. „Nie możemy aktualnie wygrywać wyścigów, dlatego zmieniliśmy je. Nie zaakceptujemy jednak tej sytuacji. Przyspieszymy, zobaczymy gdzie zakończymy, ale z pewnością nie poddamy sezonu.”
Szef zespołu BMW Sauber przyznał także, że jego team zrezygnował z wdrożenia ulepszeń w bolidzie podczas pierwszych czterech wyścigów między innymi z powodu restrykcji w testach: „Głównym powodem, dla którego odłożyliśmy możliwość ulepszania bolidu podczas pierwszych wyścigów były restrykcje w testach. Innym powodem była ingerencja w pakiet aerodynamiczny bolidu.”
„To podejście wygląda na błędne w tym momencie, ale poczekajmy i zobaczmy co będzie po kilku wyścigach.”
A teraz panowie, wszyscy razem wielkie HAHAHA
Komentarz
-
Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą
To już tradycjaPo nieudanym Grand Prix Hiszpanii (bo trudno się spodziewać, by było udane) pewnie wyjadą z tekstem, że budują bolid na 2010, co będzie największą porażką XXI wieku i pewnie znowu zbudują złom nad złomami. Oby wtedy Roberta już w tym pseudo-teamie nie było. Wolałbym już, by jeździł w Force India
Aha, byłbym zapomniał: buhahahaha hahahahaa:mrgreen:
Komentarz
-
Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą
Wyniki pierwszego treningu przed Grand Prix Hiszpanii:
1. Jenson Button Brawn BGP001 1:21,799
2. Jarno Trullin Toyota TF109 1:22,154
3. Robert Kubica BMW Sauber F1.09 1:22,221
4. Nick Heidfeld BMW Sauber F1.09 1:22,658
5. Kazuki Nakajima Williams FW31 1:22,659
6. Nico Rosberg Williams FW31 1:22,667
7. Nelson Piquet Jr Renault R29 1:22,753
8. Timo Glock Toyota TF109 1:22,828
9. Felipe Massa Ferrari F60 1:22,855
10. Rubens Barrichello Brawn BGP001 1:22,859
11. Kimi Raikkonen Ferrari F60 1:22,873
12. Mark Webber Red Bull RB5 1:22,934
13. Sebastian Vettel Red Bull RB5 1:22,959
14. Lewis Hamilton McLaren MP4-24 1:23,077
15. Sebastien Bourdais Toro Rosso STR4 1:23,088
16. Giancarlo Fisichella Force India VJM02 1:23,089
17. Fernando Alonso Renault R29 1:23,157
19. Heikki Kovalainen McLaren MP4-24 1:23,522
18. Sebastien Buemi Toro Rosso STR4 1:23,185
20. Adrian Sutil Force India VJM02 1:23,536
Jak widać BMW w czołówce, cieszy mnie to, jednak pamiętamy bardzo dobrze sytuację w Bahrajnie, kiedy to obaj kierowcy BMW Sauber również byli na treningach w czołówce, a w kwalifikacjach i wyścigu klapa. Po prostu dupa blada. Dlatego te wyniki traktuję bez większego entuzjazmu, że Robert jest wysoko. Jeśli takie tempo nada w kwalifikacjach, to uwierzę, że BMW naprawdę się odmieniło (pomijając fakt, że na majstra wśród konstruktorów szans już i tak nie mają).
No i jeszcze nie wiadomo ile miał paliwa i jak pójdzie w drugim treningu.
Komentarz
-
Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą
Wyniki drugich treningów przed GP Hiszpanii:
1. Nico Rosberg, Williams, 1.21,588,
2. Kazuki Nakajima, Williams, 1.21,740,
3. Fernando Alonso, Renault, 1.21,781,
4. Rubens Barrichello, Brawn GP, 1.21,843,
5. Mark Webber, Red Bull, 1.22,027,
6. Jenson Button, Brawn GP, 1,22,052,
7. Sebastian Vettel, Red Bull, 1.22,082,
8. Nelson Piquet jr, Renault, 1.22,349,
9. Sebastian Buemi, Toro Rosso, 1.22,571,
10. Kimi Raikkonen, Ferrari, 1.22,599,
11. Sebastian Bourdais, Toro Rosso, 1.22,615,
12. Giancarlo Fisichella, Force India, 1.22,670,
13. Lewis Hamilton, McLaren, 1.22,809,
14. Heikki Kovalainen, McLaren, 1.22,876,
15. Felipe Massa, Ferrari, 1.22,855,
16. Robert Kubica, BMW-Sauber, 1.22,948,
17. Nick Heidfeld, BMW-Sauber, 1.23,173,
18. Timo Glock, Toyota, 1.23,360,
19. Jarno Trulli, Toyota, 1.23,623,
*Adrian Sutil nie wziął udziału w sesji.
Sytuacja identyczna jak w Bahrajnie. Czyli wyścig najprawdopodobniej będzie kolejną kompromitacją BMW.
Komentarz
-
Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą
BMW >> niewiele w baku + "lepsza" opona + max mozliwosci bolidu = wysokie miejsce*
* - podczas gdy reszta jedzie typowo dla testow na slabszej mieszance, a nie dla wynikuSytuacja identyczna jak w Bahrajnie. Czyli wyścig najprawdopodobniej będzie kolejną kompromitacją BMW.i tyle..
Komentarz
-
Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą
Wyniki kwalifikacji do Grand Prix Hiszpanii:
1. linia
Jenson Button (Wielka Brytania/Brawn GP) - 1.20,527
Sebastian Vettel (Niemcy/Red Bull) - 1.20,660
2. linia
Rubens Barrichello (Brazylia/Brawn GP) - 1.20,762
Felipe Massa (Brazylia/Ferrari) - 1.20,934
3. linia
Mark Webber (Australia/Red Bull) - 1.21,049
Timo Glock (Niemcy/Toyota) - 1.21,247
4. linia
Jarno Trulli (Włochy/Toyota) - 1.21,254
Fernando Alonso (Hiszpania/Renault) - 1.21,392
5. linia
Nico Rosberg (Niemcy/Williams) - 1.22,558
Robert Kubica (Polska/BMW Sauber) - 1.22,685
6. linia
Kazuki Nakajima (Japonia/Williams) - 1.20,531
Nelson Piquet Jr (Brazylia/Renault) - 1.20,604
7. linia
Nick Heidfeld (Niemcy/BMW Sauber) - 1.20,676
Lewis Hamilton (Wielka Brytania/McLaren) - 1.20,805
8. linia
Sebastien Buemi (Szwajcaria/Toro Rosso) - 1.21,067
Kimi Raikkonen (Finlandia/Ferrari) - 1.21,291
9. linia
Sebastien Bourdais (Francja/Toro Rosso) - 1.21,300
Heikki Kovalainen (Finlandia/McLaren) - 1.21,675
10. linia
Adrian Sutil (Niemcy/Force India) - 1.21,742
Giancarlo Fisichella (Włochy/Force India) - 1.22,204
------------
Jak widać Robert nareszcie wszedł do Q3, jednak i tak zajął w nim ostatnie miejsce. Jeśli po starcie nie wypadnie poza pierwszą dziesiątkę, to ma szanse zdobyć punkty.
Niestety martwi to, że różnica czasów Roberta i Jensona wynosi ponad 2 sekundy, a w F1 to epoka. Zobaczymy po opublikowaniu wag bolidów.
Jaka powinna być waszym zdaniem taktyka dla Roberta i co waszym zdaniem zepsują mu w wyścigu (chyba, że dadzą mu spokój jak w kilku Grand Prix)?
Komentarz
Komentarz