Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Formuła 1

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

    Rubens nie wytrzymuje

    Rubens Barrichello zagroził odejściem z zespołu Brawn GP, jeśli okaże się, że padł ofiarą zastosowania "poleceń zespołu" (ang. team orders) we wczorajszym wyścigu na torze Catalunya.

    Po Grand Prix Hiszpanii doświadczony Brazylijczyk nie chciał porównywać tego wyścigu do sytuacji z przed sześciu lat, gdy był numerem dwa w zespole Ferrari u boku Michaela Schumachera. Ross Brawn uczestniczył jednak także w wydarzeniach sprzed kilku lat i Barrichello najwyraźniej podejrzewa, że zmiana jego strategii miała pomóc jego zespołowemu koledze Jensonowi Buttonowi.

    „Jeśli tylko lekko poczuję, że zespół faworyzuje Jensona, odłożę mój kask na półkę już jutro” – zadeklarował Barrichello w wywiadzie dla amerykańskiej telewizji Speed TV. „Muszę dowiedzieć się, co się stało. Jestem pewien, że wszystko jest w porządku” – dodał.

    Szefowie zespołu Nick Fry i Brawn we własnej osobie zaprzeczyli, jakoby Button był w zespole numerem jeden. „Nie, nie. Absolutnie nie” – powiedział Brawn, który był związany ze słynnymi skandalami poleceń zespołu dotyczących Barrichello w Austrii w 2002 roku. „Mam nadzieję, że Rubens tak nie uważa, ponieważ nie faworyzujemy Buttona”.

    „Myślę, że było widać na pierwszym zakręcie, że nie ma mowy o żadnych 'team orders'” – powiedział Brytyjczyk, nawiązując do świetnego startu i wyprzedzenia Buttona przez doświadczonego Brazylijczyka.


    źródło: http://f1wm.pl/


    Z jednej strony szkoda by było, gdyby Baricz odszedł. Co prawda i tak już powoli będzie się skłaniał w kierunku emerytury, ale może jeszcze pojeździć ze dwa, trzy sezony.

    Jednak z drugiej strony zwolniłoby się miejsce dla Roberta

    Komentarz


    • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

      Po jakiego zmieniali tą strategię

      Było by miło, gdyby Rubinho wygrał sobie w prawdopodobnie ostatnim sezonie..

      Komentarz


      • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

        apropo właśnie tych team orders... jeśli wprowadzony zostanie ten system medalowy to myśle, że będą one jeszcze częstsze niż teraz
        imho rzeczywiście średnio poprawnie zachował się team Rubens powinien wygrac.
        http://najalternatywniej.blogspot.com/
        keep calm & carry on
        digart - lastfm
        ---
        REGULAMIN FORUM ]

        Komentarz


        • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

          Zamieszczone przez Toyo
          Jednak z drugiej strony zwolniłoby się miejsce dla Roberta
          Po trupach na szczyt? :mrgreen:


          Ostre slowa Rubensa. Tez bym sie wku*wil. Od samego poczatku ta strategia wydala mi sie bardzo dziwna. 3pity? Po co? Pojechalby na 2 i by wygral. Nie podoba mi sie to.

          Komentarz


          • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

            Tryby formuły 1 zgrzytają coraz bardziej. Najpierw Ferrari, a teraz Toyota poinformowała, że może nie zgłosić się do przyszłorocznej rywalizacji!

            O co chodzi? Pod koniec kwietnia Światowa Rada Sportów Motorowych FIA zatwierdziła wprowadzenie opcjonalnego limitu budżetu na sezon 2010 dla zespołów F1 w wysokości 40 mln funtów. Zespoły, które zdecydują się na poddanie limitowi budżetowemu w sezonie 2010, będą miały możliwość szerszego korzystania w swoich bolidach z ruchomych przednich i tylnych spojlerów oraz nie będzie ich obowiązywał limit wysokości obrotów silnika. Nie będą miały także ograniczenia dotyczącego liczby testów przeprowadzanych poza sezonem, zarówno na torach jak i w tunelach aerodynamicznych.


            interia.pl

            Komentarz


            • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

              Pisalismy juz o zmianach na 2010. Przegladnij poprzednie strony

              Komentarz


              • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

                Kolejny zespół grozi odejściem z F1:

                Potwierdziły się ostatnie doniesienia hiszpańskiej prasy, jako że Renault stało się dzisiaj trzecim zespołem, który oficjalnie zagroził odejściem z Formuły 1 po sezonie 2009, jeśli FIA nie zmieni zdania w kwestii ograniczenia budżetów w przyszłym roku do 40 milionów funtów i utworzenia dwóch różnych zestawów przepisów w zależności od wybranej opcji budżetowej.

                W wydanym dzisiaj przez francuski zespół oficjalnym oświadczeniu czytamy: „Jest pewna frustracja, że konstruktywne propozycje FOTA, wliczając w to posunięcia mające na celu znaczną redukcję wydatków, które miały być wprowadzane stopniowo pomiędzy latami 2009-2012 i zostały starannie opracowane przez członków FOTA (podczas spotkania w Genewie w marcu) zostały całkowicie zignorowane bez jakichkolwiek konsultacji FIA z zespołami”.

                „Należy podkreślić, że FOTA wyznaczyła te same – jeśli nie niższe – założenia finansowe co FIA, ale Renault jest szczerze przekonane, że musi to zostać wprowadzone poprzez inne procedury uzgodnione przez wszystkie zainteresowane strony. Decyzja FIA o wprowadzeniu dwóch zestawów regulacji technicznych Formuły 1 na sezon 2010 skłoniła Renault Group do przemyślenia jej zamiaru złożenia zgłoszenia do przyszłorocznych Mistrzostw Świata Formuły Jeden”.

                „Renault sądzi też, sprawą najwyższej wagi jest to, aby zarządzane sportem było skoordynowane z duchem konsultacji pomiędzy wszystkimi zainteresowanymi stronami (FIA, FOM, FOTA) w celu osiągnięcia lepszej równowagi pomiędzy wydatkami i dochodami. Renault zajmuje także niezłomne stanowisko, że wszystkie zespoły startujące w Mistrzostwach Świata Formuły Jeden muszą podlegać i działać w oparciu o takie same zasady”.


                źródło: http://www.f1wm.pl/

                Jak tak dalej pójdzie, to w F1 będą startować tylko teamy garażowe, bo wszyscy wielcy odejdą

                Komentarz


                • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

                  Zespół BMW Sauber planuje zastosować poprawioną wersję systemu KERS na wyścig o GP Turcji. Szef niemieckiego zespołu Mario Theissen zapowiedział, że system zostanie dopracowany tak, aby pasował do nowego pakietu aerodynamicznego.

                  Theissen ma nadzieję, że nowy KERS pozwoli na lepsze zbalansowanie bolidu i poprawienie osiągów samochodu. Początkowo zespół planował użyć zmodyfikowanego KERS-u już w GP Hiszpanii, ale ostatecznie postanowili najpierw skupić się na pracy nad nowym pakietem aerodynamicznym.

                  - Równolegle pracowaliśmy nad poprawą nowego pakietu aerodynamicznego oraz KERS - powiedział szef BMW. - Zdecydowaliśmy jednak, że nie będziemy równolegle wprowadzać tych rzeczy ponieważ zrozumieliśmy, że praca nad samym pakietem aerodynamicznym zajmie nam dużo czasu - dodał.

                  - Gdybyśmy w tym samym czasie użyli nowego systemu KERS to byłoby zbyt wiele. Planujemy go użyć podczas GP Turcji. Nie będziemy z niego korzystać w Monako ponieważ od początku sezonu jasne było, że w Monte Carlo, KERS nie będzie dawał przewagi - wyjawił Theissen.

                  Wygląda więc na to, że BMW wreszcie na poważnie wzięło się do roboty. W Turcji Kubica i Heidfeld poza nowym KERS-em dostaną również podwójny dyfuzor, który w znacznym stopniu powinien poprawić osiągi bolidu.



                  f1.wp.pl


                  No wolałbym chyba, żeby już nic nie zmieniali, bo się do wyścigu nawet nie zakwalifikują

                  Komentarz


                  • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

                    Niech sie w koncu FIA i niedzwiedz Bernard obudza, ze F1 nie zalezy od nich, tylko oni od F1. Nie ma F1, nie ma zyskow. Z mila checia zobaczylbym za rok w Australii cos w rodzaju pamietnego GP USA.

                    BUNT

                    Komentarz


                    • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

                      GP Rome 2012

                      Dzisiaj w Rzymie odbyła się pierwsza oficjalna prezentacja nowego toru ulicznego, który ma zagościć w kalendarzu F1 w sezonie 2012. Ceremonię przedstawienia nowego projektu poprowadził burmistrz włoskiej stolicy, Gianni Alemanno.

                      Rzym chce zainwestować 160 milionów Euro w przygotowanie toru wyścigowego, który zlokalizowany będzie w północnej części miasta i nowoczesnej dzielnicy dell’Eur.

                      Projekt ma stworzyć 10.000 miejsc pracy oraz wygenerować przychód na poziomie 1 miliarda Euro, przyciągając do stolicy Włoch kolejnych 324.000 turystów.

                      Czas okrążenia 4,6-kilometrowego toru oszacowany został na 1 minutę i 34 sekundy.

                      Czy marzenie Rzymu o goszczeniu Formuły 1 ziści się zależy głównie od Berniego Ecclestone’a...

                      W związku z ostatnimi zawirowaniami dotyczącymi nowego regulaminu F1 i groźby Ferrari o wycofaniu się ze sportu, burmistrz Rzymu został zapytany o to czy nie boi się tego, że legendarna marka nie będzie do czasu organizacji wyścigu o GP Rzymu w F1: „Nie możemy zrobić Grand Prix Rzymu bez czerwonych” mówił Alemanno. „Nie sądzę, że można sobie wyobrazić Grand Prix Rzymu bez Ferrari; Jestem święcie przekonany, że kiedy będziemy jeździć w Rzymie, a nawet wcześniej, Ferrari będzie obecne na torze.”

                      Także w sąsiedniej Francji rozpoczęła się walka o GP Francji. Jak donoszą media, w okolicy Flins, rozpoczęły się prace budowlane pod przyszły tor F1 mieszczący się pod Paryżem.





                      http://www.youtube.com/watch?v=hoPsUO_wDBI

                      Tak (prawdopodobnie) bedzie wygladac tor w Rzymie. Wg mnie tor jest do D***. W Rzymie mozna duzo ciekawiej ulokowac tor F1. Ten jest smieszny.

                      Komentarz


                      • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

                        Ja jestem przeciwny tym wszystkim nowym torom ulicznym... jak dla mnie są one tworzone na siłę.
                        Oczywiście, wyścigi na nich są inne i często dużo ciekawsze, ale co za dużo to niezdrowo Nic nie zastąpi prawdziwego toru.
                        No i jeszcze jedna sprawa - GP Włoch już jest... GP Europy też... tak więc albo będziemy mieli GP Watykanu ( ) albo będą dwa GP Włoch. Jeszcze jest jedna możliwosc - Monza wyleci z kalendarza... jak dla to byłaby zbrodnia. Zastąpic kultowy tor jakimś cienkim ulicznym.
                        http://najalternatywniej.blogspot.com/
                        keep calm & carry on
                        digart - lastfm
                        ---
                        REGULAMIN FORUM ]

                        Komentarz


                        • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

                          Moze byc jeszcze GP Mediterranean lub cos w tym stylu...

                          Tor jest zaprojektowany "na sile". Wcisniety byle jak. Nie mam pojecia, kto to projektowal, ale na pewno nie Tilke Co jak co, ale on takiego syfu by nie nakreslil. Chyba, ze mial zly dzien i wstal lewa noga. Juz wolalbym konfiguracje z GT (przy okazji paralizujac cale centrum :mrgreen: )

                          Komentarz


                          • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

                            Generalnie fajnie byłoby zobaczyć bolidy śmigające pod koloseum (przy założeniu oczywiście, że byłaby to konfiguracja z Gran Turismo) :mrgreen:

                            Witek, nie może być dwóch Grand Prix tego samego państwa. Jeśli już to Grand Prix Rzymu. Po prostu. Chyba, że Grand Prix Eurazji

                            Tor kształtem przypomina mi tory uliczne z Champ Car. Mimo wszystko mógłby być lepszy, ten mi się nie bardzo podoba, taki nijaki. Moim zdaniem od tego czegoś lepszy już jest ten pod koloseum (Gran Turismo), ale Rome Night. Ewentualnie lokacja w innej części Rzymu, a to miast jest duże.

                            I jeszcze jedno: tor jest na 2012. Wszystko ok, jeśli F1 w ogóle jeszcze będzie istnieć w 2012

                            Komentarz


                            • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

                              Sąd odrzucił wniosek Ferrari

                              Sąd Najwyższy (Tribunal de Grande Instance) w Paryżu odrzucił sądowy zakaz zmiany regulaminu Formuły 1 na sezon 2010 przez FIA, o który wnioskował zespół Ferrari.


                              Organ sprawiedliwości we Francji tym samym zaprzepaścił ostatnią deskę ratunku dla wprowadzenia kontrowersyjnego dobrowolnego limitu budżetu, wynoszącego 40 milionów Funtów, umożliwiającego zespołom, które się mu poddały większą swobodę techniczną przy projektowaniu nowych bolidów.

                              Decyzja Sądu podtrzymuje także ostateczny termin złożenia wniosków umożliwiających starty w sezonie 2010, który wyznaczony jest na 29 maja 2009.

                              Zespół Ferrari, który najgłośniej protestuje przeciwko nowym zasadom ogłoszonym pod koniec ubiegłego miesiąca przez FIA, próbował przed sądem udowodnić, że FIA złamała prawo zespołów do veta w sprawie decyzji związanych z technicznym aspektem F1.

                              FIA uargumentowało jednak, że veto nie było ważne i że Ferrari nie wykorzystało możliwości jego użycia.

                              Postanowienie sądu przybliża możliwość prawdziwiej rewolucji w F1 jeżeli chodzi o debiut nowych zespołów. Oprócz wymienianych w ostatnim czasie takich stajni jak: Prodrive, Lola, iSport, czy USF1 na debiut w nowej, tańszej F1 liczy zdecydowanie więcej chętnych.



                              R.I.P.
                              F1
                              13.V.1950
                              20.V.2009

                              Zyla 59lat...

                              Komentarz


                              • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

                                W Formule 1 w ogóle zaczynają robić cyrk nad cyrkami. Jakoś inne serie działają normalnie, bez żadnych rewolucji, tylko w F1 ciągle jakieś przewroty. Jak dotąd, to od 2006 żaden sezon nie był taki sam w sensie technicznym, lub regulaminowym.

                                I jeszcze trzeba się zastanowić, co tegoroczne zmiany wniosły do rywalizacji? Nowe specyfikacje na pewno umożliwiają bliższą jazdę za rywalem i pomagają w wyprzedzaniu, ale co daje KERS? Jak na razie to nie zauważyłem, by znacząco wpływał na rywalizację. Ok, zdarzało się, że zdecydowanie szybszy kierowca nie mógł wyprzedzić wyraźnie wolniejszego, bo ten akurat wcisnął guzik odpowiedzialny za KERS. Ale na przykład w GP Hiszpanii Raikkonen z KERS nie mógł wyprzedzić Heidfelda jadącego bez tego systemu.

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X