Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Formuła 1

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

    Pietrov chyba na sympatię u Alonso nie ma co liczyć, no ale cóż.. takie już tory mamy, że nie ma gdzie wyprzedzać, a gdy trafi się na przeciwnika z odpowiednio przeszkadzającymi ustawieniami, no to widać co się dzieje..
    Wyprzedzać jest gdzie, problemem nie są tory.*


    * - przynajmniej na zdecydowanej większości się da.

    Generalnie to Vettel powinien już dawno temu świętować WDC

    Komentarz


    • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

      Sezon pozytywnie mnie rozczarował pod względem zakazu tankowania. Myślałem, że będziemy oglądać nudne procesje, gdzie z tymi pełnymi bakami nie będzie można nawet opóźnić hamowania. Okazało się, że jednak można było zobaczyć wyprzedzanie, a hamowania da się opóźniać. Oczywiście nadal trudno się wyprzedza (standardowo w Barcelonie totalne dno), lecz zakaz tankowania tego nie utrudnił dodatkowo. Mimo wszystko mam nadzieję, że w przyszłym sezonie znowu wśród armii w boksie ujrzymy mechaników z wężem. To uatrakcyjni kwalifikacje, które w tym sezonie były zbyt przewidywalne, jeśli chodzi o czołowe pozycje startowe.

      Moim zdaniem, nowy system punktacji jedynie ułatwia odrabianie strat punktowych. Przy dobrym splocie wydarzeń w dwa wyścigi można zredukować różnicę. Ale na widowisko to jakoś bardzo nie wpłynęło. Przy starym systemie punktacji różnice przed ostatnim wyścigiem byłyby jeszcze mniejsze. No, ale też mniej punktów do zdobycia, więc przy takich pokaźnych ilościach punktów na koncie kierowców z czołówki po prostu różnice wydawały się duże.

      Wyścig:

      Zupełnie nietrafiona taktyka Ferrari. Zaryzykowali i jednak się nie opłaciło. Gdyby zostawili Alonso na torze, mógłby wyrobić sobie wystarczającą przewagę i po postoju nie stracić pozycji, albo przynajmniej nie utknąć za Pietrowem. Renówki miały dzisiaj bardzo dobre prędkości na prostych i dzięki temu ani Alonso nie wyprzedził Pietrowa, ani Hamilton Kubicy. Ferdek nie był w stanie zbliżyć się do Witalija nawet w split streamie. McLaren świetnie zakończył sezon, a Kubica po dwóch bezbarwnych Grand Prix wreszcie zaczął się ścigać. Fernando dodatkowo miał tego pecha, że w tym wyścigu Pietrow akurat nie planował przeprowadzać crash-testu. Ponadto po wyścigu zachował się jak pajac. Rozumiem, że był sfrustrowany wyścigiem i rozczarowany utratą tytułu, ale dwukrotny mistrz powinien trzymać nerwy na wodzy.

      Webber przez cały weekend się nie popisywał. Odstawał na treningach, odstawał w kwalifikacjach, w wyścigu dopełnił się obraz bezradności. Wyłonienie mistrza było bardzo podobne do tego z 2007 roku. Tytuł zdobywa kierowca, który miał najmniejsze szanse na mistrzostwo, a główny pretendent jest zupełnie bezradny (różnica między dzisiejszym Alonso, a Hamiltonie z Brazylii 2007 jest taka, że Ferdek przegrał nie do końca ze swojej winy).

      Może wolałbym Webbera jako Mistrza Świata, ale z drugiej strony dobrze, że cuda skończyły się tylko na mistrzostwie Vettela. Równie dobrze los mógł pójść dalej, Vettel, Webber i Alonso nie ukończyć lub nie zdobyć punktów, a wtedy majstrem byłby... Hamilton. Niemniej jednak, gratulacje dla Vettela. Gdyby nie te wszystkie problemy i awarie na początku sezonu, miałby majstra w kieszeni już wcześniej.

      Szkoda, że sezon się już skończył, bo był chyba najciekawszym z tych wszystkich siedmiu, które widziałem. Pozostaje teraz czekać do marca, na Bahrajn.

      Komentarz


      • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

        Zaczynamy zimowe testy

        Rodolfo Gonzalez po swoich pierwszych testach w F1
        "Wielkiej różnicy w przejściu z GP2 do F1 nie czułem – jest tylko większa prędkość na prostych, do czego przywykłem bardzo szybko, i większa siła docisku."
        Nie dziwie mu sie, ze nie czul. Bolid Lotusa do najszybszych nie nalezy

        Dzisiejsze testy mlodzikow na Yas Marina:

        1. Daniel Ricciardo Red Bull RB6-Renault 1.39,616
        2. Oliver Turvey McLaren MP4-25-Mercedes 1.40,725
        3. Antonio Felix da Costa Force India VJM03-Mercedes 1.41,381
        4. Esteban Gutierrez Sauber C29-Ferrari 1.41,432
        5. Dean Stoneman Williams FW32-Cosworth 1.41,522
        6. Michaił Aloszyn Renault R30 1.42,073
        7. Jean-Eric Vergne Toro Rosso STR5-Ferrari 1.42,489
        8. Paul di Resta Force India VJM03-Mercedes 1.42,736
        9. Sam Bird Mercedes W01 1.42,985
        10. Jerome D'Ambrosio Virgin VR01-Cosworth 1.43,518
        11. Pastor Maldonado HRT F110-Cosworth 1.43,750
        12. Jules Bianchi Ferrari F10 1.43,894
        13. Rodolfo Gonzalez Lotus T127-Cosworth 1.44,924
        14. Rio Haryanto Virgin VR01-Cosworth 1.49,439

        Spojrzcie na czas Ricciardo i czas Vettela z Quali :wink:

        Komentarz


        • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

          Rosja umoczyła to i Putin sobie pojeździł:

          Komentarz


          • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

            Zaden z tych bolidow to nie bylo F1. To "lepsze" to chyba WSbR

            1)
            1 D. Ricciardo Red Bull 1:38.102 77
            2 J. D'Ambrosio Renault 1:38.802 83
            3 S. Bird Mercedes 1:39.220 82
            4 G. Paffett McLaren 1:39.760 84
            5 J. Bianchi Ferrari 1:39.916 93
            6 S. Perez Sauber 1:40.543 91
            7 P. di Resta Force India 1:40.901 27
            8 P. Maldonado Williams 1:40.944 81
            9 J. Vergne Toro Rosso 1:40.974 61
            10 Y. Buurman Force India 1:41.178 67
            11 D. Valsecchi HRT 1:43.013 32
            12 L. Razia Virgin Racing 1:43.525 70
            13 J. Kral HRT 1:44.143 61
            14 R. Gonzalez Lotus 1:44.312 41
            15 V. Arabadzhiev Lotus 1:45.723 49

            Dzisiejsze testy mlodzikow. Od piatku testy opon Pirelli. Poprawili czasy z Quali. Inne warunki, wiecej gumy na torze.


            2) A1-Ring powraca?!
            http://www.formula1.pl/F1_news-10402-Re ... a_FIA.html

            Komentarz


            • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

              Team Radio Vettel GP abu Dhabi 2010
              0:08-0:20 - Wzruszenie Vettela

              0:21-0:24
              SEBASTIAN VETTEL YOU ARE THE WORLD CHAMPION!!!

              * * *

              Los Minidrivers - GP Abu Dhabi 2010
              2:20-2:23 - Thank you, thank you guys. I love you!

              * * *
              Składy na 2011 rok

              może Lotus będzie , właśnie 2 teamy chcą się połączyć od przyszłego sezonu ale to są jak na razie pomówienia więc wszystko się jeszcze może wyjaśnić, czyli przyszłościowa nazwa będzie Lotus Renault albo inaczej ,jeżeli tak to kogo wezmą na drugiego kierowcę?

              W samym Renault jest spora lista kierowców ,która może wejść do Renault, są to:
              Adrian Sutil
              Nick Heidfeld
              Timo Glock
              Romain Grosjean
              Jaime Alguersuari
              [najbardziej prawdopodobny] Witalij Pietrow
              Triatlonu LFS na demo < ZAPISY do 30 października!

              Komentarz


              • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

                Rosjanie za duzo zainwestowali w Renie, zeby Petrow nie startowal. To pewniak, choc wolalbym kogos szybszego. Jaime jest kims takim, choc on to przyszly RBR. Roman nie blysnal, Sutil nadal zostanie w FI, Kicuś vel Quick Nick dalej bedzie srubowal rekordy przebytych GP u Saubera, a Glock... no coz.

                Komentarz


                • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

                  A Robert pomyka sobie w rajdzie Dobrze mu idzie póki co.

                  Komentarz


                  • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

                    http://www.formula1.pl/F1_news-10504-Po ... lt_GP.html

                    Lotus Renault GP

                    Komentarz


                    • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

                      FIA zatwierdza zmiany.

                      "Po dzisiejszym zebraniu Światowej Rady Sportów Motorowych FIA w Monako ciało zarządzające potwierdziło, że ratyfikuje nowelizacje zaproponowane jej przez Komisję F1 przy współpracy z zespołami. Pomysł ruchomego tylnego skrzydła na rok 2011, który pomoże w wyprzedzaniu został zaakceptowany, co oznacza, że zespoły muszą skupić się teraz na sprawieniu, by koncepcyjne rozwiązanie działało jak należy przed rozpoczęciem sezonu."

                      Zobaczymy, jak sprawdzi się to w praktyce. Wydaje mi się, że będzie jak z KERS'em, czyli ruchome tylne skrzydło nie wprowadzi niczego wielkiego. Wszystko może wyjść na zero, gdy zarówno atakowany, jak i atakujący zmieni kąt nachylenia skrzydła (pomijając oczywistą sprawę, czyli split stream).

                      "W dalszej perspektywie FIA zaakceptowała pomysł zastąpienia dotychczasowych 2,4-litrowych jednostek V8 nową formułą silników od 2013 roku. Nowymi jednostkami będą 1,6-litrowe, czterocylindrowe silniki z bezpośrednim wtryskiem. Chociaż będzie na nie nałożony limit 12,000 obrotów na minutę i najprawdopodobniej spalanie obniży się o 35%, to jednak systemy odzyskiwania energii powinny utrzymać wyjściową moc na dotychczasowym poziomie. Na rok 2013 kierowcy zostaną również ograniczeni do zaledwie pięciu silników w sezonie, jednak i ten limit zostanie zmniejszony do czterech następnego roku."



                      "(...) Ponadto przywrócono oponę przejściową w F1, aczkolwiek nie do końca wiadomo, jak należy to rozumieć, jako że w regulaminie sportowym na sezon 2010 występowały opony „intermediate” (przejściowe) oraz „wet-weather” (deszczowe) i takimi nazwami posługiwała się też firma Bridgestone w komunikatach prasowych. Być może chodzi raczej o przywrócenie opon na ekstremalne warunki pogodowe, jakie były dostępne kilka lat temu."

                      Przecież cały czas było coś takiego jak intermediaty.

                      źródło: http://www.f1wm.pl/

                      Komentarz


                      • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

                        F1 od paru juz lat idzie w zla strone. Niedlugo bedziemy sie scigac melexami na ogniwa sloneczne po jakis multicentrach handlowych w samym srodku miasta. Jeden pojazd na team dozywotnio i zero grzebania przy nim.


                        A dodatkowo:

                        Jeżeli chodzi o regulamin techniczny i sportowy na sezon 2011 FIA postanowiła zatwierdzić następujące zmiany:

                        - artykuł zakazujący team orders (39.1) został usunięty. Zespoły będą ostrzegane, że każda akcja narażająca sport na kompromitację będzie rozstrzygna zgodnie z Artykułem 151c Międzynarodowego Kodeksu Sportowego i każde inne odpowiednie postanowienia,
                        - nowelizacja listy kar, które będą mogli nakładać stewardzi,
                        - zmiany dotyczące poruszania się i szyku kierowców,
                        - ograniczenie szerokości szybkiego pasa na pit lane,
                        - wprowadzenie regulacji pozwalającej dyrektorowi wyścigu zamknąć aleję serwisową ze względów bezpieczeństwa,
                        - ponowne wprowadzenie opon przejściowych na sezon 2011,
                        - kary dla kierowców, którzy nie użyją obu mieszanek opon na suchą nawierzchnię podczas wyścigu,
                        - nowelizacja, która wymaga użycia skrzyni biegów podczas pięciu kolejnych wyścigów (do tej pory czterech),
                        - Wyjaśnienie zasad, kiedy bolidy mogą wyprzedzić samochód bezpieczeństwa,
                        - ratyfikacja podstaw regulacji już uzgodnionych dotyczących ruchomych tylnych skrzydeł,
                        - lepsza definicja płaszczyzny odniesienia oraz przywrócenie testów giętkości nadwozia, zwłaszcza z przodu płaszczyzny odniesienia,
                        - pozwolenie na stosowanie paneli antykolizyjnych, aby chronić nogi kierowców


                        Zmiany regulacji technicznych na sezon 2012 zostały dokonane w następujących obszarach:
                        - komunikacja zespołowa będzie dostępna dla nadawców,
                        - włączenie składników paliwa wyprodukowanych z biomasy,
                        - ograniczenie liczby wsporników zawieszenia

                        Dokładne zmiany w regulaminach FIA ma potwierdzić w ciągu kilku najbliższych dni.

                        Komentarz


                        • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

                          Nie wierzę w to, że nowe silniki z systemami odzyskiwania energii będą dorównywać mocą obecnym. Myślę, że najprędzej do 2014 roku takie serie jak World Series by Renault, czy GP2, zaatakują F1 pod względem osiągów. Indy Car na pewno będzie szybsze, bo już teraz nie odbiega aż tak bardzo od F1. Ciekawy jestem, co wtedy powie FIA.

                          Komentarz


                          • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

                            Wszystkie serie pod patronatem (lub rzadami totalitarnymi) FIA beda systematycznie spowalniane.

                            Chociaż będzie na nie nałożony limit 12,000 obrotów na minutę i najprawdopodobniej spalanie obniży się o 35%, to jednak systemy odzyskiwania energii powinny utrzymać wyjściową moc na dotychczasowym poziomie.
                            Wygladac to bedzie tak, ze podstawowo moc silnika bedzie duzo nizsza, niz te aktualne, a KERS "na chwile" bedzie "utrzymywac wyjściową moc na dotychczasowym poziomie". 650/700 + 50/100 = 750. Wszystko sie zgadza. Szkoda tylko, ze w rzeczywistosci przeciez KERS nie dziala przez cale okrazenie.

                            Zamiast ograniczac rozwoj silnikow, powinni zainteresowac sie w koncu tym kosmicznym Aero, ktore jest glownym sprawca takich trudnosci w wyprzedzaniu. Powtarzalem to juz dziesiatki razy. Aero z poczatku lat 90, wieksza trakcja mechaniczna, silniki (od biedy) te V8 i moge sie zalozyc, ze wyprzedzen byloby 200% wiecej. Moge sie zalozyc o wszystkie moje posty na tym forum

                            Komentarz


                            • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

                              Zamieszczone przez thooorn
                              Wszystkie serie pod patronatem (lub rzadami totalitarnymi) FIA beda systematycznie spowalniane.
                              W sumie masz rację. Chociaż można przypuszczać, że serie będą dość zbliżone względem osiągów. Pozostaje jeszcze Indy Racing League, która jest zupełnie niezależna od FIA (i bardzo dobrze). Rozwój bolidów Indy Car idzie w dobrym kierunku, w przeciwieństwie do F1. Więc niewykluczone, że gdy F1 już całkowicie rozmieni swój prestiż na drobne poprzez coraz większą "kaszlakowatość", to właśnie IRL będzie królową sportów motorowych.

                              Zamieszczone przez thooorn
                              Wygladac to bedzie tak, ze podstawowo moc silnika bedzie duzo nizsza, niz te aktualne, a KERS "na chwile" bedzie "utrzymywac wyjściową moc na dotychczasowym poziomie". 650/700 + 50/100 = 750. Wszystko sie zgadza. Szkoda tylko, ze w rzeczywistosci przeciez KERS nie dziala przez cale okrazenie.
                              No właśnie głównie w tym tkwi sęk. Mimo że na papierze KERS będzie oddawał stracone 100 KM, to i tak szybkość bolidów spadnie, bo system nie działa przez całe okrążenie. Do tego oczywiście FIA zrezygnowała z powrotu turbo

                              Zamieszczone przez thooorn
                              Zamiast ograniczac rozwoj silnikow, powinni zainteresowac sie w koncu tym kosmicznym Aero, ktore jest glownym sprawca takich trudnosci w wyprzedzaniu. Powtarzalem to juz dziesiatki razy. Aero z poczatku lat 90, wieksza trakcja mechaniczna, silniki (od biedy) te V8 i moge sie zalozyc, ze wyprzedzen byloby 200% wiecej. Moge sie zalozyc o wszystkie moje posty na tym forum
                              Też pisałem, że trzeba właśnie wprowadzić bardziej drastyczne zmiany w aerodynamice. Właśnie przez to "kosmiczne" aero bolid jadący zaraz za poprzedzającym w zakrętach będzie poszkodowany. W latach 60. drugi bolid zawsze dzięki split streamowi uzyskiwał dodatkowo więcej siły dociskowej.

                              Komentarz


                              • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

                                Nie płaczcie. Osiągi nowych silników powinny być bardzo zbliżone do tych co są teraz (nie biore pod uwagę +/- 100km z kers) , chyba że je skręcą. Dzisiaj z małej pojemności można wyciągnąć naprawdę dużo, oczywiście kosztem wysilenia silnika, ale z pewnością inżynierowie zastosują takie materiały że nie będą jakoś awaryjne. Wiec bez paniki.

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X