Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Formuła 1

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

    Zamieszczone przez Sylwek1092
    Nie płaczcie. Osiągi nowych silników powinny być bardzo zbliżone do tych co są teraz (nie biore pod uwagę +/- 100km z kers) , chyba że je skręcą. Dzisiaj z małej pojemności można wyciągnąć naprawdę dużo, oczywiście kosztem wysilenia silnika, ale z pewnością inżynierowie zastosują takie materiały że nie będą jakoś awaryjne. Wiec bez paniki.
    Zobaczymy, czy te materiały będą aż tak dobre, by jeden kierowca przejechał cały sezon o czterech jednostkach. Najgorzej będzie, gdy dany konstruktor popełni jakiś fail, jak Ferrari na początku minionego sezonu. Po prostu planowany limit 4 silników na kierowcę wydaje mi się przesadzony.

    Nie zaprzeczam, że można z takich silników wycisnąć sporo :wink: Ale mimo to osiągi bolidów na pewno ponownie spadną. Przecież chyba V8 o mocy 750 KM da lepsze osiągi, niż "nakręcony" do oporu V4. Chociaż mogę się mylić, bo mechanikiem nie jestem. Poza tym nie wydaje mi się, by FIA pozwoliła na jakiś znaczący rozwój tych silników.

    Komentarz


    • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

      Jeszcze trochę i będą się ścigać gokartami z silnikami od kosiarek zrobionymi z adamantium i magiczną mocą Xmenów plus nitro 18turbin z kompresorów lodówkowych i budką z lodami.

      Komentarz


      • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

        Zamieszczone przez Toyo
        Do tego oczywiście FIA zrezygnowała z powrotu turbo
        To te V4 1.6 nie beda Turbo? Jak oni maja zamiar wycisnac z 1.6 moc rzedu 700hp bez turbiny? W dodatku ograniczyli o 1/3 obroty, wiec pytam... gdzie? jak? skad?

        Zreszta, to i tak jest smiech na sali. Krolowa Sportow Motorowych z silniczkami 1.6

        Komentarz


        • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

          thooorn-też mnie to zastanawia. Fanatykiem f1 nie jestem, ale na pozór głupi mój poprzedni post jest "pytaniem o sens". Bez turbiny,mniejsza pojemność i mniejsze obroty. Hmmm, nie wiem skąd te konie mają być. Kers trochę uciągnie ale ile? To działanie krótkofalowe, przeważnie na wyjściu z zakrętu i już battery-empty.

          Musieli by chyba jeździć na etanolu jak monstertrucki lub instalować nitro by choć trochę poprawić wyniki. W dodatku 4silniki? Nie znam się ale takie małe wyżyłowane do granic możliwości jednostki nie są mistrzami długich dystansów.

          Imo taka decyzja mogłabyć podjęta w celu zmniejszenia prędkości i mocy by zyskać na bezpieczeństwie kierowców.

          Z tego co pamiętam już kiedyś zmniejszono pojemności i moce, tamte silniki osiągały chyba około 800koni jak się myle to poprawcie.

          Komentarz


          • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

            Aktualnie silniki V8 2.4 maja moc ok 750hp. V10 3.0 podobno dochodzily do 1000hp.

            Potwierdzam. Od 2013 silniki V4 1.6 beda wyposazone w turbine. Moc teoretycznie bedzie oscylowala w granicach 600-650hp, czyli o 100hp mniej niz teraz, a o prawie 400hp mniej niz jeszcze pare lat temu 400HP

            Komentarz


            • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

              W newsie nie było mowy, że silniki będą z turbo. X miesięcy temu, kiedy FIA dopiero informowała o planowanych zmianach, mówiono, że jednostki będą o pojemności 1,6 litra, czterocylindrowe, z doładowaniem. Natomiast teraz, po zatwierdzeniu zmian, nie widać żadnej wzmianki o turbo. Wyczytałem gdzieś, że to nie będą V4, tylko R4. Ale to nie jest potwierdzona informacja.

              Limit czterech jednostek na sezon to przesada. Wystarczą dwie, trzy awarie w pierwszej połowie sezonu i już zostajemy z dwoma lub jednym silnikiem. Wyobrażacie sobie przejechać dziesięć Grand Prix na jednym silniku?

              Zgadza się. W 2004 silniki V10 przy maksymalnym rozwoju dochodziły do mocy 900, 950 KM. Obecne V8 mają max 750 KM przy zakazie ich rozwoju. Czyli od 2007 mamy praktycznie identyczne jednostki.

              Nie zdziwię się, jeśli w 2020 roku na Polsacie zamiast F1 będziemy oglądać Indy Car. Gdy Formuła 1 kompletnie rozmieni swój prestiż na drobne, dodatkowym atutem IRL będzie Indianapolis 500. Realny scenariusz? Wydaje mi się, że bardzo.

              Komentarz


              • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

                Dopoki Polak bedzie jezdzil w F1, dopoty Polsat bedzie transmitowal GP.

                To beda V4. Ferrari m.in. protestowalo i wychodzilo z swoja koncepcja V6 1.8 T (ta sama pojemnosc skokowa jednego tloka), tlumaczac sie mniejszym problemem z przejsciem z V8 do V6. Zreszta jakby na to popatrzec od strony technicznej to aktualnie jeden skok tloka to 300cc, a nowa koncepcja bedzie zakladac 400cc. Nie znam sie do konca na budowie i wlasciwosciach silnikow, ale na chlopski rozum, cos co ma wykonac wieksza prace jednostkowa, poddawane jest wiekszym obciazeniom.

                Mechanicy? Inzynierowie? Fizycy? Poprawcie mnie, jesli gadam glupoty.

                Komentarz


                • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

                  Generalnie nie chce mi się tego wszystkiego tłumaczyć, bo za dużo tego jest. Namiastkę wyciskania dużych mocy z małych pojemności z doładowaniem, macie już w cywilnych autach, i osiągami przewyższają swoich poprzedników.


                  I jeszcze jedno. Patrzycie tylko na liczbę km/hp. Dla mnie bolid F1 może mieć nawet 300hp, jeżeli będzie zapewniać dobre osiągi. Więcej nie znaczy lepiej...

                  Komentarz


                  • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

                    Sylwek, nie chcesz nam chyba przez to powiedzieć, że moc silnika nie ma znaczenia? Wiem, że sama moc to nie wszystko. Obecnie F1 jeszcze jakoś jeździ, chociaż gdy oglądam wyścigi z 2005, 2004, to czuję, jakbym widział inną serię wyścigową. Formuła 1 powinna być najszybszą serią, a obecnie różnice pomiędzy innymi serialami się zacierają. Po wprowadzeniu słabszych silników na pewno zatrze się jeszcze bardziej. Resztę napisałem w poprzednich postach.

                    Zamieszczone przez thooorn
                    Nie znam sie do konca na budowie i wlasciwosciach silnikow, ale na chlopski rozum, cos co ma wykonac wieksza prace jednostkowa, poddawane jest wiekszym obciazeniom.
                    Również nie jestem znawcą, ale wydaje mi się, że gdyby nie ograniczenie obrotów do 12 000 rpm, silniki padałyby w szybkim tempie.

                    Jeszcze co do tych obrotów. W GT2 już Opel Calibra kręci silnik do 15 000 rpm.

                    Komentarz


                    • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

                      Zamieszczone przez Sylwek1092
                      Więcej nie znaczy lepiej...
                      Lepiej moze nie, ale szybciej :wink: Smiech na sali, jesli jakas "nizsza" seria bedzie wykrecac lepsze czasy od F1.



                      WSbR maja 3.5 V6. Niestety, sa one mocno ograniczone obrotami. "Zaledwie" 8500rpm rev. i troche ponad 400hp.

                      F2 jezdzi na doladowanej 1.8 od Audi (ok 480hp / 8500rpm rev)

                      GP2 jezdzi na 4.0 V8 od Renault (ok 580hp / 10000rpm rev)

                      Indy ma 3.5 V8 na etanol (ok 650hp / 10300rpm rev)

                      Komentarz


                      • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

                        http://pl.wikipedia.org/wiki/Formu%C5%8 ... 5%9Bcigowa

                        Polecam "porównanie najważniejszych formuł". Zestawienie trochę nieaktualne (Champ Car i IRL osobno), ale całkiem ciekawe.

                        Komentarz


                        • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

                          Lepiej moze nie, ale szybciej
                          Jesteś pewien?

                          Kiedyś było bodajże po 1000hp, i robili gorsze czasy niż teraz. To samo można powiedzieć o samochodach cywilnych.

                          Komentarz


                          • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

                            Sylwek, wiekszosc czasow ze "starych" torow pochodzi z przed rewolucji silnikowej. Kilka z nich ustanowil nawet sam Schumacher (2004). Nikt sie do nich nawet nie zblizy, juz nigdy.

                            Nie biore pod uwage nowych torow.

                            Komentarz


                            • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

                              Zamieszczone przez Sylwek1092
                              Kiedyś było bodajże po 1000hp, i robili gorsze czasy niż teraz. To samo można powiedzieć o samochodach cywilnych.
                              Thooorn ma rację. Ponadto jeszcze wcześniej, kiedy moce też były o wiele większe, może i notowano słabsze czasy, bo zwyczajnie aero nie było aż tak rozwinięte, jak obecnie. Szczególnie w latach 80, w erze turbo.

                              Komentarz


                              • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

                                Zreszta, nie mowimy tu o samej F1, a porownaniu jej osiagow z innymi klasami.

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X