Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wasze auto

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Re: Wasze auto

    Ja chyba nie muszę pisać że jak dla mnie auto jest udane. A tak z czystej ciekawości Lukas...w przyszłości planujesz zakup swojego samochodu? I jeśli tak to co masz na oku :mrgreen: ?

    Komentarz


    • Re: Wasze auto

      Zamieszczone przez Dreadlock89
      Nie wiem co oceniać zdjęcia czy auto bo na obu przypadkach znam się raczej miernie.
      Ale okiem przeciętnego zjadacza chleba 2 i 3 wyglądają naprawdę dobrze. :wink:
      Dzięki.

      W sumie 'sesja' bardzo przypadkowa - Ojciec z młodym do fryzjera poszedł i zakupy jakieś zrobić to doszedłem do wniosku, że skoro statyw i aparat mam...fajnie gdyby zostawił kluczyki tą godzinkę. I tak się pstryknęło trochę... :wink: Z takich moich obserwacji - to zauważyłem, że diesla dużo trudniej jest "zgasić" samym sprzęgłem niż benzynę...nawet nie szarpał mną za bardzo. :mrgreen:

      Zamieszczone przez kyjgel
      Ja chyba nie muszę pisać że jak dla mnie auto jest udane. A tak z czystej ciekawości Lukas...w przyszłości planujesz zakup swojego samochodu? I jeśli tak to co masz na oku :mrgreen: ?
      Przy aktualnych przebiegach jakie robi to auto (w połowie lipca, kiedy do nas trafił miał tylko 68tyś kilometrów) miesięcznie to ja nie wiem jak długo ten samochód zostanie taki "udany" - Ale do jazdy został kupiony w końcu.

      Co do drugiej części wypowiedzi...mi w sumie zostały jeszcze spokojnie te 2 lata do prawka i jakichkolwiek dalszych kroków - ale tą A4 chętnie bym widział. Wiadomo, że nie jest to jakieś nie wiadomo co...ale jak na pierwszy wóz to i tak huk.

      Jeśli miałoby to być coś innego to nie wiem...jest wiele samochodów które widziałbym w swoich rękach "po prawku". Na pewno powinno być oszczędne (wiadomo, że do pieniędzy nie dojdę jeszcze w trakcie szkoły...), a i wśród tanich aut mam kilka motoryzacyjnych marzeń. :wink:

      Wszystko zależy od budżetu jaki będzie można przeznaczyć...bo za 5k można kupić Escorta w super stanie, ale już za 10k mamy zadbane Audi A4 pierwszej generacji - Za 15k jest Galant z roczników dobrych. Także nie stwierdzę tu i teraz jednoznacznie, aczkolwiek głowę mam pełną pomysłów już nie od dziś. :wink:

      Komentarz


      • Re: Wasze auto

        Ok, już trochę pojeździłem moim Mondkiem, więc mógłbym naskrobać jakiś test tej "rakiety". Zaczynamy :mrgreen:
        Mondeo. Samochód który robił karierę w Policji jako "tajniak"(z pewnością nie wersje Diesla, a V6), teraz popularny wśród rodzin klasy średniej zdobył ogromna popularność. Czym i czy w ogóle jest to uzasadnione? Z pewnością stosunek cena-komfort odegrał tutaj znaczącą rolę, bo za kilka tysięcy możemy mieć wygodne i duże auto. Jednak nie ma nic za darmo prawda? O fordach chodzą różne pogłoski i muszę szczerze powiedzieć że parę możemy włożyć między bajki. Złą sławą owiane są zderzaki, które przy nawet niewielkiej kolizji kruszą się jak skorupka jajka, gdy w innych samochodach są elastyczne, więc trzeba uważać na krawężniki i inne pionowe przeszkody. Co dziwniejsze w innych modelach forda problem ten nie występuje. Blacharka. Nie należy do szczególnie wytrzymałych, ale garażowany i utrzymywany na ludzkim poziomie nie zaskoczy nas wykwitami korozji. A gdy już się znajdzie to na błotnikach i progach. Mój egzemplarz na szczęście nie jest piegowaty. Ok, otwieramy drzwi a tam...zero zaskoczenia. Fotele są bardzo wygodne, nie męczą nawet w dalekich trasach i trzymanie boczne jest więcej niż wystarczające, a to zasługa pseudo kubłom, które nie były we wszystkich modelach. Wykonanie jak i materiały wygląda na solidne, które po wielu latach wciąż wygląda świeżo, no może prócz skórzanego obszycia kierownicy, które matowieje z czasem. Z tyłu mogą wygodnie podróżować dwie osoby, trzecia w środku wytrzyma góra 100km, ale to nie żaden ewenement w tej klasie. Zaglądamy do bagażnika. Cu tyłu dużo pisać. Ogromny, o regularnych kształtach i z niskim progiem załadunkowym, niemal wóz do przeprowadzek, to wszystko. Teraz zajmiemy się techniczną stroną, a jest parę interesujących rzeczy do opisania. Zawieszenie, chyba najlepsze w swojej klasie (i jak na tamte lata), komfortowe, i na zakrętach rewelacyjnie stabilne, aż się prosi o jak najwięcej zakrętów. Nierówności wybierane na piątkę, jedynie na progi zwalniające są pokonywane zdecydowanie, bez płynnego skoku zawieszenia, ale to da się wybaczyć. Szkoda że silnik nie potrafi wykorzystać pełni potencjału majstersztyku inżynierów z Kolonii. Układ kierowniczy. Na szczęście nie został skażony jakąkolwiek elektroniką i samochód czujemy bardzo dobrze. Wspomaganie działa z lekkim oporem, ale dla mnie to zaleta.
        Skrzynia biegów. Została zestrojona typowo jak skazana do pracy z ropniakiem, czyli dwa pierwsze biegi krótkie, nawet na drugim biegu zdarzy się niezamierzony uślizg przednich kół, dzięki czemu wydaje się że mamy przynajmniej o trzydzieści koni więcej, trzeba uważać żeby nie wyjść na chama podczas ruszania ze świateł. Po załączeniu trzeciego biegu to już całkiem inna bajka, to raczej niekończąca się opowieść, wydana w trylogii. Przydałaby się popcorn bo oglądany spektakl w którym w roli głównej występuje strzałka obrotomierza dłuży się niemiłosiernie, co jednak pozytywnie odbija się w spalaniu, które waha się od 5,4 do 7,2 litrów na setkę, a więc będziemy rzadkimi gośćmi na stacjach. Na deser silnik. A więc jest to jeszcze starożytna konstrukcja, której skomplikowaniem ustępuje tylko agrafka. A więc na cylinder przychodzą dwa zawory, które obsługiwane są przez jeden wałek rozrządu, wtrysk paliwa sterowany mechanicznie. A więc zero elektroniki, jedynie co może zawieść to osprzęt. 90 uczciwych koni jest chyba minimum, które mogły znaleźć się pod maską, 13sekund do setki nie jest tragedią jak dla mnie. Pocieszające jest to że jest szybszy od bazowego benzynowego 1.6. Chodzą plotki o problemach z zapalaniem w niskich temperaturach. ja grzeję świece dwa razy, a za pierwszym, no może czasami drugim obrotem rozrusznika, oczywiście przy sprawnych świecach.
        Podsumowanie. No, jeśli dotrwaliście do tej pory to gratuluję wytrwałości. Tak sobie porównuję dane techniczne Forda Mondeo MkII 1.8TD i VW Passata B5 1.9TDI (90km) i widzę że moja maszyna jest minimalnie szybsza w sprincie do setki, mniej pali, jest cichsza, lepsze i trwalsze zawieszenie no i kosztuje parę tysięcy mniej.
        A wady? kruche zderzaki, często możemy trafić na skorodowane egzemplarze i odpalanie zimą może być problematyczne. Jeśli ktoś potrzebuje taniego kombi z dieslem, a na Passata nie może już patrzeć, to szczerze polecam :wink:

        Komentarz


        • Re: Wasze auto

          No i fajnie wiedziec więcej. Spoko relacja Kyjgel. :wink:
          Zawieszenie faktycznie jest świetne. Jeździłem ostatnio (jako pasażer) tym Mondeo i naprawde komfortowe i do tego sztywne.

          Komentarz


          • Re: Wasze auto

            kyjgel to żeś się napisał :wink: ale wszystko co napisałeś jest prawda sam mam takiego tylko ze 1995 co prawda nie mój tylko ojca ,ale mam z nim jakieś doświadczenie. Powiedz mi jaki masz przebieg, Bo u taty około 247tyś :mrgreen:

            Komentarz


            • Re: Wasze auto

              171tyś :wink:

              Komentarz


              • Re: Wasze auto

                Mimo, iz nie przepadam za tego typu "mamusiowozami" to opis przeczytalem. Ciekawie napisany. Zaden sterylny referat, tylko garsc informacji z zycia wzietych.

                Na deser silnik. A więc jest to jeszcze starożytna konstrukcja, której skomplikowaniem ustępuje tylko agrafka.

                Komentarz


                • Re: Wasze auto

                  Kyjgel-Muszę przyznać że czytałem z zaciekawieniem. A to duży plus bo rozległe teksty szybko mnie nużą a ten przyswoiłem zadziwiająco szybko. Mimo że bohaterem powieści było Mondeło to efekt jest bardzo dobry. Trudno jest opisać nudne auto w interesujący sposób a Ty to zrobiłeś.Tekst z dystansem i przymrużeniem oka.
                  Podobało mi się.

                  Komentarz


                  • Re: Wasze auto

                    Miał ktoś z was styczność z Mitsu Coltem CA0 ?
                    Za ile dostanę w dobrym blacharskim stanie?
                    Jak z cenami części i spalaniem?

                    Komentarz


                    • Re: Wasze auto

                      Auto bardzo żwawy, najlepszym wyborem byłby silnik 1.6 16V, spalanie niewiele różni się od słabszej wersji, (ok6-8litrów na 100km). Jeśli auto jest bezwypadkowe to blacha jest odporna na rdzę. A części jest wiele na rynku i nie są wygórowane.

                      Komentarz


                      • Re: Wasze auto

                        Honda Accord 1.8 VTEC VI gen. :wink:

                        Komentarz


                        • Re: Wasze auto

                          Ładna jest. Na początek naprawdę wystarcza takie auto.

                          ...a w Audi wczoraj pokazało 99 000 kilometrów.

                          Komentarz


                          • Re: Wasze auto

                            Śliczna Hondzia.

                            Komentarz


                            • Re: Wasze auto

                              Ciekawy kolor

                              Komentarz


                              • Re: Wasze auto

                                A dokładniejsza specyfikacja tej H?

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X