Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Formuła 1
Zwiń
X
-
Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą
Pod względem techniki baaaaardzo się różnią, jednak budową są podobne.
Również bezpieczeństwem są od siebie oddalone o lata świetlne. W takim bolidzie jak ten po lewej zginął Ayrton Senna, w takim jak po prawej podobny wypadek przeżył Robert Kubica.
Komentarz
-
Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą
Zamieszczone przez Dyrektor Pewexueeeeee tam bolidy, przecież wiadomo, że to kask z papieżem bardzo mu pomógł.
I jeszcze jedno: nareszcie nie będzie tych setek odstających skrzydełek.
Komentarz
-
Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą
Zamieszczone przez ToyoAyrton być może by przeżył, gdyby element nadwozia nie przebił mu kasku.
A ja czytałem, że zmarł na skutek złamania karku, bo koło uderzyło go w głowę
Zamieszczone przez ToyoI jeszcze jedno: nareszcie nie będzie tych setek odstających skrzydełek.
Skrzydełka były wporzo, samochody były zgrabniejsze i bardziej sexi :wink:
Komentarz
-
Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą
Zamieszczone przez OverseerZamieszczone przez ToyoAyrton być może by przeżył, gdyby element nadwozia nie przebił mu kasku.
A ja czytałem, że zmarł na skutek złamania karku, bo koło uderzyło go w głowę
Kark to złamał Ronald Ratzenberger w kwalifikacjach do tego feralnego wyścigu.
Komentarz
-
Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą
Ayrton narzekał na nowego Williamsa. Było mu ciasno w kokpicie, kolumna kierownicy była dla niego zbyt blisko. Zatem zespół skrócił mu ją w najgorszy z możliwych sposobów. Obcięli rurkę i zespolili ją na odpieprz. I w trakcie wyścigu pękła i na Tamburello Williams Senny pojechał na wprost. Przynajmniej tak mówi jedna z tez. Było ich trochę. Jedni mówili, że opony miały złą temperaturę (wypadek poprzedzał okres neutralizacji), inni wskazywali na "spisek" (zapis z kamery pokładowej kończy się kilkanaście sekund przed uderzeniem). I najbardziej wiarygodna wersja, czyli ta z układem kierowniczym.
Komentarz
-
Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą
Ja wypadek A.Senny widziałem "na żywo" tzn. w telewizji a dopiero długo potem na Discovery obejrzałem program, w którym usiłowano wyjaśnić przyczynę wypadku i śmierci A.Senny. W bolidach Wiliamsa (i w innych chyba też) jest coś w rodzaju "czarnej skrzynki" zapisującej wszystko to co dzieje się z bolidem podczas wyścigu, jednak szefowie Wiliamsa nie od razu zgodzili się na udostępnienie materiału zapisanego w tej skrzynce. Zapis z kamery na bolidzie też mógł być skrócony ponieważ kiedyś na sieci znalazłem dwie wersje i jedna jest ciut dłuższa.Gram w GT już 15 lat
Komentarz
-
Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą
Już w niedzielę wyścig o Grand Prix Australii. Będzie to ingauracja nowego sezonu F1.
Ogólnie sezon 2009 zapowiada się nadzwyczaj ciekawie, a to ze względu na zmiany, które wprowadziła FIA.
Najpoważniejsze zmiany zachodzą w aerodynamice. Przednie skrzydło zostało obniżone i znacznie rozszerzone, co ma zaowocować możliwością bliższej jazdy za rywalem (mniejsze turbulencje spowodowane ową jazdą). Nie będzie ono już tak wyprofilowane, jak miało to miejsce od sezonu 2005. Tylne skrzydło zostało z kolei zwężone i jest wyższe. Efektem ubocznym tego posunięcia będzie zwiększenie oporu powietrza, przez co prowadzenie może okazać się trudniejsze. Według mnie dobrą zmianą będzie ograniczenie ilość "drobnych" elementów (spojlerki, skrzydełka itp.).
Kolejne restrykcje obejmują rezygnację z rowkowanych opon na rzecz slicków. Jest to dobre posunięcie, ponieważ podniesie to przyczepność opon i ułatwi prowadzenie bolidu.
Sporym zainteresowaniem cieszy się też nowo powstały zespół BrawnGP. Zespół bardzo dobrze prezentował się na testach i jest również jednym z pretendentów do tytułu mistrza świata konstruktorów.
Rewolucją będzie system KERS - system odzyskiwania energii utworzonej podczas hamowania i przetwarzania jej na dodatkową moc. System będzie można uaktywnić w każdym momencie, co doda chwilowo bolidowi 20-30 KM. Jest to coś w rodzaju nitro.
Na podstawie testów można wywnioskować, że rozkład sił w Formule 1 przestał ograniczać się do zespołów Ferrari i McLaren, a groźne będą też BMW, Toyota, Red Bull, BrawnGP i Renault. Z tego grona może wypaść McLaren, który na testach nie zachwycał.
Odpowiedź dotyczącą rozkładu sił poznamy już w najbliższą sobotę podczas kwalifikacji do Grand Prix Australii.
Komentarz
-
Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą
Ecclestone: Trzy nowe zespoły na 2010
Szef Formula One Management Bernie Ecclestone zapowiedział, że na starcie przyszłorocznych Mistrzostw Świata zobaczymy trzy nowe ekipy.
Bernie zapowiedział, że poza USGPE (wcześniej pod nazwą USF1), w przyszłym roku zobaczymy jeszcze dwie nowe ekipy, których obecność zostanie potwierdzona w tym roku.
"Będziemy mieli 26 samochodów w stawce w przyszłym roku. Wiele ludzi już to potwierdziło" - zapowiedział Ecclestone.
W ten weekend w Australii pojedzie 20 samochodów należących do dziesięciu ekip. Za rok jednak szef FOM, dzięki nowej umowie Concorde, liczy na duże powiększenie stawki.
Ecclestone zapowiedział także, że wprowadzenie nowego systemu wyłaniania Mistrza Świata, który będzie oparty na zwycięstwach może zostać uwzględniony w regulaminach bez konsultacji z zespołami.
"Nie będzie potrzeby, by dyskutować z kimkolwiek. Publikujemy regulaminy nim oni (zespoły) przystąpią do mistrzostw, tak to wygląda."
Komentarz
Komentarz