Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Formuła 1

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

    sfot
    Sylwek-czytałem o tym. Robert i jego bolid zaprezentują się na torze. A wszystko polane licznymi atrakcjami, wisienką w torcie jest darmowy wstęp.
    Gdybym miał bliżej :/

    Komentarz


    • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

      We wczorajszych treningach Kubica zaprezentowal sie niezle, choc od poczatku narzeka na brak przyczepnosci, z reszta jak wiekszosc.

      Dzis o 19 Qual...

      Komentarz


      • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

        1 L.Hamilton McLaren 1:15.105
        2 M.Webber Red Bull 1:15.373
        3 S.Vettel Red Bull 1:15.420
        4 F.Alonso Ferrari 1:15.435
        5 J.Button McLaren 1:15.520
        6 V.Liuzzi Force India 1:15.648
        7 F.Massa Ferrari 1:15.688
        8 R.Kubica Renault 1:15.715
        9 A.Sutil Force India 1:15.881
        10 N.Rosberg Mercedes 1:16.071

        11 R.Barrichello Williams 1:16.434
        12 N.Hulkenberg Williams 1:16.438
        13 M.Schumacher Mercedes 1:16.492
        14 W.Pietrow Renault 1:16.844
        15 S.Buemi Toro Rosso 1:16.928
        16 J.Alguersuari Toro Rosso 1:17.029
        17 P.de la Rosa BMW Sauber 1:17.384

        18 K.Kobayashi BMW Sauber 1:18.019
        19 H.Kovalainen Lotus 1:18.237
        20 J.Trulli Lotus 1:18.698
        21 T.Glock Virgin Racing 1:18.941
        22 B.Senna HRT F1 1:19.484
        23 L. di Grassi Virgin Racing 1:19.675
        24 K.Chandhok HRT F1 1:27.757


        Hamilton przelamal dominacje RBR w Qual. Mysle, ze jutro nie wytrzyma. Ferrari powraca. Kubica prawdopodobnie startowalby gdzies kolo Buttona, gdyby nie problemy na ostatnim kolku. Dwa FI w 10tce. Ciekawie. Schumacher sie nie popisal. W wyscigu pewnie go Pietrow wyprzedzi. Kubica mysle, ze bedzie kolo 5-6 miejsca, o ile wyscig bedzie przebiegal spokojnie.

        A oto wynik "problemow" Polaka na ostatnim kolku:
        http://images.gpupdate.net/large/156237.jpg

        Komentarz


        • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

          1 L.Hamilton McLaren 25
          2 J.Button McLaren +2.2 18
          3 F.Alonso Ferrari +9.2 15
          4 S.Vettel Red Bull +37.8 12
          5 M.Webber Red Bull +39.2 10
          6 N.Rosberg Mercedes +56.0 8
          7 R.Kubica Renault +57.3 6
          8 S.Buemi Toro Rosso +1 okr. 4
          9 V.Liuzzi Force India +1 okr. 2
          10 A.Sutil Force India +1 okr. 1
          11 M.Schumacher Mercedes +1 okr.
          12 J.Alguersuari Toro Rosso +1 okr.
          13 N.Hulkenberg Williams +1 okr.
          14 R.Barrichello Williams +1 okr.
          15 F.Massa Ferrari +1 okr.
          16 H.Kovalainen Lotus +2 okr.
          17 W.Pietrow Renault +2 okr.
          18 K.Chandhok HRT F1 +4 okr.
          19 L. di Grassi Virgin Racing +5 okr.
          20 T.Glock Virgin Racing +20 okr.
          21 J.Trulli Lotus +28 okr.
          22 P.de la Rosa BMW Sauber +40 okr.
          23 B.Senna HRT F1 +57 okr.
          24 K.Kobayashi BMW Sauber +69 okr.


          To byl ciezki wyscig, obfitujacy w wiele zwrotow akcji. Glownym czynnikiem byly zuzywajace sie w zastraszajacym tempie opony. Na pierwszym stincie Robert walczyl z przyspieszonym grainingiem. Z tad przedwczesny zjazd do boksow. Bylo wiec pewne, ze jako nieliczny z czolowki, bedzie musial pojechac na 3pity. Ostatni stint to wsciekla pogon za Rosbergiem. Polak na 8 okrazeniach odrobil ponad 10s do kierowcy Mercedesa. Niestety braklo moze dwoch kolek.

          Czolowka bardzo wyrownana. Dublet Mcl. Brawa dla Alonso. Massa mial pecha. RBR znow ledwo dojechaly do mety. Problemy techniczne w obu bolidach. Jesli tak dalej pojdzie to RBR przegra sezon wlasnie przez awarie.

          Schumacher mnie wkurzal w niedziele. Wielki pan i wladca toru wyscigowego. Znow dal o sobie znac jego "kunszt". Byl wyraznie wolniejszy od polowy stawki, ale i tak musial sie rozpychac po torze. Pierwsze: gdy Robert wyjezdzal z pitlane, byl szybszy, byl po wewnetrznej, byl na rowno z Schu, ale ten i tak probowal mu zamknac droge. O malo nie skonczylo sie to kontaktem i wyladowaniem na scianie. Pozniej przez dluzszy czas zajezdzal droge Sutilowi. A zepchniecie Massy na trawnik to juz szczyt chamstwa. Rownie dobrze Massa mogl huknac o sciane i narobic wiekszego balaganu.


          Najszybsze okrazenia:
          1 Robert Kubica Renault 67 1:16.972
          2 Lewis Hamilton McLaren 62 1:17.806
          3 Nico Rosberg Mercedes GP 68 1:17.832
          4 Jenson Button McLaren 66 1:18.144
          5 Mark Webber Red Bull 62 1:18.148
          6 Fernando Alonso Ferrari 44 1:18.207
          7 Felipe Massa Ferrari 45 1:18.325
          8 Sebastian Vettel Red Bull 62 1:18.417
          9 Nico Hulkenberg Williams 64 1:18.912
          10 Rubens Barrichello Williams 65 1:19.175
          11 Vitantonio Liuzzi Force India 66 1:19.349
          12 Witalij Pietrow Renault 58 1:19.453
          13 Adrian Sutil Force India 68 1:19.530
          14 Michael Schumacher Mercedes GP 44 1:19.577
          15 Sebastien Buemi Toro Rosso 39 1:19.784
          16 Jaime Alguersuari Toro Rosso 69 1:19.842
          17 Pedro de la Rosa BMW Sauber 21 1:20.574
          18 Heikki Kovalainen Lotus 65 1:20.654
          19 Jarno Trulli Lotus 38 1:20.791
          20 Timo Glock Virgin 43 1:21.669
          21 Karun Chandhok HRT 47 1:21.884
          22 Lucas di Grassi Virgin 49 1:21.937
          23 Bruno Senna HRT 5 1:24.524

          Komentarz


          • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

            Wiem ,oglądałem cały race i mnóstwo zamieszania było ,nawet była taka chwila ,że Buemi prowadził

            "Walcz chłopie! Masz szansę się pokazać z bardzo dobrej strony"

            6 okr. przed metą Kubica notuje najszybszy czas okr. ,szybciej nawet od Hamiltona, następne kółko jeszcze szybciej ,poniżej 1:17, także ,jakby strategia niezawiodła w Renault prawdopodobnie były na podium.

            A tak to skończył siódmy ,poza tym jak sam komentator mówił ,że stawka się bardzo rozciągnęła ,bo tylko 7 nie zostało zdublowanych m.in. Robert Kubica ,który tracił do lidera 57 sekund , cóż . . . . w generalce spadł o jedno oczko , Rosberg o punkt lepszy od Kubicy.
            Triatlonu LFS na demo < ZAPISY do 30 października!

            Komentarz


            • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

              Nawet, gdyby pojechal na 2pity, i tak nie mialby szans na podium. Jechalby gdzies za Webberem. Sam powiedzial po wyscigu, ze 6th to wszystko, co bylo mozliwe.

              Komentarz


              • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

                Robert tym razem nie miał żadnych szans na podium. Jedynie co, to gdyby odpadło kilku jadących przed nim. Więc generalnie szans nie było. Najszybsze okrążenie wykręcił dlatego, że na ostatnie kilka kółek założył miękkie opony i miał lżejszy bolid, niż na początku. Hamilton i spółka jechali na miękkich na początku wyścigu, a więc wtedy, kiedy mieli pełne baki. Gdyby na końcówkę też założyli miękkie, to Kubica raczej nie miałby fastest lap.

                Niemniej jednak jestem zadowolony z tego osiągnięcia. Teraz Robert ma już wszystko na swoim koncie, jeśli chodzi o pojedynczy weekend. Zwycięstwo, PP, drugie miejsce, trzecie miejsce i fastest lap.

                Komentarz


                • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

                  Podobno Buemi moze trafic do RBR od roku 2012. Juz teraz pokazuje, ze brakuje mu tylko swietnego bolidu. Spokojnie moglby walczyc z najlepszymi o wysokie lokaty. Ba, juz teraz mu sie to zdarza.

                  Komentarz


                  • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

                    http://www.youtube.com/watch?v=4zf40Ozf ... _embedded#!
                    gdy zabraknie mechanikow przy bolidzie...

                    Komentarz


                    • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

                      Więc jednak Pirelli

                      Światowa Rada Sportów Motorowych FIA obradowała dzisiaj w Genewie i jedną z pierwszych podjętych decyzji była ta o wyborze nowego dostawcy opon Formuły 1 na lata 2011-2013.

                      Zgodnie z przewidywaniami wyłącznym dostawcą ogumienia dla zespołów F1 będzie od przyszłego roku włoska firma Pirelli. „Wyłączny dostawca będzie ściśle przestrzegał sportowych oraz technicznych regulacji narzuconych przez FIA” – czytamy w oświadczeniu.

                      Bezpośrednimi konkurentami Pirelli w staraniach o rolę dostawcy opon F1 były firmy Michelin (zaangażowana w ten sport po raz ostatni w 2006 roku) i mniej znana Cooper-Avon. Pirelli ma na koncie 44 wygrane wyścigi grand prix w swoich poprzednich okresach zaangażowania w F1, zaczynając od 1950 roku. Po raz ostatni opony włoskiego producenta były używane w królowej sportów motorowych w 1991 roku.


                      źródło: http://www.f1wm.pl/

                      Komentarz


                      • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

                        1)Pelna Lista Zmian w F1

                        Opony
                        „Pirelli zostało wybrane jako jedyny dostawca opon dla Mistrzostw Świata Formuły 1 organizowanych przez FIA na okres trzech lat, rozpoczynając od sezonu 2011. Jedyny dostawca opon będzie ściśle stosował się do sportowych i technicznych reguł proponowanych przez FIA.”

                        Licencja FIA dla „członków zespołów”
                        „Propozycja dotycząca licencji dla członków zespołów zapisanych do Mistrzostw Świata FIA została złożona przez Komicję Formuły 1. Wdrożenie jej od sezonu 2011 w Mistrzostwach Świata Formuły 1 jest rozważane wraz z prospektem wdrożenia jej w przyszłości w innych mistrzostwach FIA.”

                        Samochód bezpieczeństwa
                        „Ze skutkiem natychmiastowym, żaden bolid nie może wyprzedzać do czasu kiedy po raz pierwszy przekroczy pierwszą linię samochodu bezpieczeństwa, gdy samochód ten zjeżdża do pit lane. Niemniej, jeżeli samochód bezpieczeństwa jest na torze na początku ostatniego okrążenia, lub jest wypuszczony na tor na ostatnim okrążeniu, zjedzie do boksów pod koniec okrążenia, a bolidy przekroczą linię mety jak zwykle bez wyprzedzania.”

                        Ogólne bezpieczeństwo
                        „Z skutkiem natychmiastowym, każdy kierowca, który jedzie zbyt wolno, nierówno, lub który stwarza potencjalne niebezpieczeństwo dla innych kierowców będzie odpowiadał przed stewardami. Będzie to dotyczyło każdego bolidu prowadzonego na torze, na zjeździe do pit lane lub na samej pit lane.”

                        „Aby zapewnić, że bolidy nie jadą zbyt wolno na okrążeniach zjazdowych podczas kwalifikacji lub na okrążeniach instalacyjnych, gdy wyjazd z alei serwisowej jest otwarty dla wyścigu, kierowcy muszą pozostawać poniżej czasu ustalonego przez FIA pomiędzy linią samochodu bezpieczeństwa za aleją serwisową, a linią samochodu bezpieczeństwa przed wjazdem do boksów. Maksymalny czas będzie określany przez dyrektora wyścigu podczas każdego weekendu wyścigowego przed piątkowymi treningami, ale może zostać zmieniony podczas weekendu, jeżeli będzie to konieczne.”

                        Pola startowe
                        „Od sezonu 2011, każdy zawodnik, którego najlepszy czas w kwalifikacjach przekracza 107 procent najszybszego czasu ustanowionego w Q1 nie zostanie dopuszczony do wzięcia udziału w wyścigu. W wyjątkowych sytuacjach, w przypadku uzyskania odpowiedniego czasu w wolnych treningach, stewardzi mogą pozwolić zawodnikowi wystartować w wyścigu. W przypadku, gdyby więcej kierowców miałoby zostać dopuszczony w ten sposób, kolejność startowa będzie uzależniona od decyzji sędziów.”

                        Sterowana przez kierowcę karoseria
                        „Od sezonu 2011, regulowana karoseria będzie mogła być aktywowana przez kierowcę w każdym momencie przed startem wyścigu oraz jedynie dla celów poprawienia możliwości wyprzedzania podczas wyścigu, po tym jak kierowca przejedzie dwa okrążenia.”

                        „Kierowca będzie mógł aktywować regulowaną karoserię w wyścigu jedynie wtedy kiedy zostanie poinformowany przez elektronikę sterującą, że ma do tego prawo. Będzie miał do tego prawo tylko wtedy, gdy będzie jechał mniej niż sekundę za rywalem w każdym ze wcześniej określonych punktów na każdym torze. System będzie wyłączony, gdy kierowca po raz pierwszy użyje hamulców po tym jak system został zaktywowany.”

                        „FIA może, po konsultacji ze wszystkimi zespołami, określić inny czas bliskości (za drugim kierowcą) w celu zapewnienia, że cel regulowanej karoserii będzie zrealizowany.”

                        Wpływanie na aerodynamikę
                        „Za wyjątkiem części konicznych do uruchomienia przez kierowcę regulowanej karoserii, każdy system, urządzenie czy procedura, która wykorzystuje ruch kierowcy w rozumieniu przesunięcia aerodynamicznej charakterystyki bolidu będzie zakazana od sezonu 2011.”

                        Waga „Od sezonu 2011, minimalna waga bolidu nie może być mniejsza od 640 kg w każdym momencie weekendu.”

                        Ilość paliwa
                        „Ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli próbka paliwa jest wymagana po sesji treningowej (kwalifikacyjnej), bolid musi najpierw dojechać do boksów na własnym zasilaniu.”

                        Licencje
                        „Biorąc pod uwagę osiągnięcia w karierze i porównywalne czasy z testów F1, Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła przyznanie próbnej super licencji dla chińskiego kierowcy, Ho-Pin Tunga na okres czterech wyścigów.”

                        2)Wraca regula 107%

                        3)F-Duct zakazany, wchodzi regulowany tylny spojler

                        Komentarz


                        • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

                          Qual GP Europe Valencia Street Circuit

                          1 S.Vettel Red Bull 1:37.587
                          2 M.Webber Red Bull 1:37.662
                          3 L.Hamilton McLaren 1:37.969
                          4 F.Alonso Ferrari 1:38.075
                          5 F.Massa Ferrari 1:38.127
                          6 R.Kubica Renault 1:38.137
                          7 J.Button McLaren 1:38.210
                          8 N.Hulkenberg Williams 1:38.428
                          9 R.Barrichello Williams 1:38.428
                          10 W.Pietrow Renault 1:38.523

                          11 S.Buemi Toro Rosso 1:38.586
                          12 N.Rosberg Mercedes 1:38.627
                          13 A.Sutil Force India 1:38.851
                          14 V.Liuzzi Force India 1:38.884
                          15 M.Schumacher Mercedes 1:39.234
                          16 P.de la Rosa BMW Sauber 1:39.264
                          17 J.Alguersuari Toro Rosso 1:39.458

                          18 K.Kobayashi BMW Sauber 1:39.343
                          19 J.Trulli Lotus 1:40.658
                          20 H.Kovalainen Lotus 1:40.882
                          21 L. di Grassi Virgin Racing 1:42.086
                          22 T.Glock Virgin Racing 1:42.140
                          23 K.Chandhok HRT F1 1:42.600
                          24 B.Senna HRT F1 1:42.851


                          Brawa znow dla RBR. Gdyby jeszcze poprawili niezawodnosc... Ferrari duza poprawa. Wracaja do scigania. Robert mogl byc nieco wyzej. Wyjazd na ostatni stint tylko na jedno pomiarowe kolko to byl zly pomysl. Mysle, ze bylby trzeci. Red Bulli nie da sie dogonic. Brawa dla Williamsa. Duzy postep. Petrow tez pokazal sie z dobrej strony. Bedzie walczyl na starcie z Williamsami i Buemim. Dalej z nim przegrani tych Qual czyli FI i Merc. Od pewnego czasu obserwuje roznice w nowych zespolach. Lotus juz od paru wyscigow odjechal reszcie na ponad sekunde.

                          Wyscig bedzie pod dyktando RBR. Jesli znow nie zawinia hamulce lub cos innego, bedzie dublet. Hamilton bedzie za nimi, ale Ferrari i Kubik beda mu deptac po pietach. Mysle, ze Kubica ma szanse max na 4th miejsce, przy spokojnym wyscigu.

                          Komentarz


                          • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

                            Na starcie może być różnie. Jeśli Hamilton zdoła przebić się przed pierwszym zakrętem przed któregokolwiek z kierowców Red Bulla, to ma dosyć małe szanse, by utrzymać pozycję. Przy założeniu, że zarówno Vettel, jak i Webber unikną problemów z bolidami. Ciekawi mnie jak wystartuje Alonso i jak pojedzie w wyścigu. Ferrari poprawiło się w stosunku do poprzednich wyścigów, ale poczekajmy do jutra.

                            Robert? Najprawdopodobniej popełnił błąd na szybkim kółku. Realizator nie pokazywał go w tej części kwalifikacji, więc można się tylko domyślać. Wyjechał tylko na jedno okrążenie, na ostatnie sekundy i wiadomo, jak się skończyło. Trochę "era" BMW stanęła mi przed oczami. Ale Renault i Kubica w przeciwieństwie do BMW mają mózgi, które potrafią zrozumieć swoje błędy i nie popełniać ich w przyszłości. Podczas startu może się zarówno przebić, jak i spaść. Jeśli utrzyma pozycję, będzie dobrze.

                            Nieudane kwalifikacje dla Mercedesa. Oba bolidy nie dostały się do Q3, więc to nie jest słaby występ Schumachera.

                            Lotus rzeczywiście ładnie się wybił na tle pozostałych nowych ekip. HRT i Virgin jakby ciągle stały na tym samym poziomie. Myślę, że pod koniec sezonu Lotus powinien wchodzić bez większych problemów do Q2. Jeśli osiągną w kwalifikacjach i wyścigach pierwszą czternastkę, to można im pogratulować.

                            Myślę, że pierwsza trójka na mecie będzie wyglądać mniej więcej tak:
                            1. Vettel
                            2. Webber
                            3. Hamilton/Alonso

                            O ile kierwocy RBR znowu nie odwalą jakiegoś numeru jak w Turcji.

                            Komentarz


                            • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

                              Wracajac do 107%. Gdyby w tym sezonie obowiazywala, do GP Europy zakwalifiokwaliby sie wszyscy ze sporym zapasem. Granica wynosilaby 1:44.418. Przy aktualnych osiagach bolidow, nawet tych teoretycznie najslabszych, ta regula nie ma sensu. Tylko w pierwszych wyscigach tylko paru kierowcow, glownie HRT, by sie nie zakwalifikowalo.

                              Lepsze byloby np 103%, gdzie granica wynosilaby (dla GP Europy) 1:40.514. Co ciekawe, to wciaz sa prawie 3s na kolku. Ale np dla bardzo szybkiego i krotkiego toru Gillesa Villeneuve'a ta roznica wynosilaby juz tylko 2,2s, a zakwalifikowaloby sie tylko 16 kierowcow. W sam raz na wyscig. Wiecej maruderow na torze, wiekszy balagan.

                              Komentarz


                              • Re: Formuła 1 z Robertem Kubicą

                                W ostateczności można pomyśleć nad "elastyczną" regułą, która miałaby różną wartość procentową w zależności od toru.

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X