Nie przesadzajmy znowu. Testy to testy. Na przykład Robert w przedsezonowych testach też nie napawał specjalnie optymizmem, a mimo to w Australii był najszybszy na torze.
Kubica wystartuje po "lepszej" stronie toru. Ma szanse wyprzedzic Webbera juz na starcie. Ferrari znow zalicza tyly. Massa chyba mial jakies problemy. Mclaren znow porazka. Brawa dla Jensona Buttona. Zapowiada sie dla niego wspanialy sezon, o ile nie zabronia im tych dyfuzorow
Ogólnie nie jest źle. Jeśli Robert nada tempo jak w Australii, to ma szansę na podium, a może nawet więcej.
BMW zapowiedziało, że rozpoczęli prace nad podwójnymi dyfuzorami, by w przypadku dopuszczenia ich przez FIA zastosować je w bolidach Kubicy i Heidfelda. A wtedy na pewno dla nich BrawnGP będzie równorzędnym przeciwnikiem.
1. Jenson Button Brawn GP 660,0 kg
2 Jarno Trulli Toyota 656,5 kg
3. Timo Glock Toyota 656,5 kg
4 Nico Rosberg Williams 656,0 kg
5. Mark Webber Red Bull 656,0 kg
6 Robert Kubica BMW Sauber 663,0 kg
7. Kimi Raikkonen Ferrari 662,5 kg
8 Fernando Alonso Renault 680,5 kg
9. Rubens Barrichello Brawn GP 664,5 kg
10 Nick Heidfeld BMW Sauber * 692,0 kg
11. Kazuki Nakajima Williams * 683,4 kg
12 Lewis Hamilton McLaren * 668,0 kg
13. Sebastian Vettel Red Bull 647,0 kg
14 Heikki Kovalainen McLaren * 688,9 kg
15. Sebastien Bourdais Toro Rosso * 670,5 kg
16 Felipe Massa Ferrari * 689,5 kg
17. Nelson Piquet Renault * 681,5 kg
18 Giancarlo Fisichella Force India * 680,5 kg
19. Adrian Sutil Force India * 655,5 kg
20 Sebastien Buemi Toro Rosso * 686,5 kg
* - waga zadeklarowana
Kubica w pewnym momencie powinien znalezc sie na 1st miejscu (teoretycznie), ale to Fernando ma najwiecej paliwa z czolowki. Tankowiec SS. Alonso :mrgreen: Co do reszty zawodnikow, to nie wiadomo (patrz znaczek >>> *). Nick zostanie najdluzej? Nie wiem czy to dobry pomysl... Jesli spadnie deszcz to i tak wszystkie strategie zespolow nie beda mialy znaczenia. Jedynie przypadek, slepy los moze zadecydowac o miejscu na koniec wyscigu.
Pierwszych czterech kierowców przed Robertem (Webber, Rosberg, Glock, Trulli) powinni zjechać na tankowanie wcześniej niż Robert. W tym czasie powinien sobie wyrobić wystarczającą przewagę (patrz: Kubica - Massa, GP Australii) i po serii postojów przebić się na drugą lokatę. Z tego co widzę, to powinni zjechać do 5 okrążeń przed Polakiem. Wtedy Robert będzie miał bardzo mało paliwa, co pozwoli mu przez te +/- 5 kółek jechać bardzo szybko. Cała ta czwórka po postoju będzie naturalnie cięższa od Roberta, a co za tym idzie - wolniejsza. Button ma porównywalną wagę bolidu do Roberta, więc ci zawodnicy powinni teoretycznie utrzymywać podobne tempo (teoretycznie, bo BrawnGP ma przewagę dzięki dyfuzorowi). Za Robertem jest Raikkonen, którego bolid jest tylko pół kilograma lżejszy od bolidu Kubicy, co nie powinno robić znacznej różnicy. Jeśli Robert nie zaśnie na starcie, to powinien utrzymać Raikkonena z tyłu bez problemu. Kto wie, może nawet powalczy z Webberem?
Też mnie to POWAŻNIE zastanawia, że to zawsze Kubica na awarie silnika/hydrauliki/zawieszenia Heidfled, z tego co pamiętam, to jeszcze nigdy nie zakończył wyścigu w BMW z powodu awarii
Komentarz