Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wasze auto

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Re: Wasze auto

    sqad-wiem co to nadsterowność. Ale nadal mi to nic nie wyjaśnia. Owszem dociążając przód unikasz podsterowności (uślizgu przodu) ale tył jest lżejszy przez co tylnia oś ma mniejszą przyczepność.
    Idąc tym tropem to w takim przypadku właśnie w zakrętach tył auta powinien być bardziej nerwowy.
    Ale to Ty miałeś Hondę. Ja opieram się na teorii...myślałem że prawidłowej.

    Komentarz


    • Re: Wasze auto

      Moja Almera N15, kiedyś wspominałem, a teraz czas na zdjęcie

      Komentarz


      • Re: Wasze auto

        @Up. Kiedyś mocno zastanawiałem się nad takową w wersji 1.6 :wink: Świetne auto, poza tym coś innego od wszędobylskich Civiców (które i tak uwielbiam) o Golfach czy Astrach nie wspominając.

        Komentarz


        • Re: Wasze auto

          Zamieszczone przez Dreadlock89
          sqad-wiem co to nadsterowność. Ale nadal mi to nic nie wyjaśnia. Owszem dociążając przód unikasz podsterowności (uślizgu przodu) ale tył jest lżejszy przez co tylnia oś ma mniejszą przyczepność.
          Idąc tym tropem to w takim przypadku właśnie w zakrętach tył auta powinien być bardziej nerwowy.
          Ale to Ty miałeś Hondę. Ja opieram się na teorii...myślałem że prawidłowej.
          Nie chce mi się wyjaśniać

          Komentarz


          • Re: Wasze auto

            Ja też mam takie same zdanie co Dread. W takim samym celu stosuje się przecież spoilery, które mają docisnąć/dociążyć tył samochodu i zwiększyć przez to przyczepność... No ale może też się nie znam

            Komentarz


            • Re: Wasze auto

              W polskim rozumieniu tjuningu chyba tylko bardziej dociążyć
              Jak z tyłu by nie "było nic" to z tyłem w zakrętach nic by się nie działo bo caly przód by miał mase i wyjeżdżał by przodem z zakrętu. Nie zapomnijcie że mówie tu o samym wchodzeniu w zakręt bez używania gazu.

              Komentarz


              • Re: Wasze auto

                Wyżej tył=łatwiejsze wpadanie w nadsterowność, czy to chciałeś zyskać?
                http://mwiszniewski.carbonmade.com/
                http://motoblog.blog.pl - Najświeższe njusy i ciekawostki ze świata motoryzacji widzianej okiem szarego ludzika.

                Komentarz


                • Re: Wasze auto

                  Raczej na odwrót i to się udało, przy wchodzeniu w zakręt nie wyżucało już tak tyłu. Niżej przód to tak jak z piłeczką pinpongową,.... środek ciężkości auta przesunoł się do przodu.

                  Komentarz


                  • Re: Wasze auto

                    Jak wyjaśniłeś że przy wejściu bez gazu to w sumie faktycznie ma to sens.
                    Nie ma co więcej teoretyzować, tylko najlepiej porównać samemu

                    Komentarz


                    • Re: Wasze auto

                      u mnie się to sprawdziło. Wiadomo że jak w zakręcie dasz w palnik to nic nie pomoże :mrgreen:

                      Komentarz


                      • Re: Wasze auto

                        Samochody z dosyć ciężkimi silnikami (np Audi RS4, Vectra OPC) były podsterowne ponieważ silnik V8 był po prostu za ciężki. Więc źle kombinujecie :wink: Siła bezwładności. Podobnie jest z dociążonym tyłem, np w takim Mercedesie 307D którym się bujam. Dociążony tył ma dobrą przyczepność na prostych ale jeśli 'rozhuśtamy" się to możemy zapomnieć że wyjdziemy cało z takiego manewru. To tak jakbyśmy mieli zawieszoną lekką i ciężką kulkę na sznurkach. Mniejsza będzie bardziej podatna na nawet niewielkie machanie ręką, ale łatwiej ją zatrzymamy. Ciężka natomiast będzie bardzo stabilna i trzeba będzie więcej wysiłku by wprawić ją w ruch, jednak im szybciej machamy tym bezwładność będzie większa i będzie trudniejsza do zatrzymania :wink:

                        Komentarz


                        • Re: Wasze auto

                          Podsterowność ma niewiele z tym wspólnego. Nadal nie rozumiem sensu stawiania tyłu wyżej niż przód, nawet jeśli chodzi tu o dojechanie do zakrętu bez gazu. Nikt tego sensownie nie wyjaśnił, sam właściciel również nie.

                          Mówisz, że auto w seryjnym ustawieniu miało tendencję do stawiania bokiem, czyli co, teraz nie ma?
                          Zmieniałeś amortyzatory? Może to jednak seryjne zawieszenie nie trzymało odpowiednio, bo z doświadczenia wiem, że dobry amortyzator niemal bez względu na długość i twardość sprężyny robi 100% więcej roboty niż samo obniżenie auta, które bywa często tylko przyczyną problemów i w życiu codziennym nie daje prawie nic w porównaniu do założenia dobrego amortyzatora, i wcale nie mówie tu o jakichś Ohlins'ach, ani takich rzeczach, zwykła B6tka od Bilsteina czy Ultra SR'y od KYB potrafią zmienić prowadzenie auta diametralnie w stosunku do serii, która często jest ustawiona pod względem komfortu, albo przynajmniej próbuje znaleźć kompromis.
                          http://mwiszniewski.carbonmade.com/
                          http://motoblog.blog.pl - Najświeższe njusy i ciekawostki ze świata motoryzacji widzianej okiem szarego ludzika.

                          Komentarz


                          • Re: Wasze auto

                            Zawias seryjny był w idealnym stanie miał 20kkm przebiegu. Wszyscy właściciele eSek na to narzekają. przy ustawienie tyłu bardzo niesko i przodu było sporo lepiej ale i tak nie byłem zadowolony. Jeśli nie wiesz jak się balansuje środek cieżkości auta ustwieniem zawieszenia to trudno nie chce mi się tłumaczyć poczytaj na necie literature. Ustwa zawias nie równo z prawej i z lewej i zobacz co będzie albo chociaż odpal pseudo sumulator tupy któreś GT Forze rfactor. Nawet taki setup sprawdzał się w GT1 co prawda nie w każdym aucie działało balansowanie albo nie w dużym stopniu ale zawsze.

                            nawet sie zastanowiłem ale wystarczy wejść na wiki i poczytać chwile co prawda nie zawsze maja racje ale w tabelce masz co może zniwelować wyrzucanie z tyłu i jest: "center of gravity towards front"

                            http://en.wikipedia.org/wiki/Automobile_handling

                            Komentarz


                            • Re: Wasze auto

                              Teoretycznie może to się sprawdzić, ale chyba jedynie przy dojeżdżaniu do zakrętu bez gazu tak jak mówisz, bo idąc w zakręcie ogniem to jeszcze pogarsza sprawę, a im wyższy tył tym trudniej to opanować w trakcie poślizgu. W każdym bądź razie nie będę dłużej się spieral, bo tylko teoretyzuje, nie jeździłem autem rwd jako szofer, więc nie mam doświadczenia w takich przypadkach...

                              A i apropo tej wikipedii, jak zlikwidować kolejno podsterowność i nadsterowność

                              Rear height raise rear end lower rear end
                              http://mwiszniewski.carbonmade.com/
                              http://motoblog.blog.pl - Najświeższe njusy i ciekawostki ze świata motoryzacji widzianej okiem szarego ludzika.

                              Komentarz


                              • Re: Wasze auto

                                Zamieszczone przez cmlPL
                                ale chyba jedynie przy dojeżdżaniu do zakrętu bez gazu tak jak mówisz, bo idąc w zakręcie ogniem to jeszcze pogarsza sprawę
                                Przecież napisał że przy przejeździe przez zakręt bez gazu albo na minimalnym, tak jak się jeździ na codzień - przynajmniej ja tak to zrozumiałem, że nie miał tego auta tylko do upalania na torze.
                                A jeżeli tak, to auto staje się bezwładną masą, a jeżeli się zachowa odpowiednie proporcje i tył będzie miał odpowiednią przyczepność, ale nie będzie przy tym zbyt odciążony, będzie się zachowywał lepiej niż tył przeciążony, który nadwyręża przyczepność.
                                Przecież nie zawsze im większy docisk tym lepiej. Każdy przypadek trzeba rozpatrywać indywidualnie.
                                Takie moje zdanie.

                                Zamieszczone przez kyjgel
                                Samochody z dosyć ciężkimi silnikami (np Audi RS4, Vectra OPC) były podsterowne ponieważ silnik V8 był po prostu za ciężki
                                1. Wersje OPC od opla, większość krytykuje.
                                2. S2k ma przecież tylko 2 litrowe r4 i to odsunięte za przednią oś, więc troche nie pasuje do fur z przeciążonym przodem.

                                Komentarz

                                PracujÄ™...
                                X