Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Pagani Zonda R

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Pagani Zonda R

    Samochody zaledwie kilku producentów na świecie są w stanie równać się z bolidami Horacia Pagani. Aby tego dokonać potrzebny jest niebywały kunszt i rozmach. Tylko niewielu osiąga ten coraz trudniejszy cel. Albowiem Pagani pchnęło się ku szaleństwu.

    Zonda zawsze była świątynią stylu, pasji oraz temperamentu. Na pytanie Co kojarzy ci się z Italią? bez namysłu odpowiesz Rzym, Spaghetti, Pagani. Co więcej, w odmianie F jak Fangio ten pomnik włoskiej finezji zaliczał północną pętlę Nurburgringu w 7 minut i 32 sekundy, generując przy tym przeciążenia rzędu 1,5 G. Dodając do tego dbałość o detal i jakości materiałów otrzymano serię 25 samochodów sprzedaną w kilka minut.

    Wobec czegoś takiego trudno wyobrazić sobie, że można zrobić krok dalej, zapragnąć czegoś więcej. Owym chciwcem okazał się pewien właściciel garażu wypchanego aż trzema Zondami. To była masa krytyczna. Iskra, która pobudziła Pagani do działania.

    I oto Świat po raz pierwszy ujrzał Zondę R. Samochód wyczynowy, który niczego poza torem wyścigowym nigdy nie zobaczy. Potwór nie ulegający żadnym kompromisom. Reinkarnacja idei, która ostatnio pojawiła się w warsztatach Ferrari pod nazwą FXX.

    We wrześniu 2006 roku gotowe były pierwsze szkice, ale czynnikiem decydującym o powodzeniu było wsparcie ze strony AMG. Wymagania mówiące o 750 koniach mechanicznych, suchej misce olejowej, małej wadze, niskim środku ciężkości oraz wysokim zakresie obrotów zwróciły myśli inżynierów AMG na jednostkę napędową Mercedesa CLK GTR. Jednostkę, która była w stanie wytrzymać przebieg 5000 km bez specjalistycznego serwisowania. Wyzwanie zostało przyjęte bez zawahania.

    Zonda R to maszyna zaprojektowana od podstaw, dzieląca z Zondą F zaledwie 10% komponentów. Zawieszenie produkowane przez Avional, nowa sześciostopniowa sekwencyjna skrzynia biegów Pagani, nadwozie samonośne wykonane z włókien węglowych oraz lotniczy zbiornik paliwa z czterema pompami to tylko część całego równania.

    Osie odsunięto od siebie o 47 mm, ich szerokość zwiększono o 50 mm, a cały samochód urósł o słuszne 394 mm! Aerodynamikę przestudiowano od nowa, aby uzyskać maksymalną siłę docisku do podłoża. Lecz pomimo tego, iż Zonda R została stworzona wyłącznie na tor, nie osiągnęłaby sukcesu, gdyby jakość wykonania odstawała od poziomu oferowanego przez jej drogowe odmiany.

    Zonda R to samochód dla ludzi z dużymi ambicjami. Brak homologacji drogowej i zgodności z regulacjami samochodów wyścigowych tylko podbija ciśnienie już wrzącej krwi. Stylistyka tego wozu jest tak obłędna, że standardowa Zonda S wygląda przy nim jak VW Golf. Nie trudno się zatem domyślić ile będzie trzeba zapłacić za ten cały stuff... 1.200.000 Euro + podatki.
    (żródło - http://www.autogaleria.pl).



    I co o niej sądzicie???Dla mnie jest naprawdę świetna.Zapaszam do pisania w tym temacie i oceniania tej bryki.
    3
    Rewelacja!!!
    0,00%
    0
    Bardzo dobra.
    100,00%
    3
    Dobra
    0,00%
    0
    średnia
    0,00%
    0
    Poniżej średniej
    0,00%
    0
    Dno:-(
    0,00%
    0
    http://swiftclub.pl/ Aktualnie:
    GranTurismo 1 NTSC-J 100% PAL 100%
    GranTurismo 2 NTSC-U 98.2%
    GranTurismo 5 99%
    GranTurismo 6 100%

  • #2
    Jako bolid jak najbardziej. Jako auto miejskie(i tak nie dopuszczony do ruchu) to bym nie chciał. Wolałbym coś bardziej klasycznego niż superbolid z 750 konnym silnikiem pod maską.

    Moderator Serwer

    Komentarz


    • #3
      Nie no, przecież to nie jest samochód do miasta tylko jest samochód wyścigowy dopuszczony do ruchu drogowego. Jeżeli stac cię na to auto to stac cię na każde inne :wink:

      Komentarz


      • #4
        Pagani oszalało! To wystarczy
        Gram, bo lubiÄ™!

        Komentarz


        • #5
          Pod jakim względem mamy tu ocenic to auto?Znajac zycie to nikt nim nie jezdzil wiec chyba skupiamy sie na wygladzie.Jak dla mnie jesli by zaklasyfikowac go do aut wyscigowych to ujdzie ale jakby to dac na cywilne drogi to wstydziłbym sie to takiego paskudstwa wsiasc :wink:

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Zgedi
            Pod jakim względem mamy tu ocenic to auto?Znajac zycie to nikt nim nie jezdzil wiec chyba skupiamy sie na wygladzie.Jak dla mnie jesli by zaklasyfikowac go do aut wyscigowych to ujdzie ale jakby to dac na cywilne drogi to wstydziłbym sie to takiego paskudstwa wsiasc :wink:
            Nie bądź taki skromny. Gdybyś miał naprawde takie auto to byś srał ze szczęscia przez rok

            Komentarz


            • #7
              Gwarantuje ci ze oddałbym w lepsze rece.Nigdy nie byłem fanem sportowych aut,zawsze wolalem luksusowe limuzyny.Postaw mi obok siebie to pagani i Audi S8 to na pagani nawet nie spojze :wink: .To juz wszystko kwestia gutu,nie podoba mi sie to auto i tyle

              Komentarz


              • #8
                Dokładnie. Ja najbardziej lubię obie te pomieszane style. Luksus i sportowy charakter. Coś a'la SLR :wink:

                Moderator Serwer

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Serwer
                  Dokładnie. Ja najbardziej lubię obie te pomieszane style. Luksus i sportowy charakter. Coś a'la SLR :wink:
                  A ja tam wolę włochów. Mają na tyle odwagi żeby zrobić tak nieprzeciętny samochód. Niemieccy designerzy musieli by zaliczyć chyba oktoberfest żeby się na coś takiego odważyć.
                  A kolejnym powodem na to że SLR jest nudny jest to iż jeśli pokazał byś go dziewczynie a następnie SL 55AMG to zapewne powie Ci że to sa takie same auta. Włosi górą !!!! jak dla mnie
                  Gram, bo lubiÄ™!

                  Komentarz


                  • #10
                    Babie to garbusa i porsche pokazesz to powie ze to samo

                    Komentarz


                    • #11
                      CO mi tam zdanie kobiety :wink: Ważne, że mi sie podoba i każdy nie przeciętny użytkownik dróg jest w stanie odróżnić SLRa od reszty samochodów z koncernu Mercedesa. Według mnie Włoskie auta może i są agresywne, ale Niemieckie mają swoją klasę i charakter. To dwa rożne style więc nie ma co się sprzeczać :wink:

                      Moderator Serwer

                      Komentarz


                      • #12
                        Idealne auto to włoski design(au...aż pieję z zachwytu)+niemiecka technologia.
                        Z tego co wiem to PAgani właśnie ma silnik Mercedesa.
                        Zonda R stylistycznie bije na głowe Enzo czy inne Carrera Gt

                        Komentarz

                        PracujÄ™...
                        X