



Amerykanie pozazdrościli Europejczykom mocnych sedanów i przygotowali rywala dla BMW M5, Mercedesa E 63AMG i Audi RS6.
Cadillac CTS-V ma pod maską turbodoładowany benzynowy silnik 6,2 l o mocy 564 KM (M5 – 507 KM, E 63AMG – 514 KM, RS6 – 580 KM). Maksymalny moment obrotowy widlastej ósemki wynosi 747 Nm. Samochód przyspiesza do setki w ok. 4 sekundy.
Dzięki elektronicznemu sterowaniu możliwa jest zmiana twardości zawieszenia. Jeśli jedzie się wolniej, zawieszenie jest bardziej miękkie, a dzięki temu komfortowe. Przy szybszej jeździe zawieszenie utwardza się, w związku z czym samochód pewniej prowadzi się w zakrętach.
Cadillac CTS-V na "Ringu":
9 maja tego roku podczas testów na niemieckim Nurburgring nowy Cadillac CTS-V okrążył legendarną Nordschleife w czasie 7:59.32 (SZYBSZY OD M5 !). Jest to najlepszy czas jaki kiedykolwiek uzyskał tam produkowany seryjnie sedan podczas dokumentowanego publicznie testu.
Zapis wideo z testów na Nordschleife ma się niedługo ukazać online, na specjalnym blogu poświęconym temu modelowi - można go znaleźć TUTAJ.
źródło: Newspress
Pozdrawiam

Komentarz