Re: Turniej "GOLF CUP" - dyskusja
Panowie - Jeżeli ktoś wjeżdża komuś w tył, to nie tłumaczymy tego "lagiem"
Te zasady CRC nie są od parady.
Jeżeli osoba która została uszkodzona nie wnosi o kare, to nie było sprawy :mrgreen:
I tak na marginesie. Panowie, większość z nas się do tego nie stosuje, proponował bym to zmienić.
Szlak mnie trafia, jak widzę wciskających się na chama
Zakręty (Corner Rights)
CR-1 Aby mieć prawo do wewnętrznej strony zakrętu, musisz przed jego początkiem wypracować istotny overlap (pozycję do ataku) w stosunku do samochodu przed Tobą.
"Istotny overlap" oznacza, że przód Twojego samochodu powinien znajdować się na wysokości miejsca kierowcy samochodu jadącego przed Tobą - jest to niezbędne minimum. W niektórych sytuacjach overlap powinien być większy. Kierowca przed Tobą ma prawo podążać wybranym przez siebie torem, jeżeli przed początkiem jego manewru nie został wypracowany istotny overlap.
CR-2 Jeżeli znaczący overlap został ustanowiony przed początkiem zakrętu, to kierowca z tyłu ma prawo do niezbędnego miejsca w zakręcie. Kierowca z przodu ma wtedy obowiązek takie miejsce pozostawić.
CR-2-A Samochód po zewnętrznej ma prawo do miejsca na całej długości zakrętu. Nie może więc być przyciskany do brzegu w drodze do końca zakrętu.
CR-2-B Samochód po wewnętrznej ma prawo do miejsca na całej długości zakrętu. Nie może więc być przyciskany do brzegu w drodze do wierzchołka zakrętu.
Kierowca z przodu może oczywiście walczyć o pozycję, z zachowaniem miejsca dla kierowcy z tyłu.
Manewr polegający na wejściu po wewnętrznej samochodu, który rozpoczął manewr skrętu, a bez wypracowanego istotnego overlap'u, jest czasem określany jako "barge passing". Jest to wysoce ryzykowny manewr, zarówno dla Ciebie, jak i dla innych. Jeżeli spowodujesz wtedy wypadek, nie masz żadnych praw.
CR-3 Jeżeli kierowca z przodu popełnił błąd stwarzający warunki do bycia wyprzedzonym, to kierowca z tyłu ma prawo zaatakować jego pozycję - z zachowaniem ostrożności - bez względu na wypracowany wcześniej overlap, lub jego brak.
Np.: Jeżeli kierowca z przodu spóźni hamowanie i pojedzie zakręt szeroko, zostając przy tym zmuszony do zredukowania prędkości itp., upoważnia to kierowcę z tyłu do (próby) wyprzedzenia, niezależnie od istniejącego (lub nie) overlap'u. Mimo tego, kierowca wyprzedzający ma obowiązek dołożyć wszelkich starań, by manewr przebiegł bezpiecznie.
Małe błędy kierowcy z przodu mogą nie być wystarczającym usprawiedliwieniem ataku na jego pozycję. To, że wyszedł on z wprawy czy np. został rozproszony, nie daje Ci automatycznie prawa do wyprzedzenia czy miejsca w zakręcie. Twoim obowiązkiem jest ocena, czy jego błąd stworzył sytuację wystarczającą do bezpiecznego wyprzedzania.
Panowie - Jeżeli ktoś wjeżdża komuś w tył, to nie tłumaczymy tego "lagiem"
Te zasady CRC nie są od parady.
Jeżeli osoba która została uszkodzona nie wnosi o kare, to nie było sprawy :mrgreen:
I tak na marginesie. Panowie, większość z nas się do tego nie stosuje, proponował bym to zmienić.
Szlak mnie trafia, jak widzę wciskających się na chama

Zakręty (Corner Rights)
CR-1 Aby mieć prawo do wewnętrznej strony zakrętu, musisz przed jego początkiem wypracować istotny overlap (pozycję do ataku) w stosunku do samochodu przed Tobą.
"Istotny overlap" oznacza, że przód Twojego samochodu powinien znajdować się na wysokości miejsca kierowcy samochodu jadącego przed Tobą - jest to niezbędne minimum. W niektórych sytuacjach overlap powinien być większy. Kierowca przed Tobą ma prawo podążać wybranym przez siebie torem, jeżeli przed początkiem jego manewru nie został wypracowany istotny overlap.
CR-2 Jeżeli znaczący overlap został ustanowiony przed początkiem zakrętu, to kierowca z tyłu ma prawo do niezbędnego miejsca w zakręcie. Kierowca z przodu ma wtedy obowiązek takie miejsce pozostawić.
CR-2-A Samochód po zewnętrznej ma prawo do miejsca na całej długości zakrętu. Nie może więc być przyciskany do brzegu w drodze do końca zakrętu.
CR-2-B Samochód po wewnętrznej ma prawo do miejsca na całej długości zakrętu. Nie może więc być przyciskany do brzegu w drodze do wierzchołka zakrętu.
Kierowca z przodu może oczywiście walczyć o pozycję, z zachowaniem miejsca dla kierowcy z tyłu.
Manewr polegający na wejściu po wewnętrznej samochodu, który rozpoczął manewr skrętu, a bez wypracowanego istotnego overlap'u, jest czasem określany jako "barge passing". Jest to wysoce ryzykowny manewr, zarówno dla Ciebie, jak i dla innych. Jeżeli spowodujesz wtedy wypadek, nie masz żadnych praw.
CR-3 Jeżeli kierowca z przodu popełnił błąd stwarzający warunki do bycia wyprzedzonym, to kierowca z tyłu ma prawo zaatakować jego pozycję - z zachowaniem ostrożności - bez względu na wypracowany wcześniej overlap, lub jego brak.
Np.: Jeżeli kierowca z przodu spóźni hamowanie i pojedzie zakręt szeroko, zostając przy tym zmuszony do zredukowania prędkości itp., upoważnia to kierowcę z tyłu do (próby) wyprzedzenia, niezależnie od istniejącego (lub nie) overlap'u. Mimo tego, kierowca wyprzedzający ma obowiązek dołożyć wszelkich starań, by manewr przebiegł bezpiecznie.
Małe błędy kierowcy z przodu mogą nie być wystarczającym usprawiedliwieniem ataku na jego pozycję. To, że wyszedł on z wprawy czy np. został rozproszony, nie daje Ci automatycznie prawa do wyprzedzenia czy miejsca w zakręcie. Twoim obowiązkiem jest ocena, czy jego błąd stworzył sytuację wystarczającą do bezpiecznego wyprzedzania.
Komentarz