
Gran Turismo 5 EVENT PRO
Witam i zapraszam wszystkich szczęśliwych posiadaczy GT5 na cykliczny (cotygodniowy)
Gran Turismo 5 EVENT PRO, odbywający się w soboty o godzinie 21:30.
Regulamin ver. 3.00 (obowiązujący od marca 2011):
I. Ustawienia rozgrywki
II. Rozkład Jazdy:
- Seria NASCAR
- Seria Super GT
- Seria WRC
- Seria Le Mans
- Seria WTCC
- Seria F1
- Seria Ferrari vs Lamborghini
- Seria Muscle Cars
- Seria RM - Racing Modyfication
- Seria Kart
III. Punktacja
IV. Nagrody
V. Zachowanie na torze
VI. Protesty i Kary
VII. Wieczór wyścigowy/Procedura startowa (start o godz. 21:30)
VIII. Wyniki rozegranych EVENTów
IX. Zapisy/Kwalifikacje
X. PodSUMOwanie
I. Ustawienia rozgrywki:
1. Ustawienia Pokoju:
- Opis Pokoju: Jazda Polska!
- Maksymalna liczba uczestników: 15
- Jakość wyścigu: Standardowa
- Jakość czatu głosowego: Standardowa
- Tor: patrz punkt II. Rozkład Jazdy
- Stały gospodarz pokoju - PSN id: arcadiush
2. Ustawienia Zawodów:
- Tryb Gry: Zwykły Wyścig
- Liczba Okrążeń: patrz punkt II. Rozkład Jazdy
- Typ startu: Pola Startowe - Sprawdzanie falstartu (Uwaga! Niektóre tory mają prostą startową na wzniesieniu, w związku z czym przy starcie, aby się nie stoczyć - co też jest uznawane za falstart, do momentu startu należy trzymać hamulec. Pamiętajcie o tym). Wyjątek stanowi Seria NASCAR, w której będzie obowiązywać: Start lotny - dwie kolumny.
- Szyk pól startowych: patrz punkt IX. Zapisy/Kwalifikacje
- Dodatkowa Moc: Brak
- Kary (przyznawane przez grę): w zależności od danej Serii wyścigowej - patrz punkt II. Rozkład Jazdy
- Kary (przyznawane przez organizatora): patrz punkt VI. Protesty i Kary
- Utrata przyczepności na mokrej jezdni: Realistyczna
- Uszkodzenia mechaniczne: Ciężkie (Zniszczenia mechaniczne będą dotkliwsze i możemy je naprawić wyłącznie poprzez zatrzymanie się w Pit-Stopie).
Wyjątek stanowi Seria Kart, w których uszkodzenia mechaniczne będą ustawione na: Lekkie (Części mechaniczne mogą zostać uszkodzone, lecz będą automatycznie się regenerować po upływie krótkiej chwili).
- Opóźnienie zakończenia wyścigu: 180 sekund
3. Warunki Uczestnictwa:
- TCS, Wspomaganie kierownicy, Linia pomocnicza, ASM, Wychodzenie z poślizgu: Wyłączone
- ABS: Wyłączone/Włączone (Ustawienia dowolne)
- Typ opon: w zależności od danej Serii wyścigowej - patrz punkt II. Rozkład Jazdy
- Wybór samochodu (ograniczenia mocy/masy lub punktów osiągów): w zależności od danej Serii wyścigowej - patrz punkt II. Rozkład Jazdy
II. Rozkład Jazdy:
W Evencie jeździć będziemy różne Serie wyścigowe. Na każdą Serie wyścigową składa się kilka wyścigów, których liczba jest różna w zależności od danej Serii. Każda Seria wyścigowa ma swoje własne ograniczenia co do wyboru samochodów, drobnym zmianom ulegają również ustawienia rozgrywki (jak np. Uszkodzeń Mechanicznych). Dokładna Lista Serii wyścigowych jakie będziemy jechać w Evencie wraz ze szczegółami znajduje się poniżej:
1. Seria NASCAR:

Ograniczenia:
- moc max. 870KM,
- waga min. 1550kg,
- opony maksymalnie Wyścigowe Średnie,
- uszkodzenia mechaniczne: Ciężkie,
- kary (przyznawane przez grę): Brak.
Rozkład Jazdy:
1. Daytona Super Speedway (tor owalny) - 77 okr. - 19 marzec (sobota), godz. 21:30.
2. Indianapolis Super Speedway (tor owalny) - 77 okr. - 26 marzec (sobota), godz. 21:30.
Dozwolone pojazdy:
Samochody klasy NASCAR - szczegółowa lista poniżej:
- Chevrolet:
[p] 2010 Dale Earnhardt Jr. #88 AMP Energy/National Guard IMPALA '10
[p] 2010 Jeff Gordon #24 DuPont IMPALA '10
[p] 2010 Jimmie Johnson #48 Lowe's IMPALA '10
[p] 2010 Juan Montoya #42 Target IMPALA '10
[p] 2010 Tony Stewart #14 Office Depot/Old Spice IMPALA '10
- Ford:
[p] 2010 AJ Allmendinger #43 Best Buy Ford Fusion '10
[p] 2010 Carl Edwards #99 Aflac Ford Fusion '10
- Toyota:
[p] 2010 Brian Vickers #83 Red Bull TOYOTA CAMRY '10
[p] 2010 Denny Hamlin #11 FedEx TOYOTA CAMRY '10
[p] 2010 Joey Logano #20 The Home Depot TOYOTA CAMRY '10
[p] 2010 Joey Logano #20 GameStop CAMRY (Fantasy) [892KM]
[p] 2010 Kyle Busch #18 M&M'S® TOYOTA CAMRY '10
- Dostępne również samochody z Garażu Online:
[p] 2010 Dale Earnhardt Jr. #88 AMP Energy/National Guard Chevrolet IMPALA '10 [861 KM]
[p] 2010 Jeff Gordon #24 DuPont Chevrolet IMPALA '10 [861 KM]
-----------------
info:
[s] - Standard
[p] - Premium
Dokładne szczegóły kolejnej Serii podam po zakończeniu bieżącej, a oprócz obecnej Serii będą to (kolejność może ulec zmianie):
2. Seria Super GT
3. Seria WRC
4. Seria Le Mans
5. Seria WTCC
6. Seria F1
7. Seria Ferrari vs Lamborghini
8. Seria Muscle Cars
9. Seria RM - Racing Modyfication
10. Seria Kart
Już teraz możecie sprawdzić szczegóły tego co Was czeka w niedalekiej przyszłości zaglądając
>> Tutaj <<
W danej Serii startujemy dowolnym samochodem z listy uprawnionych do startu, ponadto nie ma obowiązku brania udziału we wszystkich wyścigach tym samym pojazdem.
Pojawienie się na torze samochodem nie uprawnionym do startu w danej Serii skutkować będzie dyskwalifikacją.
III. Punktacja:
Punkty za każdy wyścig przyznawane są według następującego schematu:
1 miejsce - 25 punktów
2 miejsce - 18 punktów
3 miejsce - 15 punktów
4 miejsce - 12 punktów
5 miejsce - 10 punktów
6 miejsce - 8 punktów
7 miejsce - 6 punkty
8 miejsce - 4 punkty
9 miejsce - 2 punkty
10 miejsce - 1 punkt
-------------------------
Pole Position - +5 punktów
Best Lap - +5 punktów
Dodatkowo za wywalczenie Pole Position w Kwalifikacjach do EVENTu (szczegóły punkt IX. Zapisy/Kwalifikacje) oraz za najszybsze okrążenie w czasie wyścigu przyznawane jest po 5 punktów.
Szczegóły dotyczące punktów ujemnych przyznawanych za niesportowe zachowanie na torze zostały opisane w punkcie VI. Protesty i Kary.
Punkty zdobyte przez kierowcę w ciągu EVENTu, są sumowane i kierowca, który ostatecznie zdobędzie największą ilość punktów sumując wszystkie wyścigi danej Serii (prowadzona będzie również Klasyfikacja Generalna uwzględniająca wszystkie Serie wyścigowe), zostaje Zwycięzcą danej Serii i podobnie jak osoby, które zajmą pozostałe miejsca na podium otrzymuje nagrodę
- szczegóły w punkcie IV. Nagrody.
W przypadku, gdy dwóch lub więcej kierowców zbierze tę samą ilość punktów o wyższej pozycji decyduje liczba wygranych wyścigów (lub Serii - jeśli rozpatrujemy Klasyfikację Generalną wszystkich Serii). Jeśli ilość zwycięstw nie jest rozstrzygająca (ta sama liczba wygranych), brane są pod uwagę kolejne zajęte miejsca - większa liczba drugich miejsc, jeśli również nie jest rozstrzygająca - trzecich itd.
Po zakończeniu danej Serii rozpoczynamy następną, w której liczba punktów jest zerowana i wszyscy zaczynają z pustym kontem.
IV. Nagrody:
Trójce najlepszych graczy danej Serii (jak i również Klasyfikacji Generalnej sumującej wszystkie Serie wyścigowe) przyznawane są nagrody, ufundowane przez (niekoniecznie) anonimowego sponsora.
Owymi nagrodami są:

Za zajęcie 1 miejsca - wybrane dwa dowolne* samochody - o wartości do 1 mln Cr. każdy.

Za zajęcie 2 miejsca - wybrany dowolny* samochód - o wartości do 1 mln Cr.

Za zajęcie 3 miejsca - wybrany dowolny* samochód - o wartości do 750 000 Cr.
*Dowolnie wybierać można spośród aut w wersji Premium. Można zażyczyć sobie również jakiś model w wersji Standard pod warunkiem, że będzie on akurat dostępny w "Kolekcjonerskim salonie aut używanych".
V. Zachowanie na torze:
1. Każdy uczestnik zobowiązany jest do zachowania ostrożności na torze, zachowania zasad fair play i czystej jazdy wyścigowej.
2. Każdy uczestnik zobowiązany jest do zaznajomienia się z zasadami i przepisami CRC -Clean Racers Club i obowiązkowego ich stosowania.
3. Niedozwolone jest spychanie innych uczestników z toru na pobocze.
4. Zawodnicy są zobowiązani do jazdy po torze minimum dwoma kołami. Za tor uznaje się obszar asfaltu ograniczony białą linią lub krawężnikami/tarkami, przy czym obszar białej linii uznaje się za tor, krawężniki/tarki natomiast do toru już nie należą. Za prawidłowy przejazd po torze wyścigowym uznaje się taki, w którym przez cały czas trwania okrążenia, pojazd pozostaje na torze przynajmniej dwoma kołami należącymi do jednej strony pojazdu. Poradnik jak prawidłowo jechać po torze znajdziecie np. tutaj.
5. Dopuszczalne jest blokowanie przy obronie pozycji. Blokujący ma prawo na prostej tylko raz zmienić swoją linię jazdy, jest też zobowiązany uczynić to na tyle wcześnie by nie wywołać zagrożenia/wypadku. Blokować należy wcześnie lub wcale.
5. W przypadku opuszczenia toru, powracający na tor ma obowiązek zachowania szczególnej ostrożności, każdy wypadek spowodowany nieostrożnym powrotem na tor będzie surowo karany i rozstrzygany zawsze na niekorzyść powracającego na tor.
6. Jeśli zawodnik wie, że będzie dublowany (niezależnie od tego czy będzie w tym momencie "duchem" czy też nie) zobowiązany jest do nieutrudniania manewru wyprzedzania przez dublującego, ponadto dublujący może sygnalizować dublowanemu manewr bezpiecznego wyprzedzenia miganiem światłami. Poradnik jak prawidłowo i bezpiecznie dublować/przepuścić szybszego rywala znajdziecie np. tutaj. Zasada dublowania nie dotyczy wyścigów Serii Nascar, w których dublowany może walczyć o pozycję z dublowanym.
7. Podczas Jazdy próbnej (nie mającej wpływu na rozstawienie w wyścigu) należy zachowywać ostrożność i starać się nie utrudniać jazdy innym, gdy nie jest się "na szybkim kółku".
Nieznajomość owych zasad nie zwalnia uczestników od ich przestrzegania, a w przypadku kilkakrotnych upomnień/zażaleń od innych uczestników lub w przypadku nieodpowiedniego zachowania, chamstwa, niestosowania się do ogólnie przyjętych zasad kultury osobistej czy też obrażania innych uczestników będzie skutkowało dyskwalifikacją i wyrzuceniem z pokoju.
VI. Protesty i Kary:
1. W przypadku niesportowej jazdy rywala na torze poszkodowany ma prawo wnieść protest nie później niż 24h po zakończeniu wyścigu (czyli do niedzieli godz. 23:00). Zgłoszenie powinno zawierać krótki opis sytuacji, nick rywala, nr okrążenia i krótkie nagranie incydentu z powtórki wrzucone np. na serwis Youtube. Jeśli ktoś nie ma możliwości nagrania powtórki, wystarczy opis zdarzenia lecz w tym przypadku rywal musi przyznać się do winy przed rozpoczęciem następnego wyścigu.
2. W przypadku ukarania kogoś w łącznej liczbie równej lub większej - 20 pkt. podczas jednego wyścigu dana osoba zostanie zdyskwalifikowana (jego punkty nie przechodzą na rywali), a dodatkowo taka osoba otrzyma zakaz startu w jednym kolejnym wyścigu.
3. Karane - liczbą do - 4 pkt. będą również wszelkie celowe próby wyjeżdżania po za tor (w celu uzyskania większej prędkości) i jego skracanie poprzez ścinanie szykan/zakrętów. Za nieprzepisową jazdę będzie uznawane wyjechanie poza obszar toru (ograniczonego liniami, krawężnikami, tarkami itp.) wszystkimi czterema kołami samochodu. Sytuacje mogą być zgłaszane jako protest, ale jest to również kara jaką organizator może nałożyć automatycznie.
4. Obowiązuje zakaz poruszania się po torze niezgodnie z kierunkiem jazdy (jazda pod prąd). Łamanie tej zasady grozi dyskwalifikacją.
5. Punkty Karne za incydenty wyścigowe będą przyznawane wg następującego taryfikatora:
- Spowodowanie wypadku, w wyniku którego poszkodowany nie dozna uszkodzeń, znaczących strat czasowych lub straty pozycji: - 4 pkt. W tym przypadku jeśli sprawca bezpiecznie i sprawnie odda pozycję którą zyskał przez spowodowanie niegroźnego wypadku, spory będą rozstrzygane na korzyść sprawcy tj. uniknie on kary.
- Spowodowanie wypadku, w wyniku którego poszkodowany odniesie poważne uszkodzenia samochodu lub wypadnie z toru: - 8 pkt.
- Spowodowanie wypadku w jednym z trzech pierwszych zakrętów wyścigu, w wyniku którego poszkodowany odniesie poważne uszkodzenia zmuszające go do zjechania do Pit-Stopu: - 8 pkt.
- Spowodowanie wypadku przy nieostrożnym powracaniu na tor: - 8 pkt.
- Blokowanie dublującego rywala: - 8 pkt. (Nie dotyczy wyścigów Serii Nascar, w których dublowany może walczyć o pozycję z dublowanym.)
- Blokowanie, utrudnianie szybkiego przejazdu podczas Jazdy Próbnej: ostrzeżenie słowne, każde kolejne podobne przewinienie: - 2 pkt.
- Niedozwolona obrona pozycji (zmiana kierunku jazdy więcej niż jeden raz): - 4 pkt.
- Wypychanie przeciwnika z toru na prostej: - 8 pkt.
- Wypychanie przeciwnika z toru w zakręcie: - 4 pkt.
6. Unikamy kontaktu samochodów ze sobą! Każdy niegroźny nawet kontakt można zgłosić po zakończeniu wyścigu, a kary z jednego wyścigu mogą się sumować.
7. Ostateczną i niepodważalną decyzję w sprawie nałożenia kar i ich wysokości (w zależności od indywidualnej sytuacji w danym momencie na torze) podejmuje organizator EVENTu i od tej decyzji nie ma odwołania.
8. Analiza w postaci filmików zgłoszonych przez Was "Incydentów Wyścigowych", do których doszło podczas niedzielnych wyścigów będzie zamieszczana >> Tutaj <<
Pozostaje mi mieć nadzieję, że informacja o Karach będzie dla Was przestrogą i w praktyce rzadko będzie zachodzić potrzeba ukarania kogoś.

Komentarz