NR - Ranking Globalny
Kilka tygodni temu gdy zorganizowałem mistrzostwa samochodów FF postanowiłem również przedstawić punktację, no bo czym by były mistrzostwa bez punktacji. Wtedy też dowiedziałem się, że wcześniejsze wyścigi odbywały się bez punktacji i to był pierwszy raz w NR. Wygląda na to, że pomysł się przyjął bo na horyzoncie mamy już mistrzostwa Ferrari z własną punktacją i dodatkowo Evora Cup, która punktację też ma.
Kilka dni temu siniak zapytał mnie czy nie chciałbym pomóc stworzyć rankingu wszystkich kierowców NR – takiego globalne, niezależnego od poszczególnych mistrzostw ale biorącego pod uwagę wszystkie wyścigi. Kilka dni później mieliśmy 4 różne opcje przygotowane i tutaj chciałbym wam je przedstawić, jako że wszyscy jesteśmy członkami NR, wszyscy powinniśmy mieć wpływ na to jak ten ranking powinien wyglądać.
Każda kolejna opcja stała się jakby ewolucją poprzedniej, bardziej dopracowaną wersją, która w obliczaniu rankingu bierze pod uwagę coraz więcej zmiennych. Jeśli ktoś jest zainteresowany tym jak to jest obliczane to poniżej znajdziecie link do tabeli rankingowej, a w zakładce Legenda znajdziecie mały FAQ, w którym znajduje się wyjaśnienie jak działają obliczenia (WiP – FAQ jeszcze nie ukończony, ale ten temat powstał poto by odpowiedzieć na wszelkie pytania)
Opcja 1
Opcja pierwsza brała pod uwagę tylko zajęte miejsca na mecie i ilość wyścigów przejechanych przez kierowcę. Niby prosty system obrazujący jaką średnio pozycję zajmuje zawodnik i tym samym jaki jest jego ranking w NR. Problem z tą opcją jest taki, że osoba może go naginać startując tylko w tych wyścigach, które jej pasują i tym samym zwiększając swoją szanse na wysokie pozycje.
Opcja 2
Opcja druga miała wyeliminować problem omijania ‘problematycznych’ dla nas wyścigów po przez wprowadzenie prostego testu. Jeśli kierowca opuścił więcej niż połowę wszystkich zorganizowanych przez NR wyścigów do jego rankingu zostawało dodane 5 pkt. Tutaj problemem okazał się zbyt duży skok w rankingu w momencie przekroczenia progu 50% - niezbyt dobrze to wyglądało i brakowało płynności w obliczeniach.
Opcja 3
Tutaj pojawiła się opcja trzecia, której zadaniem było płynne uwzględnianie opuszczonych wyścigów w obliczaniu rankingu po przez obliczenie procentowego udziału wyścigów opuszczonych do wszystkich zorganizowanych wyścigów. Ta opcja wydawała się najwłaściwszą jako, że uwzględniała (wydawało by się) wszystko co powinna by sprawiedliwie obliczyć ranking kierowców NR.
Opcja 4
Jako, że wyścig wyścigowi nie równy to pojawiła się opcja czwarta. Chodzi o to, że nie każdy wyścig jest tak samo trudny. Tutaj posłużę się przykładem (ekstremalnym by dobrze zobrazować o co mi chodzi): przejechanie dwugodzinnego wyścigu, 650 konnym potworem, jadąc na oponach komfortowych jest o wiele większym wyzwaniem niż przejechanie 30 minutowego sprintu, 300 konnym samochodem na oponach wyścigowych.
Z tego też względu w tej opcji pojawiły się wagi (wartości dla czasu trwania wyścigu, PP samochodu i opon na których ten wyścig się odbył. W ten sposób zajęcie 5 miejsca w pierwszym wyścigu z powyższego przykładu jest warte więcej niż zajęcie 5 miejsca w drugim wyścigu z tego samego przykładu.
Tabela z rankingiem (jak na razie nieoficjalny, gdyż chcemy wiedzieć co o tym sądzicie) jest już gotowa i wykorzystuje założenia z opcji czwartej. Na dzień dzisiejszy do stworzenia rankingu zostały użyte dane z 19 wyścigów poczynając od mistrzostw samochodów FF, jako że były to pierwsze zawody z własną punktacją.
Kilka tygodni temu gdy zorganizowałem mistrzostwa samochodów FF postanowiłem również przedstawić punktację, no bo czym by były mistrzostwa bez punktacji. Wtedy też dowiedziałem się, że wcześniejsze wyścigi odbywały się bez punktacji i to był pierwszy raz w NR. Wygląda na to, że pomysł się przyjął bo na horyzoncie mamy już mistrzostwa Ferrari z własną punktacją i dodatkowo Evora Cup, która punktację też ma.
Kilka dni temu siniak zapytał mnie czy nie chciałbym pomóc stworzyć rankingu wszystkich kierowców NR – takiego globalne, niezależnego od poszczególnych mistrzostw ale biorącego pod uwagę wszystkie wyścigi. Kilka dni później mieliśmy 4 różne opcje przygotowane i tutaj chciałbym wam je przedstawić, jako że wszyscy jesteśmy członkami NR, wszyscy powinniśmy mieć wpływ na to jak ten ranking powinien wyglądać.
Każda kolejna opcja stała się jakby ewolucją poprzedniej, bardziej dopracowaną wersją, która w obliczaniu rankingu bierze pod uwagę coraz więcej zmiennych. Jeśli ktoś jest zainteresowany tym jak to jest obliczane to poniżej znajdziecie link do tabeli rankingowej, a w zakładce Legenda znajdziecie mały FAQ, w którym znajduje się wyjaśnienie jak działają obliczenia (WiP – FAQ jeszcze nie ukończony, ale ten temat powstał poto by odpowiedzieć na wszelkie pytania)
Opcja 1
Opcja pierwsza brała pod uwagę tylko zajęte miejsca na mecie i ilość wyścigów przejechanych przez kierowcę. Niby prosty system obrazujący jaką średnio pozycję zajmuje zawodnik i tym samym jaki jest jego ranking w NR. Problem z tą opcją jest taki, że osoba może go naginać startując tylko w tych wyścigach, które jej pasują i tym samym zwiększając swoją szanse na wysokie pozycje.
Opcja 2
Opcja druga miała wyeliminować problem omijania ‘problematycznych’ dla nas wyścigów po przez wprowadzenie prostego testu. Jeśli kierowca opuścił więcej niż połowę wszystkich zorganizowanych przez NR wyścigów do jego rankingu zostawało dodane 5 pkt. Tutaj problemem okazał się zbyt duży skok w rankingu w momencie przekroczenia progu 50% - niezbyt dobrze to wyglądało i brakowało płynności w obliczeniach.
Opcja 3
Tutaj pojawiła się opcja trzecia, której zadaniem było płynne uwzględnianie opuszczonych wyścigów w obliczaniu rankingu po przez obliczenie procentowego udziału wyścigów opuszczonych do wszystkich zorganizowanych wyścigów. Ta opcja wydawała się najwłaściwszą jako, że uwzględniała (wydawało by się) wszystko co powinna by sprawiedliwie obliczyć ranking kierowców NR.
Opcja 4
Jako, że wyścig wyścigowi nie równy to pojawiła się opcja czwarta. Chodzi o to, że nie każdy wyścig jest tak samo trudny. Tutaj posłużę się przykładem (ekstremalnym by dobrze zobrazować o co mi chodzi): przejechanie dwugodzinnego wyścigu, 650 konnym potworem, jadąc na oponach komfortowych jest o wiele większym wyzwaniem niż przejechanie 30 minutowego sprintu, 300 konnym samochodem na oponach wyścigowych.
Z tego też względu w tej opcji pojawiły się wagi (wartości dla czasu trwania wyścigu, PP samochodu i opon na których ten wyścig się odbył. W ten sposób zajęcie 5 miejsca w pierwszym wyścigu z powyższego przykładu jest warte więcej niż zajęcie 5 miejsca w drugim wyścigu z tego samego przykładu.
Tabela z rankingiem (jak na razie nieoficjalny, gdyż chcemy wiedzieć co o tym sądzicie) jest już gotowa i wykorzystuje założenia z opcji czwartej. Na dzień dzisiejszy do stworzenia rankingu zostały użyte dane z 19 wyścigów poczynając od mistrzostw samochodów FF, jako że były to pierwsze zawody z własną punktacją.
Komentarz