Na swoim przykładzie pokaże moje upodobania jazdy w GT6 i ulubione sterowanie. Liczę, że inni idąc za moim przykładem też to zrobią. Więc do dzieła.
Tak na co dzień wygląda mój ekran jazdy:
Jak widać na zdjęciu, zawsze kamera wewnątrz samochodu (tak przeszedłem 90% gry). Brak jakichkolwiek wskaźników interfejsu. W serii S było ciężko, ale odpowiednie wyczucie mnie nie zawiodło. Uważam, że powinna być opcja wybierania poszczególnych elementów, a nie wszystko lub nic. Ja korzystałbym tylko ze wskaźnika opon i paliwa. Niestety PD nie zadbało by na desce wskaźnik paliwa i temperatury był ruchomy, jest martwy. Często też sytuacja tyczy się kontrolek świateł czy hamulca ręcznego (której brak w moim Subaru). To nie wymaga wielkich nakładów pracy ze strony PD. Asysty zawsze wyłączone, poza ABS, jeżeli samochód jest mocno doładowany, a jak lekko lub fabryczny, to ABS również wyłączony. W grze sieciowej wyłączone avatary nad samochodami. Tak wygląda mój ekran gry, teraz czas na sterowanie (nie musi być szczegółowe).
Sterowanie jak nie uczę się jeździć na manualu (uczę się, choć bez interfejsu ciężko, trzeba patrzeć na obroty lub liczyć w głowie
).
-strzałki (wycieraczki, klakson, przełącznik świateł, wyłączenie ducha);
-L1/L2/R1/R2 (L1-patrz w tył, R1-hamulec ręczny, L2 i R2-patrz lewo prawo);
-analogi (lewy skręcanie, wcisk mrugnięcie światłami, prawy nieczynny);
-X O [] / (X-gaz, []-hamulec nożny, /-wsteczny, O nieczynne).
Alternatywnie: hamulec i gaz na L2 i R2 lub bieg niższy i wyższy, rozglądanie na kwadratach, czasem do biegów prawy analog.
Co do typu jazdy, to jazda czysta, uczciwa, lubię dzień jak i noc, jazdę w deszczu, a najlepiej wszystko na przemian. Nigdy za wszelką cenę nie staram się być pierwszy, tylko żeby przejechać jak najładniej, by nie wypadać z trasy i unikać kolizji. Wszystko ustawione na maksymalny realizm z uszkodzeniami ciężkimi i wizualnymi.
Liczę na Was i mam nadzieję, że podzielicie się jak jeździcie.
Tak na co dzień wygląda mój ekran jazdy:
Jak widać na zdjęciu, zawsze kamera wewnątrz samochodu (tak przeszedłem 90% gry). Brak jakichkolwiek wskaźników interfejsu. W serii S było ciężko, ale odpowiednie wyczucie mnie nie zawiodło. Uważam, że powinna być opcja wybierania poszczególnych elementów, a nie wszystko lub nic. Ja korzystałbym tylko ze wskaźnika opon i paliwa. Niestety PD nie zadbało by na desce wskaźnik paliwa i temperatury był ruchomy, jest martwy. Często też sytuacja tyczy się kontrolek świateł czy hamulca ręcznego (której brak w moim Subaru). To nie wymaga wielkich nakładów pracy ze strony PD. Asysty zawsze wyłączone, poza ABS, jeżeli samochód jest mocno doładowany, a jak lekko lub fabryczny, to ABS również wyłączony. W grze sieciowej wyłączone avatary nad samochodami. Tak wygląda mój ekran gry, teraz czas na sterowanie (nie musi być szczegółowe).
Sterowanie jak nie uczę się jeździć na manualu (uczę się, choć bez interfejsu ciężko, trzeba patrzeć na obroty lub liczyć w głowie

-strzałki (wycieraczki, klakson, przełącznik świateł, wyłączenie ducha);
-L1/L2/R1/R2 (L1-patrz w tył, R1-hamulec ręczny, L2 i R2-patrz lewo prawo);
-analogi (lewy skręcanie, wcisk mrugnięcie światłami, prawy nieczynny);
-X O [] / (X-gaz, []-hamulec nożny, /-wsteczny, O nieczynne).
Alternatywnie: hamulec i gaz na L2 i R2 lub bieg niższy i wyższy, rozglądanie na kwadratach, czasem do biegów prawy analog.
Co do typu jazdy, to jazda czysta, uczciwa, lubię dzień jak i noc, jazdę w deszczu, a najlepiej wszystko na przemian. Nigdy za wszelką cenę nie staram się być pierwszy, tylko żeby przejechać jak najładniej, by nie wypadać z trasy i unikać kolizji. Wszystko ustawione na maksymalny realizm z uszkodzeniami ciężkimi i wizualnymi.
Liczę na Was i mam nadzieję, że podzielicie się jak jeździcie.
Komentarz