Zachęcony pozytywnymi reakcjami, przetłumaczyłem dalszą część rewelacyjnego kursu http://uk.guides.ign.com/guides/857126/page_2.html
Tak jak poprzednim razem, chciałbym, by temat ten stał się przyczynkiem do dyskusji na temat przyspieszania. Zachęcam do krytycznego odnoszenia się do uwag zawartych w tym poradniku.
Jazda w wyścigu sprowadza się do trzech podstawowych czynności: hamowania, przyspieszania i pokonywania zakrętów. W niniejszym poradniku zostanie przedstawiona Ci faza przyspieszania.
Przyspieszanie
Podobnie jak przy hamowaniu, przyspieszanie nie łączy się dobrze z pokonywaniem zakrętów. Efekt przyspieszenia na zakrętach zależy od układu napędowego pojazdu, ale ogólna zasada jest taka sama. Przyspieszanie podczas skrętu dzieli potencjał przyczepności opon pomiędzy dwie funkcje: przyspieszania i skręcania. W niektórych samochodach powoduje to podsterowność, w innych nadsterowność.
Jednakże podczas prawdziwego wyścigu, jest bardzo mało sytuacji, gdy używasz samego gazu bez dotykania kierownicy. Przesłaniem, tej lekcji nie jest to, byś nie przyspieszał podczas skręcania, ale raczej to, byś zrozumiał skutki połączenia tych dwóch działań. Zachowaj umiar. Jeśli jesteś głęboko w zakręcie, z kierownicą wygiętą do oporu, wdepnięcie w pedał gazu tylko zrujnuje Twój skręt. Może w teorii to nie być dla Ciebie oczywiste, ale pomyśl o przeciwnej sytuacji: Wciskasz gaz do dechy, przed Tobą długa prosta. Jeśli zaczniesz kręcić kierownicą w prawo i w lewo, to znacząco obniży się przyspieszenie Twojego auta. Kiedy szybciej osiągniesz setkę: nie ruszając kierownicą , czy ciągle skręcając?
To jak mocno dociskasz pedał gazu, powinno być bezpośrednio związane z tym jak mocno skręcasz. Podczas łagodnego skrętu w prawo, możesz łatwo skręcić bez zdejmowania nogi z gazu. Jeśli jednak właśnie zwolniłeś do ostrego nawrotu, będziesz chciał tylko musnąć pedał gazu, aby zachować niewielką prędkość konieczną do pokonania zakrętu.
Poboczna uwaga:
Pomimo tego, że przewodnik ten jest przeznaczony do poprawy Twoich umiejętności rajdowych, możesz skorzystać z wiedzy tu zawartej podczas codziennej jazdy. Innymi słowy, nie wciskaj pedał gazu na zakrętach. Piszczenie opon nie jest fajne i tylko pokazuje, że nie wiesz jak prawidło prowadzić samochód.
Po tym jak udało ci się skręcić i ustawić samochód tak, że nie musi dalej skręcać, ustaw kierownice w neutralnej pozycji i w wdepnij pedał gazu do dechy! W idealnym linii jazdy, jest akceptowalne, jeśli przyspieszenie prowadzi do drobnej podsterowności, która ściąga samochód na zewnątrz toru. Użyj całej szerokości toru, by móc jak najszybciej uzyskać prostą linię przy wychodzeniu z zakrętu.

Żółty kolor symbolizuje fazę wciskania gazu w celu zachowania szybkości uzyskanej podczas hamowania przed zakrętem. Zielony, symbolizuje gwałtowne przyspieszanie.
Z takie ostre wulgaryzmy następnym razem otrzymasz ostrzeżenie albo bana
Angello
Tak jak poprzednim razem, chciałbym, by temat ten stał się przyczynkiem do dyskusji na temat przyspieszania. Zachęcam do krytycznego odnoszenia się do uwag zawartych w tym poradniku.
Jazda w wyścigu sprowadza się do trzech podstawowych czynności: hamowania, przyspieszania i pokonywania zakrętów. W niniejszym poradniku zostanie przedstawiona Ci faza przyspieszania.
Przyspieszanie
Podobnie jak przy hamowaniu, przyspieszanie nie łączy się dobrze z pokonywaniem zakrętów. Efekt przyspieszenia na zakrętach zależy od układu napędowego pojazdu, ale ogólna zasada jest taka sama. Przyspieszanie podczas skrętu dzieli potencjał przyczepności opon pomiędzy dwie funkcje: przyspieszania i skręcania. W niektórych samochodach powoduje to podsterowność, w innych nadsterowność.
Jednakże podczas prawdziwego wyścigu, jest bardzo mało sytuacji, gdy używasz samego gazu bez dotykania kierownicy. Przesłaniem, tej lekcji nie jest to, byś nie przyspieszał podczas skręcania, ale raczej to, byś zrozumiał skutki połączenia tych dwóch działań. Zachowaj umiar. Jeśli jesteś głęboko w zakręcie, z kierownicą wygiętą do oporu, wdepnięcie w pedał gazu tylko zrujnuje Twój skręt. Może w teorii to nie być dla Ciebie oczywiste, ale pomyśl o przeciwnej sytuacji: Wciskasz gaz do dechy, przed Tobą długa prosta. Jeśli zaczniesz kręcić kierownicą w prawo i w lewo, to znacząco obniży się przyspieszenie Twojego auta. Kiedy szybciej osiągniesz setkę: nie ruszając kierownicą , czy ciągle skręcając?
To jak mocno dociskasz pedał gazu, powinno być bezpośrednio związane z tym jak mocno skręcasz. Podczas łagodnego skrętu w prawo, możesz łatwo skręcić bez zdejmowania nogi z gazu. Jeśli jednak właśnie zwolniłeś do ostrego nawrotu, będziesz chciał tylko musnąć pedał gazu, aby zachować niewielką prędkość konieczną do pokonania zakrętu.
Poboczna uwaga:
Pomimo tego, że przewodnik ten jest przeznaczony do poprawy Twoich umiejętności rajdowych, możesz skorzystać z wiedzy tu zawartej podczas codziennej jazdy. Innymi słowy, nie wciskaj pedał gazu na zakrętach. Piszczenie opon nie jest fajne i tylko pokazuje, że nie wiesz jak prawidło prowadzić samochód.
Po tym jak udało ci się skręcić i ustawić samochód tak, że nie musi dalej skręcać, ustaw kierownice w neutralnej pozycji i w wdepnij pedał gazu do dechy! W idealnym linii jazdy, jest akceptowalne, jeśli przyspieszenie prowadzi do drobnej podsterowności, która ściąga samochód na zewnątrz toru. Użyj całej szerokości toru, by móc jak najszybciej uzyskać prostą linię przy wychodzeniu z zakrętu.

Żółty kolor symbolizuje fazę wciskania gazu w celu zachowania szybkości uzyskanej podczas hamowania przed zakrętem. Zielony, symbolizuje gwałtowne przyspieszanie.
chu*em


Angello
Komentarz