Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Osiągi aut - Gra a Rzeczywistość

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Osiągi aut - Gra a Rzeczywistość

    Witam wszystkich na forum. To mój pierwszy post, mam nadzieje ze wielu z was zainteresuje.

    Co sądzicie o odwzorowaniu osiagow aut w stosunku do rzeczywistosci?


    W/g mnie jest tutaj mnóstwo aut które niedosc ze prowadzą się znacznie gorzej niż w rzeczywistosci ( tak jest choćby z lotusem elise ) to maja nienaturalne osiagi. Dla przykładu nowy fiat 500 1.2 niech ktoś spróbuje zrobić nim setkę ( 0-100km/h ) poniżej 17s ! Mój najlepszy wynik to 16.8 kiedy fabryka podaje 13.3 a w rzeczywistosci gdy ruszymy umiejętnie gazem w realu osiągniemy wynik ok 12. Wogole w rzeczywistosci ruszając z obrotów choćby seicento spalimy bez problemu laczki, tutaj fiatem 500 bez tcs i pelńych obrotak ruszymy jalowo i tak jest w wielu autach.
    Inne auto to s2000 premium car. Auto jest za wolne do rzeczywistosci. Wystarczy ze wlaczycie sobie wyścigi Japończyków na tsukubie ( bestmotoring ) to zobaczymy jak szybka jest Honda w stosunku do subaru sti czy m3 e46. To auto ma dziki silnik jak na 240ps, ktory swietnie kręci się na obrotach, tymczasem w grze odcina zaraz po dotknieciu czerownego pola i jest znacznie wolniejsze od imprezy z 94r miała wtedy moc ok 260ps. Zauwazcie ze w tej edycji gry dużo seryjnych aut nie da się kręcić na obrotach na czerwonym polu gdyż za szybko odcinaja, a gdy już się da to 99% przypadków objawia się spadkiem mocy, a po charakterystyce wielu silników powinno być odwrotnie.
    Napewno znajdę jeszce wiele przypadków to je opisać, gdyż gram dopiero w grę kilka dni.

    Teraz mały offtop. Wielu ma zastrzeżenia do grafiki. Pod hd trasy jest tragedia, pod full hd z dobrze wyregulowanym obrazem, niema niemal pikseli na aucie w deszczu, grafika taka ze spadają papcie.

    A jakie wy macie spostrzeżenia odnośnie aut?

  • #2
    Re: Osiągi aut - Gra a Rzeczywistość

    Moje spostrzeżenia są ogólnie bardzo pozytywne. Czasy jakie notuję takim Ferrari F40 na Tsukubie są bardzo zbliżone do tych w realu. Nie mówię tego dlatego, że jakiś serwis simracingowy podał porównania. Sam sprawdzałem na własnej skórze, aby się przekonać jak to rzeczywiście wygląda. Były niemal identyczne. Jestem zadowolony z tego faktu.

    Co do obrotów silnika niektórych samochodów. Starsze modele np. Mercedes SL300, którym mamy okazję pierwszy raz jechać w Szkole AMG, kręci się ostro na czerwone pole i dostajemy niezły kop mocy na 3cim biegu. Na czerwone pole wchodzi przy 140 paru a da radę pojechać do ponad 160, a przyrost mocy przy końcówce jest znaczący. Ogólnie Mercedesy w grze są dobrze odwzorowane. No może SLS ma troszkę za dużą przyczepność. S2000 nie sprawdzałem, ale dorwałem Spoon CIVIC TYPE R (EK) '00 w używanych. Kręci się nieźle do prawie, 11k... jakieś 10,5 wychodzi. Z czego ta połówka na czerwonym polu.

    Grafika w grze jest ok, Standardy można by było trochę podciągnąć, ale PS3 już więcej nie udźwignie.
    I may be slow but I'm still ahead of you.
    Mój kanał Youtube: SasekPL

    Komentarz


    • #3
      Re: Osiągi aut - Gra a Rzeczywistość

      Zauważ że s2k w premiumach to jest model z silnikiem AP2 o pojemności 2.2l i obniżoym rev do ok 8000obr/min produkowany od 2004 bodajże, do 2004 były ap1 z silnikiem 2.0 i rev limicie przy 9200obr/min moc i osiagi są identyczne. Porównujesz s2k do m3 e46 które ma ponad 100 koni więcej. Dwulitrowy motor jest dziki to prawda ale nie aż tak. Jest Dziki jak na 2.0 wolnossące. JA nie starajac się zrobiłem trzy kółka i najlepsze miałem 1:09 na tsukubie stociem tutaj masz http://www.youtube.com/watch?v=bBV_cAWJ-kA filmik z serią robią ok 1:10s więc raczej to jest dobrze odwzorowane. Co do Odcięcia dokładnie tak samo jest w rzeczywistości, samochód ma odcinkie jak obroty tylko wejdą na czerwone pole. Porównujesz jeszcze do imprezy (nie wiem który model) ale subaru ma rewelacyjny napęd na cztery łapy co na tym krętym i krótkim torze ma znaczenie bo czas robimy w zakrętach nie na prostych bo ich po prostu nie ma.

      Co do fiacika to się zgodze faktycznie słabszymi autami w ogóle nie da się laczka spalić mimo wyłączonej kontroli trakcji.

      Komentarz


      • #4
        Re: Osiągi aut - Gra a Rzeczywistość

        Zamieszczone przez TheTHX
        Zauwazcie ze w tej edycji gry dużo seryjnych aut nie da się kręcić na obrotach na czerwonym polu gdyż za szybko odcinaja, a gdy już się da to 99% przypadków objawia się spadkiem mocy, a po charakterystyce wielu silników powinno być odwrotnie.
        Właśnie widać jakie masz pojęcie o samochodach... Wszystkie auta moc maksymalną osiągają przed czerwonym polem, a potem ją tracą, jedne więcej inne mniej - taka charakterystyka pracy silnika. Wystarczy poprzeglądać wykresy mocy i momentu.
        A co do palenia gumy fiatem 500 - w realu masz sprzęgło, a w GT5 też testowałeś na sprzegle, czy tylko "kwadrat", "krzyżykiem" obroty max i rura?

        Komentarz


        • #5
          Re: Osiągi aut - Gra a Rzeczywistość

          Akurat o samochodach wiem bardzo duzo, mam okazje jezdzic na codzien nawet supercarami, ale nie o to tutaj chodzi. Zgadzam sie ze auta traca moment przy czerwonym polu - glownie auta turbodoladowane, trzeba szybciej wrzucac wyzszy bieg i auto jedzie szybciej. Topic zalozylem z mysla o wypalywaniu poszczegolnych modeli rozniacych sie od rzeczywistosci. Dalem 2 przyklady prawda ? fiat i honda nie napisal wszystkie auta.
          Co do roznic miedzy m3 a s2000 - chodzi o to ze w realu auta jada podobnie, m3 jest troche szybsze pozniej im wyzsza predkosc roznica wieksza, jednak wezcie sprawcie to w grze !
          M3 odjezdza hondzie jakby stala w miejscu i to jest przedmiotem sprawy , ze niektore auta sa zbyt wolne niz w rzeczywistosci.

          SQAD a swoja droga malo wiesz o zyciu skoro kierujesz sie tylko przekonaniem ze mocniejsze auto musi byc szysze. Realia nie zawsze potwierdzaja tą regule.

          Pozdrawiam

          Komentarz


          • #6
            Re: Osiągi aut - Gra a Rzeczywistość

            Zamieszczone przez TheTHX

            SQAD a swoja droga malo wiesz o zyciu skoro kierujesz sie tylko przekonaniem ze mocniejsze auto musi byc szysze. Realia nie zawsze potwierdzaja tą regule.
            Jeździłeś którymś z tych aut?? jeśli nie to zamknij się i wyjdź bo już czytać tego się nie da. Podałeś bardzo zły przykład s2k i m3. M3 zjada s2k w każdym zakresie obrotów. Z tego co widze swoją zajebistą wiedzę opierasz o filmiki best motoring z yt. Graty. Jedyny przykład z reala to podałeś Fiata sejeczento,... faktycznie super samochód do tego wielki nieobecny w GT5 :mrgreen: .

            Komentarz


            • #7
              Re: Osiągi aut - Gra a Rzeczywistość

              Sqad- nie zezwalam, Best motoring i Vtec club jest akurat zajebiste A poza tym on jeździł Supercarami! Czaisz to?

              Komentarz


              • #8
                Re: Osiągi aut - Gra a Rzeczywistość

                Ile wy wogole macie lat 16 aby rozpisywac sie na temat wszystkich aut ? Bo po waszych postach mam postawy tak twierdzic
                SQAD, ty najpierw zdejmij okulary i naucz sie czytac ! Chyba jestes molem komputerowym uzalezniom od gier. Seicento sie pisze a nie sejczento to raz.
                Czy ja napisalem ze m3 dostaje w piz.. od s2000 LOL ? mowie ze roznica nie jest tak ogromna jak w grze.
                Ponawiam temat, chodzi mi o znaczace odstepstwa osiagow auta od rzeczywistosci ! Jezeli ktos takie zaobserwowal jak ja owe 2 auta prosze pisac.

                Co do Twojego komentarza odnosnie jazdy supercarami to przemilcze temat. Skoro Ty nie masz takich mozliwosci i doswiadzcen to nikt inny nie ma prawa ich miec.. zalosne.

                Komentarz


                • #9
                  Re: Osiągi aut - Gra a Rzeczywistość

                  Zamieszczone przez TheTHX
                  Seicento sie pisze a nie sejczento to raz.
                  Czy ja napisalem ze m3 dostaje w piz.. od s2000 LOL ? mowie ze roznica nie jest tak ogromna jak w grze.
                  .
                  Tak tak pisałeś w pierwszym poście

                  Zamieszczone przez TheTHX
                  Inne auto to s2000 premium car. Auto jest za wolne do rzeczywistosci. Wystarczy ze wlaczycie sobie wyścigi Japończyków na tsukubie ( bestmotoring ) to zobaczymy jak szybka jest Honda w stosunku do subaru sti czy m3 e46. To auto ma dziki silnik jak na 240ps, ktory swietnie kręci się na obrotach, tymczasem w grze odcina zaraz po dotknieciu czerownego pola i jest znacznie wolniejsze od imprezy z 94r miała wtedy moc ok 260ps.
                  Powtarzam Ci S2K nie ma szans ani z STI ani z M3 i w zakrętach i na prostej. Niech to do Ciebie dotrze. O super samochodach typu SLS Veyron Zonda czy inne wynalzaki się nie wypowiadam bo nie jeździłem.

                  Zamieszczone przez TheTHX
                  Seicento sie pisze a nie sejczento to raz.
                  Zamieszczone przez TheTHX
                  Ile wy wogole macie lat 16 aby rozpisywac sie na temat wszystkich aut ?.
                  STAAARY nie wiedziałem :mrgreen: dobrze że mnie uświadomiłeś

                  Komentarz


                  • #10
                    Re: Osiągi aut - Gra a Rzeczywistość

                    SQAD czy Ty naprawde jestes jebniety ?! Gdzie napisalem ze jest szybsze od M3 STI ?? !! ja mowie ze w grze m3 jest za szybkie w stosunku do s2000, nie da sie scigac tymi 2 pojazdami ze soba. A z sti tak samo ale czytaj uwaznie chodzi mi o pierwsza impreze z 94r miala moc ok 260km i tak samo jest duzo szybsze od s2000 w grze a w rzeczywistosci auta bardzo podobne.

                    Komentarz


                    • #11
                      Re: Osiągi aut - Gra a Rzeczywistość

                      dokłdnie to sti w 94 roku miało 280 koni i sporo i ok 5 sek do setki eSka uwija się katalogowo w 6.2 to już jest ogromna różnica więc nie wiem gdzie te auta porównywalnie wyglądają,.... może przy dystrybutorze ale i to nie sądzę

                      Komentarz


                      • #12
                        Re: Osiągi aut - Gra a Rzeczywistość

                        Nie wiem skad Ty te dane bierzesz, powiedzialem wyraznie pierwsza impreza wrx sti, moc 247bhp - ok 250ps . Nawet wikipedia potwierdza te dane i w gran turismo rowniez. Do 100km/h 6.1.
                        a co do 4x4 ja i tak zawsze sprawdzam auta z rollinga, bo tak jest najbardziej miarodjanie.

                        Komentarz


                        • #13
                          Re: Osiągi aut - Gra a Rzeczywistość

                          TheTHX, grzecznie się wypowiadaj a nie z mordą, bo nie będziesz tu miło traktowany. Jak chcesz o czymś poinformować to z kulturą.
                          Zamieszczone przez TheTHX
                          Akurat o samochodach wiem bardzo duzo, mam okazje jezdzic na codzien nawet supercarami, ale nie o to tutaj chodzi
                          Może i tak, ale piszesz o tym jak nastolatek, który naoglądał się serii "szybcy i wsciekli", zresztą zwróciłem Ci uwage na Twoje laickie wypowiedzi...

                          A wracając do tematu zerknij tu: viewtopic.php?f=31&t=5016
                          Gdzieś w dalszych moich postach właśnie zauważyłęm podobny problem. Mierząc czas do 100km/h ze stoperem, wynik był sporo zaniżony od realu.


                          Po prostu nie szpanuj przed innymi tylko pisz racjonalnie.

                          Komentarz


                          • #14
                            Re: Osiągi aut - Gra a Rzeczywistość

                            Dobrze, niepotrzebnie sie unioslem, ale to powinno w pierwszej kolejnosci trafic do tych ktorzy zaczeli odpowiadac na mojego posta i ujmowac mi wiedzy na temat aut itd.
                            Gdybym szpanowal napisalbym wiecej.

                            Komentarz


                            • #15
                              Re: Osiągi aut - Gra a Rzeczywistość

                              Zamieszczone przez TheTHX
                              Wogole w rzeczywistosci ruszając z obrotów choćby seicento spalimy bez problemu laczki, tutaj fiatem 500 bez tcs i pelńych obrotak ruszymy jalowo i tak jest w wielu autach.
                              Inne auto to s2000 premium car. Auto jest za wolne do rzeczywistosci. Wystarczy ze wlaczycie sobie wyścigi Japończyków na tsukubie ( bestmotoring ) to zobaczymy jak szybka jest Honda w stosunku do subaru sti czy m3 e46. To auto ma dziki silnik jak na 240ps, ktory swietnie kręci się na obrotach, tymczasem w grze odcina zaraz po dotknieciu czerownego pola i jest znacznie wolniejsze od imprezy z 94r miała wtedy moc ok 260ps.
                              Napewno znajdę jeszce wiele przypadków to je opisać, gdyż gram dopiero w grę kilka dni.
                              Mam takie spostrzeżenie że nieporozumieniem jest dla mnie to że porównujesz te samochody. Najlepsze jest porównanie Seicento które ma na przód i jest mocniejsze i 500tka która jest słabsza i ma na tył i ty tu porównujesz że Seicento zamieli a 500tka nie, to już mi o Twojej wiedzy samochodowej wiele mówi. Druga sprawa bardzo jasna to wypowiedź dotycząca "Hondy Subaru STI i M3 CSL" już o porównywaniu tych aut nie wspomnę. Ale jakiego Subaru ? Może Forester ? Jedno auto nazywasz po marce drugie po modelu podstawowy błąd tych mniej w temacie. Po za tym gratuluje kolejnego porównania aut z różnymi napędami. Trzeba mieć wiedzę żeby poruszać taki temat, ponieważ ludzi naprawdę w temacie to lekko drażni.
                              Drugą oczywistą dla mnie sprawą jest mam nadzieje to, że grasz na kierownicy a nie na padzie i porównujesz to wszystko. Bo było tu już kilka takich co to wypowiadali się z kolei o fizyce gry jeżdżąc na padzie albo o dźwiękach korzystając z głośników TV. Pozostawię to bez komentarza.

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X