Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Pytania i odpowiedzi odnośnie GT5

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Re: Pytania i odpowiedzi odnoÅ›nie GT5

    Się uparłeś ziomuś, rozumiem fascynacje począwszy od Initial D przez własną twórczość a nawet zamiłowanie samego Keiichiego do szaleństw na krętych górskich drogach w swoim hachi roku. Ale Gt to nie gra pod tytółem "Beleg chce bo w Forzy było" a jak nie to tupnie nużką i opluje wszystkich tych przez których pozbył się Xboxa. Sam lubię ten typ wyścigów, bardzo często występuje w serii "Best motoring". Czy będzie? Się okaże. Nawet jeśli nie to jestem pewien że nikt nie będzie się z tą grą nudził.

    Komentarz


    • Re: Pytania i odpowiedzi odnoÅ›nie GT5

      Pytanie jeszcze:
      Ile w sumie środowisk będzie w Kreatorze Torów? Obecnie znanych jest 9 (albo 7 bo występują podobnie wyglądające środowiska różniące się obrazkiem, ale 7 na pewno). Nie wątpię, że ten kreator umożliwi ci stworzenie, bardzo krętej pagórkowatej drogi. Bo zarówno elewację jak i ilość zakrętów można ustawić za pomocą suwaków.
      I may be slow but I'm still ahead of you.
      Mój kanał Youtube: SasekPL

      Komentarz


      • Re: Pytania i odpowiedzi odnoÅ›nie GT5

        Zamieszczone przez Sasek
        Pytanie jeszcze:
        Ile w sumie środowisk będzie w Kreatorze Torów? Obecnie znanych jest 9 (albo 7 bo występują podobnie wyglądające środowiska różniące się obrazkiem, ale 7 na pewno). Nie wątpię, że ten kreator umożliwi ci stworzenie, bardzo krętej pagórkowatej drogi. Bo zarówno elewację jak i ilość zakrętów można ustawić za pomocą suwaków.
        Pożyjemy - zobaczymy. Nie wierzę w działanie tego ustrojstwa na zasadzie "wiem, o co chodzi graczowi-twórcy toru przed ekranem"...

        Zamieszczone przez Dreadlock89
        Się uparłeś ziomuś, rozumiem fascynacje począwszy od Initial D przez własną twórczość a nawet zamiłowanie samego Keiichiego do szaleństw na krętych górskich drogach w swoim hachi roku. Ale Gt to nie gra pod tytółem "Beleg chce bo w Forzy było" a jak nie to tupnie nużką i opluje wszystkich tych przez których pozbył się Xboxa. Sam lubię ten typ wyścigów, bardzo często występuje w serii "Best motoring". Czy będzie? Się okaże. Nawet jeśli nie to jestem pewien że nikt nie będzie się z tą grą nudził.
        Bo widzisz, Dredziu, jak "ktoś" ciśnie kitem, że gry od wielu długich lat nie wydaje, bo ma być "najlepszym symulatorem samochodowym we wszystkich kategoriach, jakiego jeszcze świat nie widział" to my, jako "wierni, czekający fani" mamy prawo cudów oczekiwać. Przepraszam bardzo, ale po tylu latach wypada chyba zrobić grę, która przyćmi Forzę 3 (a nie ukrywajmy, że w nią celuje GT5) na wszystkich możliwych frontach. Powtarzam, idiotyzmem jest dla mnie, żeby gra "Made in USA" (czy whatever) zawierała coś tak JDM'owego, jak touge - a wybitnie Japońskie Gran Turismo tego nie miało.
        Ba... powiem więcej... GT4 tego nie miało, a miała Enthusia... czyli taka "Forza" lat minionych...

        Komentarz


        • Re: Pytania i odpowiedzi odnoÅ›nie GT5

          No Enthusia dobra gra, miałem i w przerwie między Gt4 zajadałem się tym. Yyy masz racje fajnie by było bo ten typ ścigania to już niemal legenda ale najlepszy nie znaczy "All in one". Masz Drift,Nascar,klasyczne wyścigi,Szuter,Le Mans,Go karty... to i tak dużo. Spekulować można dalej, okaże się już niebawem.

          Komentarz


          • Re: Pytania i odpowiedzi odnoÅ›nie GT5

            Zamieszczone przez Dreadlock89
            (...) najlepszy nie znaczy "All in one" (...)
            Owszem, nie znaczy. Ale znaczy, że musi dawać to co konkurencja tylko lepiej. Jeśli będzie dawało mniej nie można mówić o byciu lepszym - co najwyżej o takim samym poziomie a innym wykonaniu. Więc skoro konkurencja powiedziała "A", to my musimy powiedzieć "A+", żeby być lepsi.
            Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców.

            Komentarz


            • Re: Pytania i odpowiedzi odnoÅ›nie GT5

              http://www.ps3site.pl/gran-turismo-5-po ... nde/55444/
              Coraz ciekawiej. Ciekawe na ile będzie to denerwujące. I do ilu będzie spadać płynność...
              Zapewnienia o stałym 60fps obalone
              http://swiftclub.pl/ Aktualnie:
              GranTurismo 1 NTSC-J 100% PAL 100%
              GranTurismo 2 NTSC-U 98.2%
              GranTurismo 5 99%
              GranTurismo 6 100%

              Komentarz


              • Re: Pytania i odpowiedzi odnoÅ›nie GT5

                Zamieszczone przez Kamil 12
                http://www.ps3site.pl/gran-turismo-5-ponizej-60-klatek-na-sekunde/55444/
                Coraz ciekawiej. Ciekawe na ile będzie to denerwujące. I do ilu będzie spadać płynność...
                Zapewnienia o stałym 60fps obalone
                No i co z tego, że nie utrzyma 60fpsów? Są badania które dowodzą, że człowiek widzi spadki płynności dopiero poniżej 26 fps'ów. Poniżej tej granicy zaczyna dopiero odczuwać dyskomfort. Także nawet jak spadnie o te kilka fpsów, bo o tym jest mowa, to nawet tego nie zauważysz. Chyba, że masz jakiś tragiczny odbiornik TV/monitor, który nie obsługuje ci co najmniej 75hz. Efekt klatkowania przy szybkich ruchach kamery zaczyna się poniżej 38-36 fps. A do tej granicy wątpię, że spadnie w GT5. Po za tym wiadomo, że PS3 nie ma już najlepszej grafiki...

                A topic stary bo o tym pisało już jakieś francuskie pismo w 2009 roku. Nie mogę znaleźć na gtplanet...
                I may be slow but I'm still ahead of you.
                Mój kanał Youtube: SasekPL

                Komentarz


                • Re: Pytania i odpowiedzi odnoÅ›nie GT5

                  Zamieszczone przez Sasek
                  Są badania które dowodzą, że człowiek widzi spadki płynności dopiero poniżej 26 fps'ów.
                  Bzdura. Pograj w COKOLWIEK przy załóżmy 30/40/60fps, wtedy porozmawiamy. Żadne badania mnie nie interesują bo widzę co sie dzieje w grach przy konkretnych wartościach.

                  Wszystko sie rozchodzi do ilu będą te spadki.
                  http://swiftclub.pl/ Aktualnie:
                  GranTurismo 1 NTSC-J 100% PAL 100%
                  GranTurismo 2 NTSC-U 98.2%
                  GranTurismo 5 99%
                  GranTurismo 6 100%

                  Komentarz


                  • Re: Pytania i odpowiedzi odnoÅ›nie GT5

                    Wiec bedzie sobie trzeba do GT5 kupic nowy, mniej tragiczny TV. Ale co to dla fana serii

                    Jesli animacja nie wyrabia 60 klatek na sekunde, a tv pracuje w 60Hz to co drugie odswiezanie nie bedzie mial co pokazac. Znaczy ze zobaczymy 30Hz
                    Poprawcie mnie

                    Jesli to dziala tak jak moja logika mi podpowiada to dla 75Hz mamy pierwsze ciecie obrazu od razu na 38fps, a przy 85Hz na 42fps. Nie ma zadnych posrednich wartosci fps mimo ze fraps pokazuje Monitor nie pokaze
                    Wlasnie jestem po testach z frapsem w reku i owszem, czy to 58fps czy 55fps... tnie az oczy bola. Przyznam ze nigdy sie nad tym nie zastanawialem.

                    Inna sprawa ze sygnal z PS3 ma chyba ustalona czestotliwosc i to TV sie stroi pod niego, a nie odwrotnie? Nowy mniej tragiczny TV nic nie da? Oj...

                    @Kamil 12
                    Jestes w stanie wytlumaczyc jak to sie dzieje ze 25fps wystarcza by film byl plynny?
                    maruda
                    A-spec 17,839 km

                    Komentarz


                    • Re: Pytania i odpowiedzi odnoÅ›nie GT5

                      Zamieszczone przez Kauris
                      @Kamil 12
                      Jestes w stanie wytlumaczyc jak to sie dzieje ze 25fps wystarcza by film byl plynny?
                      Wydaje mi się, że wynika to z faktu przygotowania obrazu: Filmy od razu są kręcone z konkretną prędkością - jest to seria zdjęć o czasie migawki 1/25s. Widać to na stopklatkach - zdjęcia z szybkim ruchem będą rozmazane, ale pokazywane szybko po sobie dadzą wrażenie ruchu. W grach natomiast każda kolejna klatka jest obrazem stałym, o nieskończenie krótkim czasie 'naświetlania' - dlatego jak klatki zaczynają wypadać widać spadek płynności. Jak ktoś nie wierzy - niech zrobi zrzut ekranu z gry w czasie dynamicznej akcji, a potem wciśnie pauzę na filmie przy scenie równie dynamicznej.

                      Zresztą, gdyby nie było różnicy jakościowej zależnej od ilości FPS to nikt by nie narzekał na filmy czy gry w 25 FPS, a przecież teraz następntm krokiem branży filmowej po przejściu do HD będzie zwiększanie klatek - żeby można było dowolnie zatrzymywać i podziwiać detale. A nie rozmazane "cosie".
                      Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców.

                      Komentarz


                      • Re: Pytania i odpowiedzi odnoÅ›nie GT5

                        W kineskopie zależy ilu "Hercowy masz tv". Ilość Hz dzielisz na pół i masz określoną ilość Fps. Np.masz 50Hz tv więc rysuje on 50półobrazów na sekundę co daje 25klatek. Co sprawdza się w przypadku tv i większości filmów ponieważ Pal ma taki właśnie standard.
                        Odchodząc już od systemu kodowania koloru to jeśli podłączysz GT5 pod słoik to i tak nie wyciągniesz 60fps z prostego powodu. Chyba że masz 100Hz odbiornik.
                        To zwyczajne ograniczenia technologiczne. Różnica?
                        W kineskopie pracuje wyrzutnik elektronów generuje on wiązkę która przemierza poziomo ekran i w odpowiedni sposób pobudza luminofor. Po wykonaniu jednej linii musi wrócić i rozpocząć kolejną. A to dzieje się z określonymi prędkościami. (wpływa na to wygaszenie luminoforu,szybkość działania układów torów odchylania itp.)
                        Dlatego w niskohercowych odbiornikach a wysoko widać różnicę. W tych pierwszych widoczne są drgania obrazu co szybciej męczy oko. By zauważyć "rysowanie obrazu" popatrzcie przez np.aparat telefonu na ekran będzie doskonale widać.


                        W Matrycach LCD tego niema, zastosowany jest ciekły kryształ i max Fps zależy od częstotliwości odświeżania. Im ten współczynnik niższy tym matryca potrafi szybciej zmienić obraz.
                        I w sumie tak bardzo tego nie widać bo tu nie występuje efekt wspomniany wyżej.
                        Jednak im wyższa będzie częstość odświeżania wtedy będzie widać "smużenie" ponieważ kryształy nie zdążą zmienić struktury w stosunku do podawanego sygnału.

                        Nie wiem,namieszałem. Większość pewnie skuma, nie jestem w 100%odpowiedzialny za tę treść pisałem tyle ile pamiętam ze szkoły.

                        Komentarz


                        • Re: Pytania i odpowiedzi odnoÅ›nie GT5

                          Oto właśnie mi chodziło w powyższym poście. Telewizję/kablówkę oglądasz w 25 klatkach na sekundę i żadnych spadków płynności nie widzisz. Telewizja cyfrowa to co innego tego tematu nie poruszam. Prawdą jest że poniżej 38-36 klatek na sek. przy monitorze 75hz spadki płynności są zauważalne, ale dajmy przykład w grze FPP, kiedy ruszamy myszką i widzimy klatkowanie obrazu, które wynika z przemieszczania się obrazu względem stałego punktu obserwacji. Wtedy ilość fps jest ważna. Także uważam że fps drugiemu fps'owi nie równy. Dlatego też nawet jak GT5 ilość FPS nam spadnie troszkę, to tego nawet nie zaobserwujemy.
                          I may be slow but I'm still ahead of you.
                          Mój kanał Youtube: SasekPL

                          Komentarz


                          • Re: Pytania i odpowiedzi odnoÅ›nie GT5

                            Dajcie se limit dla porównania 30 i 60 fps w Quake 3 - jest różnica.
                            1+1=10

                            Komentarz


                            • Re: Pytania i odpowiedzi odnoÅ›nie GT5

                              Zamieszczone przez ignac8
                              Dajcie se limit dla porównania 30 i 60 fps w Quake 3 - jest różnica.
                              Owszem i dlatego na wieść o braku płynności w GT5 podniosły się lamenty.

                              A swoją drogą to nie zdziwiłbym się gdyby Yamauchi-san zaczął nagle nas przepraszać za to że gra dajmy na to nie obsługuje niczego innego oprócz G27 i move. Albo że będzie tylko po Übervaldzku czy cokolwiek innego. Niedługo dojdzie do poziomu obietnic Johna Romero a my skończymy z drugą Dai-kataną w dłoniach...


                              EDIT

                              Coby nie pisać dwóch postów jeden po drugim... Jest szansa, że w GT5 pojawi się tor Hockenheim. Cytując gtplanet:
                              Zamieszczone przez gtplanet.net
                              The rumor comes from an SLS AMG press event hosted at the circuit by Mercedes-Benz.(...) On different international and German racetracks, including Hockenheim and the legendary Nurburgring Northloop, the SLS driver awaits enthralling high speed races against competition cars of the super sports car segment.
                              W dużym skrócie podczas prasowej imprezy zorganizowanej na Hockenheimring przez Mercedesa padło stwierdzenie, że kierowcy będą mogli się mierzyć na różnych niemieckich torach z licencjami międzynarodowymi, jak Północna Pętla toru Nurburg czy Hockenheim.

                              Nie wiem jak wy, ale ja byłbym bardzo zadowolony z takiego obrotu sprawy, bardzo lubię ten tor w obu wersjach, szczególnie Parabolikę z krótszej wersji toru - jeden z moich ulubionych zakrętów
                              Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców.

                              Komentarz


                              • Re: Pytania i odpowiedzi odnoÅ›nie GT5

                                No tak ,tylko pytanie ,ilu z użytkowników lub przyszłych posiadaczy GT5 ma w domu telewizor który ma odświeżanie 120Hz-200Hz. Skoro gra ma mieć 60 fps ,to TV powinien mieć minimum 120Hz(chociaż nie musi żeby gra działała...) żeby było "widać" spadek z 60 fps do 50 fps (ale pewnie się nie da...) .Mając TV 100Hz to i tak będziemy mieli 50 fps .NO ale wiadomo ,że gra ma być przyszłościowa i twórcy pomyśleli o technologi na przód...
                                OGE-1 INA AM EIN OT 2 SAN KAJ 3 HCIKAT

                                Komentarz

                                PracujÄ™...
                                X