Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Renault Laguna III

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Renault Laguna III

    Renault Laguna ma już 13 lat. Francuska limuzyna klasy średniej doczekała się swojego trzeciego wcielenia, które ma zdobyć nie tylko rodzimy rynek, ale i również całą Europę. Do tej pory ze sprzedażą Laguny nie było źle, czy tak pozostanie?

    Najnowszej Lagunie urosło się. Jest 10 mm dłuższa, 36 mm szersza i 12 mm wyższa niż poprzedniczka. Przy tym jest lżejsza aż o 15 kilogramów. Chyba właśnie dzięki tej kuracji odchudzającej wygląda nieco dziwnie. Z jednej strony widać kontynuację linii poprzednika, zwłaszcza w liftbacku i nie pomylimy jej z żadnym innym samochodem, z drugiej strony Renault chciało poeksperymentować. Pozostała charakterystyczna linia dachu, wąskie tylne światła diodowe, które znalazły się jeszcze wyżej, przez co zderzak podchodzi na wysokość niemal krawędzi klapy. Tył wydaje się Wam znajomy? Francja? Blisko. Citroen? Cieplutko. C5? Bingo, tylko że w Renault lampy nieco mniej zachodzą na błotniki niż w konkurencie. Na szczęście tylna część wersji kombi jest znacznie oryginalniejsza, moim zdaniem bardziej urodziwa i nie przypomina żadnego odpowiednika w klasie. Znajdą się jednak złośliwi, którzy stwierdzą, że do Grand Tour'a lampy zaadoptowano z nowego Mercededa C-klasy. Co ciekawe również falująca linia boczna i umieszczone na niej klamki także są łudząco podobne do limuzyny ze Stuttgartu, jednak ta ma je powyżej tej linii. Zostawmy jednak kufer Laguny w spokoju i popatrzmy na pysk. Ten z dużymi reflektorami i zachodzącą między nie maską wygląda przyjemnie i nawiązuje do poprzednich modeli marki. Tu nikogo nie skopiowano.

    Wnętrze to również oryginalność "by Renault". Sprytnym panelem nawiewu umieszczonym między kratkami wylotów powietrza już się zachwycałem, podobnie jak wysokiej klasy radioodtwarzaczem firmy Cabasse zintegrowanym z nawigacją oraz faktem, że Laguna znów ma przycisk zamiast dźwigni ręcznego - tym razem nie przy naszym lewym kolanie, a w miejscu gdzie powinien wystawać jedyny i słuszny lewarek. Jeśli już przy nich jesteśmy, to ten od biegów w standardzie ma ich sześć. Opcjonalnie możemy mieć automat, także o sześciu przełożeniach. Drewno, aluminium i alkantarę znajdziemy tylko w najdroższych wersjach, choć Renault zapowiada, że posiadacze nawet podstawowej wersji będą zachwyceni jakością wykonania i spasowania materiałów.

    Ofertę dostępnych silników benzynowych otwiera najnowsza konstrukcja opracowana wspólnie przez Renault i Nissana - 2-litrowa 16-zaworowa jednostka będzie dysponować mocą 140 KM (103 kW). Drugi motor benzynowy to znany z innych modeli Renault 2.0 Turbo o mocy 170 KM (125 kW), który będzie współpracował z nową 6-biegową skrzynią automatyczną Proactive. Diesli mamy nieco więcej. Ciekawą propozycją wydaje się być podstawowy silnik wysokoprężny 1.5 dCi o mocy 110 KM (81 kW), który ma zapewnić zadowalające osiągi oraz średnie zużycie paliwa wynoszące 5,1 litra na 100 km. Miłośnikom szybszej, ale wciąż oszczędnej jazdy Renault proponuje silnik 2.0 dCi w trzech wersjach - 130- (96 kW), 150- (110 kW) i 173-konnej (127 kW). Ten drugi będzie dostępny ze wspomnianą wcześniej skrzynią Proactive. Z zakresu bezpieczeństwa Renault Laguna znów ma wyznaczyć nowe trendy. ABS (system zapobiegający blokowaniu się kół), ESP (system stabilizacji toru jazdy) i EBA (system wspomagania siły hamowania) to absolutny standard. Podobnie jak stado poduszek powietrznych, w tym nowatorski system podwójnych airbagów bocznych połączonych z czujnikami znajdującymi się w drzwiach i środkowym słupku.

    Najnowsze wcielenie Laguny zadebiutuje we wrześniu podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, u nas pokaże się pewnie na przełomie roku 2007/08 lub na wiosnę. Wówczas również poznamy dokładną specyfikację i ceny. Okaże się, czy Laguna III będzie strzałem w dziesiątkę i pokona takich konkurentów jak najnowszy Ford Mondeo i również debiutujący w Niemczech następca Opla Vectry.



    źródło - http://www.autogaleria.pl
    I co o niej sądzicie?Hatcback mi się średnio podoba.Zato odmiania kombi jest bardzo ładna Zapraszam do pisania w temacie.
    3
    6
    0,00%
    0
    5
    33,33%
    1
    4
    0,00%
    0
    3
    33,33%
    1
    2
    33,33%
    1
    1
    0,00%
    0
    http://swiftclub.pl/ Aktualnie:
    GranTurismo 1 NTSC-J 100% PAL 100%
    GranTurismo 2 NTSC-U 98.2%
    GranTurismo 5 99%
    GranTurismo 6 100%

  • #2
    Za wygląda daje 6.Strasznie mi się podoba

    Komentarz


    • #3
      Daje 5, bo wersja Combi jest piękna, ale nie podobają mi się przednie światła (fuj)

      Moderator Serwer

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Serwer
        Daje 5, bo wersja Combi jest piękna, ale nie podobają mi się przednie światła (fuj)

        Moderator Serwer
        Racja, niepotrzebnie je udziwnili. Poza tym przydałby cię grill

        Komentarz


        • #5
          O,myślałem,że Laguna będzie gorzej oceniona Jednak myliłem się
          http://swiftclub.pl/ Aktualnie:
          GranTurismo 1 NTSC-J 100% PAL 100%
          GranTurismo 2 NTSC-U 98.2%
          GranTurismo 5 99%
          GranTurismo 6 100%

          Komentarz


          • #6
            Mi sie bardzo podoba, zresztą jak poprzednia Laguna
            http://najalternatywniej.blogspot.com/
            keep calm & carry on
            digart - lastfm
            ---
            REGULAMIN FORUM ]

            Komentarz


            • #7
              Oponki powinni dać o większej średnicy to by nadało może sportowego charakteru
              Co wy od tych przednich świateł chcecie?nie są brzydkie

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Zgedi
                Co wy od tych przednich świateł chcecie?nie są brzydkie
                Mi się wogóle nie podobają
                http://swiftclub.pl/ Aktualnie:
                GranTurismo 1 NTSC-J 100% PAL 100%
                GranTurismo 2 NTSC-U 98.2%
                GranTurismo 5 99%
                GranTurismo 6 100%

                Komentarz


                • #9
                  Mi sie tył i przód nie podoba...
                  NO VTEC-NO FUN

                  Komentarz


                  • #10
                    Tył kombiaka podchodzi pod Subaru legacy kombi, i pewnie dlatego jest świetny, ale przód.... ech, nie mówiąc już o hatchback'u.... Daje 3.
                    Poprzednia wersja Była znacznie lepsza.
                    Gdybym miał wybierać z samochodów tej klasy to kupiłbym Mazde 6, albo Saab'a 9-5.
                    Pod względem technicznym 'renówki' wypadają bardzo słabo

                    Komentarz


                    • #11
                      Tylne lampy w kombi wyglądają jakby żywcem wyjęte z nowego Mercedesa C klasy. A co do Saaba 9-5...Serwer już słyszał co nieco o moich planach względem tego auta :wink:

                      Komentarz


                      • #12
                        Słyszałem słyszałem :wink: A co do tego Combi, to w sumie myśle, że gdyby tak włożyli przednie światła takie jak w poprzedniej edycji to na prawdę designem by nie grzeszył...

                        Moderator Serwer

                        Komentarz


                        • #13
                          Mi ten chrom tam nie pasuje...ble... :wink:
                          NO VTEC-NO FUN

                          Komentarz


                          • #14
                            A co do tego Combi, to w sumie myśle, że gdyby tak włożyli przednie światła takie jak w poprzedniej edycji to na prawdę designem by nie grzeszył
                            Tak, tył z III, przód z II i mieliby duży popyt na nie...

                            Komentarz


                            • #15
                              rany ile różnych poglądów , ja dałem 5 bo przypomina mi citroeny które lubię , przód jak c6 , tył troszkę jak c5 , przyuważyłem też że Francuzi robią ładne kombi .

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X