Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

BMW M3

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • BMW M3

    W grupie mocarnych aut segmentu premium robi się coraz ciaśniej. Kupujący ma do wyboru Audi RS4 (4.2 V8 420 KM; dostępny jako sedan, kombi i cabrio), Mercedesa CLK63 AMG (6.3 V8 481 KM; coupe i cabrio) oraz Lexusa IS-F (5.0 V8 400+ KM; sedan) a w kolejce czeka nowa klasa C od AMG (silnik prawdopodobnie ten sam co w CLK). BMW ze swoim M3 bazującym na poprzedniej generacji serii 3 (E46) i wyposażonym w silnik 3.2 R6 343 KM zostawało mocno w tyle, a na to producent z Monachium nie mógł sobie pozwolić.

    Nowe M3 debiutuje pod postacią stylowego Coupe. Jednak nie można się zwieść pozorom - to auto to prawdziwy killer. Agresywnie stylizowany przedni zderzak oraz tylni z widocznymi czterema końcówkami wydechu już na "dzień dobry" zdradzają nieprzeciętny potencjał auta. Bardziej spostrzegawczy zauważą delikatny garb na masce, na nowo wystylizowane kultowe lusterka oraz boczne chrapy ciekawie zintegrowane z migaczami. Poszerzone błotniki kryją 18-calowe felgi obute oponami 245/40 ZR18 z przodu i 265/40 ZR18 z tyłu. Za mało? Żaden problem - w opcji są też "dziewiętnastki" z M5. Dach natomiast wykonano z tworzywa sztucznego usztywnianego włóknami węglowymi, co pozwoliło zaoszczędzić trochę kilogramów i tym samym obniżyć środek ciężkości.

    Wnętrze w stosunku do zwykłej serii 3 Coupe pozostało praktycznie nietknięte w dziedzinie designu. Pojawiły za to lepsze materiały oraz dodatki z włókna węglowego. Kierowca może się czuć w środku naprawdę świetnie - otulają go kubełkowe fotele, w rękach trzyma kierownicę szytą nićmi w klasycznych barwach ///M a przed oczyma ma podświetlane na biało zegary z czerwonymi wskazówkami i ruchomym czerwonym polem obrotomierza. Jeżeli komuś znudzą się rasowe pomruki silnika (ale czy będzie ktoś taki?) to zawsze może rozkoszować się krystalicznym dźwiękami zawdzięczanymi 16-głośnikowemu systemowi audio z 825 Watowym, 9-kanałowym amplitunerem.

    Jednak to, za co tak naprawdę kochamy M3 znajduje się pod maską. Po raz pierwszy w historii, znalazła się tam jednostka V8, która zajęła miejsce R6 montowanego w poprzedniej generacji. Inżynierowie sięgnęli po bardzo podobną konfiguracją jak w motorze 5.0 V10 montowanym w M5 i M6 - każdy cylinder ma 500 ccm pojemności, co w M3 w efekcie daje równe 4 litry pojemności (no, prawie równe - dokładnie 3999 ccm). Dzięki zastosowaniu podwójnego układu zmiennych faz rozrządu Vanos, bezpośredniego wtrysku benzyny oraz bardzo wysokiej maksymalnej prędkości obrotowej wynoszącej 8400 obr/min udało się wykrzesać aż 105 KM z litra pojemności. Można byłoby się jeszcze długo rozwodzić nad ciekawymi rozwiązaniami, takimi jak system umożliwiający odzyskiwanie energii podczas hamowania, stopień sprężania wynoszący 12:1 czy świetny współczynnik napełnienia cylindrów wynoszący aż 110%, ale czas przejść do konkretów. Motor rozwija moc 420 KM przy 8300 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 3900 obr/min, przy czym przynajmniej 380 Nm dostępne jest w zakresie od 3000 do 7500 obr/min. Warta nadmienienia jest również bardzo niska masa jednostki wynosząca jedynie 202 kg (dla porównania - silnik 3.2 R6 z M3 E46 waży 217 kg, a 5.0 V8 z M5 E39 - 240 kg). To wszystko powoduje, iż silnik ten może z powodzeniem starać się o umieszczenie go na nowopowstającej liście cudów świata i jest murowanym kandydatem do tytułu Engine of the Year w kategorii od 3 do 4 litrów pojemności, notabene przejmując schedę po jednostce z poprzedniego M3.

    Wszystkie konie mechaniczne i niutonometry przekazywane są na tylne koła za pomocą 6-biegowej, manualnej skrzyni (o zautomatyzowanej SMG na razie nic nie wiadomo). Dzięki krótszym w porównaniu z poprzednim M3 przełożeniom auto osiąga pierwsze 100 km/h po zaledwie 4.8 sekund i kończy rozpędzanie na 250 km/h (elektroniczne ograniczenie). Za odpowiednie trzymanie w zakrętach odpowiada nowiuteńkie aluminiowe zawieszenie, które jest sztywniejsze, lżejsze i bardziej wytrzymałe od starego oraz posiada 3 stopnie regulacji.
    Źródło - http://www.autogaleria.pl



    I jak wam się podoba to auto?Jeśli mam być szczery,to auto nie podoba mi się wogóle.Co prawda moc 420 km styka,ale jakoś mi to auto nie pasi.Zdecydowanie wolałbym co innego.
    ZAPRASZAM DO PISANIA W TEMACIE.
    1
    Rewelka
    0,00%
    0
    Bardzo dobre
    100,00%
    1
    Dobre
    0,00%
    0
    Åšrednie
    0,00%
    0
    Mierne
    0,00%
    0
    Okropne
    0,00%
    0
    http://swiftclub.pl/ Aktualnie:
    GranTurismo 1 NTSC-J 100% PAL 100%
    GranTurismo 2 NTSC-U 98.2%
    GranTurismo 5 99%
    GranTurismo 6 100%

  • #2
    Przepiękny samochód

    Moderator Serwer

    Komentarz


    • #3
      Bardzo mi sie podoba, znakomite auto od BMW!
      http://najalternatywniej.blogspot.com/
      keep calm & carry on
      digart - lastfm
      ---
      REGULAMIN FORUM ]

      Komentarz


      • #4
        widze mamy różne gusty
        http://swiftclub.pl/ Aktualnie:
        GranTurismo 1 NTSC-J 100% PAL 100%
        GranTurismo 2 NTSC-U 98.2%
        GranTurismo 5 99%
        GranTurismo 6 100%

        Komentarz


        • #5
          Piękny samochód. Już nie myslę o 350Z, nie chcę RX8, kocham nową M3!

          Komentarz


          • #6
            Plotki głosiły, miał do niej trafić zdławiony V10 z M5 ale V8 też daje rade.
            Gram, bo lubiÄ™!

            Komentarz


            • #7
              co tu mówic śliczne ciekawe ile kosztuje :>

              Komentarz


              • #8
                Fajne...ja ogólnie lubię BMW ,tak więc to także :wink:

                Komentarz


                • #9
                  faaajne

                  Komentarz


                  • #10
                    BMW...
                    NO VTEC-NO FUN

                    Komentarz

                    PracujÄ™...
                    X