Producent super-sportowych samochodów, firma Shelby Super Cars podjęła się nowego, ambitnego projektu. Z modelu SSC Aero Amerykanie zbudowali mocniejszą wersję Ultimate, której moc wynosi aż 1046 KM.
Cała moc tego dwumiejscowego sportowca została zamknięta w silniku V8 o pojemności 6,3 l., częściowo zbudowanego z aluminium. Ciśnienie w kompresorze zostało ustawione na 1,4 bara. Maksymalna moc, wspomnianych 1046 KM osiągana jest przy 6950 obr./min., a maksymalny moment obrotowy wynosi 1113 Nm – jednak tylko wtedy kiedy do baku zostanie wlane 104 oktanowe paliwo.
Cała karoseria SSC Ultimate Aero wykonana została z mieszanki włókien szklanych, zaś podwozie z lekkich rur, co pozwoliło na osiągnięcie całkowitej masy w granicach 1200 kilogramów. Samochód osadzono z przodu na 19-calowych kołach i rozmiarach opon 235/35, zaś z tyłu wykorzystano 20-calowe obręcze z oponami 335/30. Ogromnych rozmiarów są także tarcze hamulcowe – mają 14 cali i mocowanie na sześć zacisków. Skrzynia biegów jest manualna i posiada sześć przełożeń.
Osiągi. Dysponując tak ogromną mocą SSC Ultimate Aero przyspiesza od zera do 100 km/h w mniej niż 3 sekundy i osiąga prędkość 440 km/h – tutaj jednak należy zaznaczyć, że testy odbywały się w kanale powietrznym. Niestety przy zakupie wyścigowego SSC należy oswoić się z brakiem jakiegokolwiek bagażnika. W kosztującym 654 500 amerykańskich dolarów konstruktorzy nie przewidzieli żadnej przestrzeni ładunkowej.
źródło:>onet.pl
Cała moc tego dwumiejscowego sportowca została zamknięta w silniku V8 o pojemności 6,3 l., częściowo zbudowanego z aluminium. Ciśnienie w kompresorze zostało ustawione na 1,4 bara. Maksymalna moc, wspomnianych 1046 KM osiągana jest przy 6950 obr./min., a maksymalny moment obrotowy wynosi 1113 Nm – jednak tylko wtedy kiedy do baku zostanie wlane 104 oktanowe paliwo.
Cała karoseria SSC Ultimate Aero wykonana została z mieszanki włókien szklanych, zaś podwozie z lekkich rur, co pozwoliło na osiągnięcie całkowitej masy w granicach 1200 kilogramów. Samochód osadzono z przodu na 19-calowych kołach i rozmiarach opon 235/35, zaś z tyłu wykorzystano 20-calowe obręcze z oponami 335/30. Ogromnych rozmiarów są także tarcze hamulcowe – mają 14 cali i mocowanie na sześć zacisków. Skrzynia biegów jest manualna i posiada sześć przełożeń.
Osiągi. Dysponując tak ogromną mocą SSC Ultimate Aero przyspiesza od zera do 100 km/h w mniej niż 3 sekundy i osiąga prędkość 440 km/h – tutaj jednak należy zaznaczyć, że testy odbywały się w kanale powietrznym. Niestety przy zakupie wyścigowego SSC należy oswoić się z brakiem jakiegokolwiek bagażnika. W kosztującym 654 500 amerykańskich dolarów konstruktorzy nie przewidzieli żadnej przestrzeni ładunkowej.
źródło:>onet.pl
Komentarz