Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Czasy, manual i kierownica

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Czasy, manual i kierownica

    do tej grałem na padzie i z automatyczną zmianą biegów, nie miałem większych problemów z licencjami i wyścigami, w GT 5 prologue zrobiłem wszystkie wyścigi i zacząłem kręcić kółka w arcade jak zobaczyłem miejsca które zajmuję w rankingu stwierdziłem że jest słabo.
    mam 2 pytania
    1.czy ręczna zmiana biegów pozwala znacząco poprawić czasy? wczoraj zacząłem jeździć na manualu ale jeszcze jest trochę gorzej, dopiero uczę się
    2.czy na kierownicy można osiągnąć lepsze czasy? jak to wygląda u was? chcę kupić Logitech Driving Force GT. na lepszą nie mam kasy
    muszę się poprawić przed premierą GT5. wiem, trening czyni mistrza

  • #2
    Re: Czasy, manual i kierownica

    Wszystko zależy od treningu... ale poprawa jest znacząca, zwłaszcza w przypadku manualnej skrzyni. Nie załamuj się jak na początku będziesz tracił, a nie zyskiwał, bo to normalne, ale w miarę upływu czasu możesz tylko zbliżac się do najlepszych. A DFGT to naprawdę fajny sprzęt, myśle że warto.
    http://najalternatywniej.blogspot.com/
    keep calm & carry on
    digart - lastfm
    ---
    REGULAMIN FORUM ]

    Komentarz


    • #3
      Re: Czasy, manual i kierownica

      Driving Force GT to genialna kierownica, w moim przypadku (na PC - GRID) pozwoliła mi się przesunąć do czołówki światowej. Nie żałuj, że nie stać Cię na lepszą, różnica pomiędzy moim DF GT i G25 Dannyboy'a (najlepszy kierowca w GRID na ESL) była rzędu jednej tysięcznej sekundy. 900' obrotu, idealne prowadzenie... będziesz zadowolony.

      Komentarz


      • #4
        Re: Czasy, manual i kierownica

        Na manualnej skrzyni masz wiekszy wplyw na to, na ktorym biegu przejedziesz zakret i w jakiej chwili go zmienisz. Na automacie jestes zdany na laske elektroniki. Jazda na kierownicy jest o wiele bardziej precyzyjna. Masz przeciez pelen zakres polozen skretu, a nie jak w przypadku pada zero - jedynkowa jazda, albo full, albo nic.

        Wiem, ze moze troche nieskladnie, ale mysle, ze zrozumiesz. Rowniez przymierzam sie do zakupu DFGT.

        Komentarz


        • #5
          Re: Czasy, manual i kierownica

          Ręczna skrzynia tak samo jak brak kontroli trakcji pomaga bardzo w szybszym i pewniejszym pokonywaniu zakrętów. Wiadomo jak do tej pory jeździłeś na automacie, to zajmie Ci troche przestawienie się na manual, ale warto.
          Na kierownicy też znacząco poprawisz czasy, ale to już trudniejsze. Wiem po sobie, że musiałem się sporo najeździć na DFP żeby być szybszym niż na padzie. Ale jedno jest pewne - lepsza kontrola i dużo większa satysfakcja. Ja nie żałuje wydanej kasy na DFP, a DFP GT jest jeszcze lepsze, więc nie ma co się zastanawiać
          Zamieszczone przez thooorn
          a nie jak w przypadku pada zero - jedynkowa jazda, albo full, albo nic
          No chyba że masz pada z tesco...
          Przeszedłem całe GT3 na padzie. Wystarczy wyczuć a można naprawde dawkować skręt, gaz i hamulec - i nie jeździłem na gałkach. Przecież nie bez celu nazywa się analogowym. To nie klawiatura peceta.
          Zresztą już kiedyś o tym pisałem.

          Komentarz


          • #6
            Re: Czasy, manual i kierownica

            na padzie wkurza mnie hamowanie i dodawanie gazu na guzikach, niby można stopniować ale w praktyce wychodzi wszystko albo nic i muszę cykać na wyjściu z zakrętu, na manualu powoli robię postępy. w gt2 grałem na manualu ale to było bardzo dawno, niech tylko przyjdzie kasa ze skarbówki i zaczynam trening na kierownicy, z tego co piszecie warto się pomęczyć żeby później było lepiej

            Komentarz


            • #7
              Re: Czasy, manual i kierownica

              Zamieszczone przez alfi
              na padzie wkurza mnie hamowanie i dodawanie gazu na guzikach, j
              Zawsze można grać na gałkach.
              http://najalternatywniej.blogspot.com/
              keep calm & carry on
              digart - lastfm
              ---
              REGULAMIN FORUM ]

              Komentarz


              • #8
                Re: Czasy, manual i kierownica

                Thooorn-Pp89 ma racje. W gt1 i gt2 masz do czynienia z cyfrowym sterowaniem, 1lub 0 (czyli jak mówisz wszystko albo nic). Jednak w Ps2 (czyli gt3 i gt4) mamy do dyspozycji analogowe kontrolery. Które wyczuwają siłe nacisku guzika zupełnie jak pedał gazu w aucie. Niezależnie od używanych guzików. Różnica polega tylko na tym że łatwiej wyczuć wychylenie gałki niż poziom ucisku klawisza. Wiem z autopsji w gt4 grałem na "x" zaś gt5p na gałce. Głupio się przestawić ale daje znakomite efekty.
                Co do tematu, polecam grę na manualu. Kiedy nauczysz się zmieniać biegi na "słuch" zauważysz efekty.

                Psewnie czekasz za zwrocikiem podatku akurat robie w skarbówie to się orientuje.

                Komentarz


                • #9
                  Re: Czasy, manual i kierownica

                  Zamieszczone przez alfi
                  na padzie wkurza mnie hamowanie i dodawanie gazu na guzikach, niby można stopniować ale w praktyce wychodzi wszystko albo nic
                  Trzeba się przyzwyczaić. Ja jakoś w GT4 potrafię bez problemu wyczuć klawisze, co jest zresztą niezbędne np. w mocnych autach FF czy potworach na oponach Sport.
                  http://swiftclub.pl/ Aktualnie:
                  GranTurismo 1 NTSC-J 100% PAL 100%
                  GranTurismo 2 NTSC-U 98.2%
                  GranTurismo 5 99%
                  GranTurismo 6 100%

                  Komentarz


                  • #10
                    Re: Czasy, manual i kierownica

                    Witam Wszystkich,

                    Kierownica vs Pad

                    Dla mnie odpowiedź jest prosta: niedorzeczne porównanie. Kierownica to kierownica, a pad zawsze pozostanie padem. W samochodach montuję się kierownice, a nie pady Zaczynając nie posiadałem kierownicy i muszę przyznać, że pad to nie jest jakaś tragedia, tylko i wyłącznie GAŁKI do tego manual i jeździ się bardzo przyjemnie ALE o wiele wiele łatwiej niż na kierownicy - przykładem na to próba driftu ...

                    Manual skrzynia vs Automat

                    I w tym przypadku odpowiedź jest równie prosta: automatyczne skrzynie biegów służą tylko i wyłącznie do poprawienia, podniesienia komfortu jazdy ( ułatwieniu ) mowa tutaj o realu. Manualna skrzynia biegów na torze to podstawa, pełna kontrola nad przełożeniami, obrotami i całym samochodem. Dla początkujących graczy może to sprawiać trudności ale będę kłócić się z każdym kto powie, że automat nadaję się na tor Oczywiście nie mówię o sekwencyjnych, półautomatycznych skrzyniach biegów bo to zupełnie inna bajka a w przypadku obsługi padem taka właśnie opcja jest używana, a nie "typowy" manual.

                    Pozdrawiam

                    Komentarz


                    • #11
                      Re: Czasy, manual i kierownica

                      W GT nie ma klasycznego automatu. Jest za to jakas magiczna sila, ktora zmienia za nas przelozenia.

                      Komentarz


                      • #12
                        Re: Czasy, manual i kierownica

                        ja do gt4 podłączyłem logitecha driving force gt i nawet się fajnie grało ale trudniej. do licencji polecam pada. Ale dla pszyjemności polecam kirownice.

                        Komentarz

                        Pracuję...
                        X