Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

NIGHT RIDERS - Tuning aut klubowych

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • NIGHT RIDERS - Tuning aut klubowych

    Witam,
    Jako że regulamin dotyczy każdego Klubowicza i Rekruta nasuwa mi się takie małe przemyślenie na temat tuningu aut w 4 klasach.
    Mianowicie chodzi o to co powinno być ważniejszą opcja tuningu? Masa a może silnik ... Nie mam pojęcia co ulepszyć żeby auto miało PO380 i było dość dobre ... Jest na to jakaś reguła czy po prostu trzeba próbować z jakimi częściami auto będzie najlepiej działać ?
    Z góry dzięki za odpowiedź

  • #2
    Re: Auta klubowe - tuning

    Skup się na tym, co da Ci przewagę w zakrętach, czyli niska masa, dobre opony czy sportowe zawieszenie. Moc to sprawa drugorzędna.

    Komentarz


    • #3
      Re: Auta klubowe - tuning

      Czyli mam przez to rozumieć ze najważniejsze przy takim tuningu z limitem PO jest to żeby auto było stabilne lekkie i sterowne ?

      Komentarz


      • #4
        Re: Auta klubowe - tuning

        Tak. Najważniejsza jest przyczepność, zdolność szybkiego pokonywania zakrętów i łatwość w prowadzeniu. Jeśli to osiągniesz, resztę możesz przeznaczyć na podnoszenie mocy. Co z tego, że wpakujesz do Poloneza silnik od Corvette, skoro 200konny Civic z RM weźmie Cię na pierwszym zakręcie. Rozumiesz? :wink:

        Komentarz


        • #5
          Re: Auta klubowe - tuning

          Myślę że tak, fajne porównanie.
          Jeszcze mam pytanie odnośnie wyważenia samochodu.
          Auto jest samo z siebie wyważone czy trzeba dodać jakiś balast czy coś w tym stylu?
          Czy ewentualnie zmieniać ustawienia zawieszenia?

          Komentarz


          • #6
            Re: Auta klubowe - tuning

            W pierwszej kolejności powinieneś mocno pogrzebać przy ustawieniach zawieszenia, bo dzięki nim można wiele zyskać. Balast w drugiej kolejności. Generalnie nie polecam dodawania balastów, bo to zbędne kilogramy, które pogarszają osiągi. Jeśli samochód się w miarę dobrze prowadzi, nie tracisz po prostu na jego kaprysach na każdym zakręcie to nie ma takiej potrzeby.

            Jeżeli samochód jest wyraźnie nad lub podsterowny, nie radzisz sobie z jego opanowaniem, można trochę przenieść mu środek ciężkości dorzucając parę kilo, odpowiednio w kolejności: na przód lub na tył. Balast możesz (chyba, nie mam GT5) przesuwać, więc nie jest to tak, że wszystko max na tył czy na przód. Przesuwaj stopniowo, aż poczujesz się pewniej.

            Komentarz


            • #7
              Re: Auta klubowe - tuning

              Można przesuwać więc będzie git
              Co do zawieszenia, czytałem że po zwiększeniu np pochyłu kół auto traci na przyspieszeniu... czy coś w tym stylu
              Przejmować się tym i uczyć jazdy w takich ustawieniach czy po prostu ustawić auto tak żeby mi się dobrze je prowadziło?

              Komentarz


              • #8
                Re: Auta klubowe - tuning

                Przecież w GT5 przy każdym ustawieniu masz wszystkie informacje podane co i jak.Wystarczy poczytać,bo wszystko jest jasno podane

                Komentarz


                • #9
                  Re: Auta klubowe - tuning

                  Musisz bardzo dobrze się zapoznać z opisem poszczególnych parametrów, by móc swobodnie je regulować, wiedzieć po prostu, co zmieniasz i w jakim celu. Tu odsyłam Cię do poradników GT (o ile coś na ten temat piszą). Jeśli nie to na forum w dziale Gran Turismo 4 jest przyklejony temat ABC Tuningu, gdzie znajdziesz parę przydatnych informacji. Albo po prostu szukaj opisów/poradników ustawień zawieszenia w Internecie.

                  Komentarz

                  Pracuję...
                  X