Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

"Zwrotność w zakrętach - ustawienia"

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • "Zwrotność w zakrętach - ustawienia"

    witam mam pytanko odnośnie subaru moc ok 500KM .na szuter i śnieg to auto marzenie ale gdy jade po asfalcie to auto baaardzo słabo skręca musze baaaardzo wolno jechac czy coś pokreciłem z ustawieniami?zawias na maxa gleba obciazenie wstepne 45 przyśpieszenie 60 hamowanie 20 mówie o ustawieniu LSD.help dlaczego auto nie kreca skoro to 4X4 powinno isc w zakretach jak po sznurku a tu lipa

  • #2
    Re: nie skręca w zakrętach

    Po I - przede wszystkim jakie Subaru?
    Po II - jakie założyłeś opony?
    Po III - maksymalnie obniżony zawias w aucie 4x4? Bez sensu
    P IV - zmień ten kompletnie niefortunny tytuł wątku na bardziej naprowadzający na problem (coś w stylu "Ustawienie Subaru /model/ na asfalt" albo "Zwrotność w zakrętach - ustawienia" - to takie przykłady na gorąco, ale mam nadzieję że łapiesz o co kaman)

    Komentarz


    • #3
      "Zwrotność w zakrętach - ustawienia"

      opony wyścigowe miękkie subaru impreza WRX sti 08 . max gleba tylko jak jade po asfalcie bo to podobno obniza środek cięzkości i auto lepiej sie prowadzi (podobno)

      Komentarz


      • #4
        Re: "Zwrotność w zakrętach - ustawienia"

        Auto na maksa obniżone nie wybiera dobrze nierówności. Bo do tego trzeba ustawić twardo amorki.
        Zasada jest prosta zacznij na fabrycznych ustawieniach zawiasu i pobaw się na początek samym LSD. przy czteropędzie łatwo można wyważyć szperą auto w zakręcie. Duże spięcie na tyle przy hamowaniu ułatwi mocno skręcanie przód praktyczbnie rozpięty, przy dodawaniu gazu wedle uznania jak bardzo chcesz bokiem jeździć.

        Jeśli chcesz zawiasem się bawić to zacznij od stabilizatorów wysokość i twardość samych amorów zostaw w spokoju. (na razie)
        Zasada jest dość prosta tam gdzie jest miękciejszy stabilizator tam jest wiecej gripu. Trzeba jednak pamiętać o rozłożeniu masy auta. Najlepiej bawić się samochodami 50:50 dla zrozumienia mechaniki. Bo jeśli auto ma dajmy na to 60:40 to mimo tego że stabilizatory mamy np. ustawione na 6 przód i tył to przód będzie miękciejszy od tyłu przez większą masę auta na przedniej osi.

        Podobnie zasada tyczy się samych sprężyn tylko tu trzeba pamiętać że zmiękczanie lub utwardzanie sprężyn ma wpływ na kilka czynników między innymi hamowanie (im miękciej tym mniejsza kontrola auta przy hamowaniu i sama droga hamowania się wydłuża), tłumienie nierówności (aby obniżyć mocno auto muszą/powinny być twarde sprężyny i amorki w innym wypadku będzie dobijać, a samochód będzie idiotycznie się zachowywał), czy dalsza kontrola auta w zakręcie (na twardym zawieszeniu dana oś szybko reaguje ale można szybko też stracić przyczepność).

        Można też bawić się samą geometrią kół. Ustawić sobie rozbieżnie tył i już auto lepiej składa się w zakręcie czy pochylić trochę przednie koła. Nadmierne pochylenie spowoduje drastyczne wydłużenie drogi hamowania.

        Każde auto jest inne i niestety w niektórych złoty środek konfiguracji trzeba odkryć, a praktykę z prawdziwego świata można sobie wsadzić między cztery litery.

        Komentarz


        • #5
          Re: "Zwrotność w zakrętach - ustawienia"

          dzięki bardzo za podpowiedz pocwicze narazie na fabrycznych ustawieniach i bede po woli testował nowe nastawy.jeszcze raz wielkie dzieki

          Komentarz


          • #6
            Re: "Zwrotność w zakrętach - ustawienia"

            Sqad możesz jeszcze bardziej rozwinąć wątek nastawów zawieszenia ?? Próbuje właśnie się tym bawić ale nie wiem od czego zacząć ... mówisz ze ty zaczynasz od stabilizatorów.. potem co ? sprężyny ? wysokość ? amory ? jak testujesz zawieszenie, kiedy "poznać" ze samochód jest za nisko, za twardo ? Możesz bardziej rozpisać "proces" ustawiania auta. Szukałem na necie ale generalne poradniki do GT5 powtarzają tekst jaki jest w samej grze albo ludzie opisują działanie podzespołów z rzeczywistości ... którą w GT5 nie za bardzo idzie zaadoptować. Próbuje cos samemu sklecić ale po 30 min jak wróce do nastawów wyjściowych auto lepiej się prowadzi niż po moich "pro" nastawach.
            Pozdr

            Komentarz


            • #7
              Re: "Zwrotność w zakrętach - ustawienia"

              generalnie najfajniej i najłatwiej wyważa się auto stabilizatorami oraz szperą.
              Sama twardość i wysokość zawieszenia to już kwestia potrzeb i toru (wyboje, tarki, szybkie, kręte, etc.)
              Ja wszystkie auta ustawiam zawsze na jednej trasie (jak dla mnie deep forest jest bardzo uniwersalne i nie za długie).
              Najpierw kilka kółek na stocku i patrzymy jak się auto zachowuje. Potem zabieram się za stabilizatory, potem korekty LSD, a dalej twadrość i wysokość. Na bardzo równych torach można dość mocno obniżyć ale trzeba od razu utwardzić. Można też wyważyć auto podnosząc lekko przód względem tyłu lub na odwrót (środek ciężkości się przenosi - zależy czy auto jest nad czy pod sterowne).

              Jest zbyt dużo samochodów i są zbyt różne jedne reagują na ustawienia inne mają odwrotny skutek niż zamierzony, ciężko jest opisać jak stroić samochody w GT5.

              Komentarz

              Pracuję...
              X