Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

LSD

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • LSD

    Nie ogarniam tego krótko mówiąc a na pewno nie ogarniam co robi te obciążenie wstępne czy mógłby mi ktoś to DOKŁADNIE wytłumaczyć. Mam lambo 4x4 i czy na każdą oś trzeba ustawiać tak samo żeby jakoś w miarę się jechało? Czy ktoś ma propozycje którą można zastosować? Z autami z napędem na jedną oś to se poradzę ale jak są 4x4 to koniec...

  • #2
    Re: LSD

    Zamieszczone przez danielssss
    Nie ogarniam tego krótko mówiąc a na pewno nie ogarniam co robi te obciążenie wstępne czy mógłby mi ktoś to DOKŁADNIE wytłumaczyć. Mam lambo 4x4 i czy na każdą oś trzeba ustawiać tak samo żeby jakoś w miarę się jechało? Czy ktoś ma propozycje którą można zastosować? Z autami z napędem na jedną oś to se poradzę ale jak są 4x4 to koniec...
    Też się podpinam do pytania bo Gallardo LP 560-4 '08 czy Murcielago Super Veloce bez ustawień jest nie do okiełznania krótko mówiąc ;/

    A-spec 30 lvl
    B-spec 16 lvl

    Komentarz


    • #3
      Re: LSD

      LSD Accerelation - odpowiada za pracę dyfra podczas przyspieszania. Z tego powodu, osoby chcące bić rekordy w wyścigach np na 400 metrów - muszą ustawić ten parametr maksymalnie wysoko. Zmniejszy to buksowanie kół. Niestety takie ustawienie nie nadaje się na tory z zakrętami, gdyż utrudnia prowadzenie pojazdy (silna podsterowność). W pojazdach 4x4, FR, MR i RR można ustawić tylny dyfer dość wysoko. Samochód będzie wówczas rzadziej wpadał w poślizgi i będzie łatwiejszy do kontrolowania. Jednak poślizgi staną się wyraźnie dłuższe, co wyklucza podkręcenie LSD Accerelation podczas prób ustanawiania nowych czasów okrążeń. LSD Decrease odpowiada za pracę dyfra podczas hamowania. Wszystko wygląda niemal identycznie jak w przypadku LSD Accer. Im wyżej ustawisz, tym pojazd będzie stabilniejszy podczas hamowania. Im niżej, tym łatwiej będzie można wprowadzić go w poślizgi, jednak rośnie wówczas ryzyko wykręcenia bączka. LSD Initial odpowiada za wstępne napięcie dyfra. Jeśli ustawisz je wysoko, dyferencjał będzie szybciej reagował, jeśli nisko - wolniej. Reszta zależy od tego, jak dobrałeś LSD-A i LSD-D
      źródło "Poradnik Extreme" wiosna 2005 07

      Dedykowane czwartej częsci GT, ale sądzę że i tak się przyda

      Komentarz


      • #4
        Re: LSD

        W obciążeniu wstępnym jest opisane takie coś jak niespodziewane zmiany osiągów czyli o co chodzi? Bo jeśli chodzi o przyspieszanie to mamy tam czułość przyspieszania a obciążenie wstępne co nam konkretnie daje?

        Komentarz


        • #5
          Re: LSD

          Obciążenie wstępne jest bardzo dobre do tego, by driftować. Im większe tym auto gwałtowniej reaguje na gaz i koła szybciej wpadają w poślizg co daje możliwość efektownego driftowania, ale niezbyt pomaga w próbach timeattack, bo tam liczy się jak największa przyczepność, by urywać ułamki sekund, które tracimy w poślizgu.

          Komentarz


          • #6
            Re: LSD

            obciążenie wstępne reguluje rozkład momentu obrotowego pomiędzy kołami w momencie zmiany obciążenia na dyferencjale (podczas dodawania i odpuszczania gazu), wyższe ustawienie spowoduje blokowanie mechanizmu różnicowego w momencie dodania gazu oraz hamowania silnikiem, niższe ustawienie poprawi prowadzenie w zakręcie ponieważ koła będą mogły się obracać z różną prędkością.
            Ustawienia domyślne są dość dobre, ja osobiście zmieniam o 5-10 w górę przy autach MR, FR, 4X4 a przy autach FF - obciążenie wstępne pozostawiam na 10, resztę o 10 w górę.

            Komentarz

            Pracuję...
            X