Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Poziom trudności

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Poziom trudnoÅ›ci

    Witam,

    Gram w GT5 stosunkowo krotko (21 poziom) i jednym z bardziej meczacych aspektow gry jest dla mnie niezbyt dobrze zbalansowny poziom trudnosci; nie chodzi nawet o to, ze przeciwnicy jada jak po sznurku, ale o to, ze zazwyczaj mam do czynienia z jedna z nastepujacych sytuacji:

    1) Jade wyraznie slabszym samochodem niz przeciwnicy; nie mam szans na podjecie walki, chocbym jechal praktycznie bezblednie - poniewaz uzbieralem juz co nieco kasy, udaje sie do sklepu z czesciami i ulepszam co sie da - patrz punkt 2 - lub kupuje autko z wyzszej polki.
    2) Mam dopakowany samochod. Zostawiam przeciwnikow daleko w tyle juz na pierwszym okrazeniu i tak juz zostaje do konca wyscigu. Czasem jest to absurdalne do tego stopnia, ze nawet przy popelnieniu bledu i wypadnieciu z trasy jestem w stanie odrobic straty i wyprzedzic przeciwnikow, ktory oddalili sie o pol dlugosci toru.
    3) Powyzsze dotyczy zarowno wyscigow z ograniczeniami, jak i bez ograniczen; w wyscigach bez ograniczen sytuacja jest zazwyczaj jescze bardziej jaskrawa.

    Dodam, ze gram na gram na kierownicy (DFGT), kontroler ustawiony na symulacje. Nie jezdze jakos nadzwyczaj dobrze, powiedzialbym ze raczej srednio i nie przywiazuje wagi do krecenia coraz lepszych czasow (co niewatpliwie byloby wyzwaniem) - chodzi mi wylacznie o pozycje w wyscigu.

    Jakie sa Wasze obserwacje w tym temacie? Sami narzucacie sobie poziom trudnosci wybierajac slabsze samochody/ograniczajac ulepszenia, czy moze gdzies zakopane sa jakies ustawienia utrudniajace gre? Problem z samodzielnym wyborem samochodu gwarantujacego dobrze zbalansowany wyscig jest taki, ze to dosc zmudne i czasochlonne...

    Pozdrawiam

  • #2
    Re: Poziom trudności

    Ja gram głównie w szybką grę poziom trudności zaawansowany, agresywności A.I. ustawiona na 10, opony te samy co u konkurencji, wybieram auta nietuningowane i w sumie rzadko wygrywam jadąc wyścig na 3 okrążenia (zależy od toru itp), ale mimo to sprawia mi to ogromną frajdę. To, że nie wygrywam jest w sumie logiczne (podobnie jak Ty w punkcie pierwszym) była by to porażka gry gdybym autem na zbliżonym poziomie co konkurencja trzy okrążenia toru pokonywałbym szybciej o 20 sekund (tyle zazwyczaj wynosi różnica między mną, a pierwszym na początku trwania wyścigu).
    Poziom gry jest dobrany tak aby każdy mógł ukonczyć a-spec, gdyby był wygórowany (limity pp, dobór opon taki sam jak konkurencja) było by tak jak w ostatnich sezonowych - że mało kto jest w stanie wygrać wszystkie wyścigi).

    Dużo osób narzeka (jest w tym wiele racji), że ogólnie wyścigi w GT polegają na gonieniu króliczka (który odjeżdża reszcie stawki, a resztą w zasadzie tylko blokuje, czasem jest tak że odjeżdża auto które teoretycznie powinno być słabsze od innych, lub w innym rozdaniu zamiast z przodu to wlecze się na końcu stawki - osobiście mnie to wkurza bo chcialbym wiedzieć które auto jest lepsze, a tu wszystko chyba zależy od A.I w danym wyscigu). Szwankuje też samo wyprzedzanie przez pojazdy A.I. nawet na prostej (widać to gdy np. taki Caterham blokuję Lamborghini itp). Mimo wszystko start lotny stanowi znacznie większe wyzwanie niż start z linii (ten drugi jest możliwy tylko podczas wyścigów tych samych modeli lub wyścigów na torach stworzonych przez użytkownika - podczas startu z linii pojazdy A.I. słabo wyprzedzają, blokują się, nie szukają pozycji, łatwo ich objechać - scenariusz znany np. z GT lub GT2).

    Uogólniając chcesz trudnego wyścigu jedź autem nietuningowanym.

    Tryb symulacji nie odnosi się do DFGT lecz do innych kierownic (to że go zaznaczasz nie ma żadnego znaczenia).


    Podobno też wiele gier jest tak zaprogramowanych aby łatwiej było dogonić przeciwników po wypadnięciu z trasy niż im odjechać (konkurencja wtedy zwalnia dając Ci się dogonić) choć nie wiem czy ma to zastosowanie w GT)

    Komentarz


    • #3
      Re: Poziom trudności

      Mnie też czasami poziom trudności trochę drażni, gdyż na przykład w zawodach ekstremalnych w mistrzostwach Europy startują powolne europejskie auta (brak Lamborghini, Ferrari), ja biorę Bugatti i od razu rzucam się na prowadzenie. Inny przypadek to mistrzostwa Japonii, tam nie ma szybkich Japońskich wozów (Lexus LFA, Nissan GT-R), ja wziąłem Lexusa IS F RM i wszystkich niemal od razu wyprzedziłem. GT5 to nie Shift 2, gzie w tamtej grze od razu dostosowuje auta przeciwników w stosunku do mojego.
      Mój kanał YT: http://www.youtube.com/user/Marki432?feature=mhee

      Komentarz


      • #4
        Re: Poziom trudności

        Pod względem braku poziomu trudności i głupoty AI bryluje od samego początku. To o czym mówi charger, czyli łaskawość AI wobec naszego koszenia trawników i orania puapek piaskowych również istnieje od samego początku. Nieraz spotkałem się z tym w GT2. Co ciekawe, różnice w czasie na jednym okrążeniu potrafiły sięgać nawet kilku sekund. Po wyprzedzeniu nagle w przeciwników wstępował sam Vettel, a raczej Schumacher czy inny Mika, trzymając się historii.

        Pod względem sztucznej inteligencji seria Gran Turismo jest daleko w tyle w porównaniu do innych Sim i wątpię, żeby kiedykolwiek to się zmieniło.

        Komentarz

        PracujÄ™...
        X