Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Gran Turismo 5 i fizyka

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Gran Turismo 5 i fizyka

    Witam,
    na dniach planowałem zakupić Play Station 3 wraz z grą Gran Turismo 5.
    Posiadam kierownicę Logitech G25 wraz ze stelażem na której grałem dotychczas w LFS i rFactor ze względu na bardzo dobrą i zbliżoną do RealLife fizyką.

    Wiem że PS3 i GT25 na bank będą współpracowały, ale jak wygląda fizyka w GT 5 ? Czy jest idealne jak to chodzą plotki czy też zrobili gniot typu arcade ?

    Proszę o odpowiedź osoby które grały w tę grę na kierownicy klasy G25 (nie interesują mnie badziewia jak 270* skrętu max czy też tylko gaz i hamulec bez sprzęgła) oraz mają odniesienie do fizyki panującej na drodze w świecie za Firewallem(nie chcę obrazić bo sam lubię grać ale chciałbym konstruktywną ocenę uzyskać)
    Bo nie wiem czy warto wydać pieniądze.

  • #2
    Re: Gran Turismo 5 i fizyka

    Ja gram na DFGT. Grałem poprzednio w LFSa, czasami jeszcze w niego pogrywam i muszę powiedzieć, że fizyka w GT5 do najbardziej symulacyjnych nie należy, ale wyczucie i prowadzenie samochodu jest bardzo dobre. Najbardziej fizykę z GT5 można porównać do iRacing. Ogólnie wrażenia z jazdy są bardzo pozytywne.
    Dodam, że siły FF dobrze przenoszą to co się dzieje na torze. Czuć każdą nierówność i najazd na tarki.
    I may be slow but I'm still ahead of you.
    Mój kanał Youtube: SasekPL

    Komentarz


    • #3
      Re: Gran Turismo 5 i fizyka

      Zamieszczone przez bullseye
      Proszę o odpowiedź osoby które grały w tę grę na kierownicy klasy G25 (nie interesują mnie badziewia jak 270* skrętu max czy też tylko gaz i hamulec bez sprzęgła) oraz mają odniesienie do fizyki panującej na drodze w świecie za Firewallem(nie chcę obrazić bo sam lubię grać ale chciałbym konstruktywną ocenę uzyskać)
      Bo nie wiem czy warto wydać pieniądze.

      Nauka na przyszłość: miło jest w pierwszym poście na forum nie zrazić do siebie większości jego użytkowników, korzystających chociażby z Logitecha Driving Force GT... którego bynajmniej za "badziew" jako wieloletni jego użytkownik nie uważam, i kilku lalusiów na ESL, korzystających z G25 nim objechałem...

      Nieprzypadkowo jest to kierownica DEDYKOWANA Gran Turismo 5.

      Komentarz


      • #4
        Re: Gran Turismo 5 i fizyka

        Niektórzy mający za dużo kasy wszystkie rozumy pozjadali i myślą, że tylko co najdroższe jest coś warte.

        Komentarz


        • #5
          Re: Gran Turismo 5 i fizyka

          Nie napisałem nigdzie że wszystko inne to badziew tylko chciałem podkreślić że zależy mi na tym aby uzyskać odpowiedź o kierownicach oddających realizm a w przypadku braku sprzęgła dla mnie realizm upada, nie chciałem też urazić niczyich umiejętności bo przecież jak ktoś jest dobry to i na klawiszach pokona ludzi na kierownicach za 3000zł).
          Kolejna, rzecz. Dedykowana kierownica, dla mnie jest to tak samo chwytliwe jak monitor dedykowany pod Viste a działa identycznie jak każdy inny nie dedykowany więc to żaden argument.

          Po trzecie, nadmiaru gotówki na elektroniczne zabawki nie mam, kierownica jest pożyczona i tylko PS3 bym kupował.

          Po czwarte, miło jest czytając posta zobaczyć w nim odpowiedź na pytanie a nie tylko krótką docinkę.

          Thooorn, nie wiem kogo się tyczy ten post ale wnioskuję że nie chciałeś napisać go tutaj skoro nie ma w nim odpowiedzi.
          Poza tym zazwyczaj to co droższe jest lepsze, przykład turbin, wyższe ciśnienie do odcinki da ci tylko lepsza RS turbina, a nie zwykła T.

          Więc proszę o konstruktywne odpowiedzi użytkowników GT5, Kierownicy 720* +sprzęgło i H-shit oraz aktywnych kierowców

          Komentarz


          • #6
            Re: Gran Turismo 5 i fizyka

            Gra wykorzystuje 900stopni. G25 działa normalnie, praktycznie tak samo jak dfgt z tą różnicą że dfgt ma dużo więcej przycisków. Grałem na G25 i dfgt. Same kierownice działają identycznie jedyne co je różni to jakość pedałów, mierna ilość przycisków na kierownicy G których na dodatek nie da się zmienić.

            Komentarz


            • #7
              Re: Gran Turismo 5 i fizyka

              A po co ci tysiące guzików na kierownicy ? Mi dwa starczają w zupełności a i z jednym bym nie narzekał.

              Pytanie było o coś innego Różnicę miedzy modelami mogę wyczytać w necie a o pytaniu moim mało jest odpowiedzi nawet na zagranicznych forach.

              Komentarz


              • #8
                Re: Gran Turismo 5 i fizyka

                W rfactor się bardzo przydają, miałem dość odrywania lap od kierownicy żeby zmienić boost czy balans.
                Ja o fizyce się nie wypowiadam bo to jest kwestia bardzo indywidualna. chcesz real driving simulator kup se samochód. Tak ogólnikowo to model jazdy jak dla mnie jest bardzo fajny dużo łatwiej wyczuć auta niż w rf czy łyżwiarskim lfsie. Wpływ ustawień samochodu ma bardzo duże znaczenie i również jest wyraźnie odczuwalny.

                Komentarz


                • #9
                  Re: Gran Turismo 5 i fizyka

                  I takie odpowiedzi rozumiem
                  Auto posiadam ale jak wiemy nie można codziennie jeździć na tory bo to raz, drogie, a dwa, nie są otwarte dzień w dzień więc trzeba pograć by nie wypaść z transu

                  Komentarz


                  • #10
                    Re: Gran Turismo 5 i fizyka

                    Powiem Ci tak. Model jazdy ma Powera na prawdę można tonami czerpać przyjemność z jazdy, po rF mam czasem wqrwa tutaj nie . Czy jest to super symulator sam musisz ocenić

                    Komentarz


                    • #11
                      Re: Gran Turismo 5 i fizyka

                      Dobra to pozostaje mi udać się gdzieś po konsole, z tym że nie wiem czy 120GB Slim czy 320GB brać. Poza dyskiem są różnice jakieś ?
                      No i czy po wpadce Sony da się grać po necie czy trzeba czekać jeszcze ? (bo w sumie wolę poczekać bez konsoli niż mieć i czekać aż włączą).

                      Komentarz


                      • #12
                        Re: Gran Turismo 5 i fizyka

                        Zamieszczone przez bullseye
                        Dobra to pozostaje mi udać się gdzieś po konsole, z tym że nie wiem czy 120GB Slim czy 320GB brać. Poza dyskiem są różnice jakieś ?
                        No i czy po wpadce Sony da się grać po necie czy trzeba czekać jeszcze ? (bo w sumie wolę poczekać bez konsoli niż mieć i czekać aż włączą).
                        Da się normalnie grać przez neta A Jeżeli pytasz o dysk, to bierz 320gb - sam mam taką, i uwierz mi że miejsce na dysku zawsze się przyda A różnica w cenie pewnie niewielka... Pozdrawiam!

                        Komentarz


                        • #13
                          Re: Gran Turismo 5 i fizyka

                          Jak ktoś instaluje kupe gierek i demówek to się przydaje dysk ja mam ps3 tylko do gt5 i filmów BR

                          Komentarz


                          • #14
                            Re: Gran Turismo 5 i fizyka

                            Zamieszczone przez Sqad
                            Jak ktoś instaluje kupe gierek i demówek to się przydaje dysk ja mam ps3 tylko do gt5 i filmów BR
                            Z gier zmam tylko pliki niezbędne przy grach z płytek, oraz dwie z ps store Welcome back - filmy zrzucam sobie na pendrive'a, lub wrzucam tak kolega BRdisc i oglądam, a miejsce na "twardzielu" zawsze się przyda

                            Komentarz

                            Pracuję...
                            X