Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Uwzględnienie maksymalnej mocy i momentu w GT4

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Uwzględnienie maksymalnej mocy i momentu w GT4

    Zamieszczone przez thooorn
    PP89, zauważ, że wskazówka doładowania wraz ze wzrostem obrotów "cofa się" po przekroczeniu 6500rpm. To może być przykładem, że jednak w GT4 krzywa mocy ma znaczenie. Można to łatwo sprawdzić. Włączyć sobie ducha. Wychodzić na prostą zawsze tak samo (prędkość) i wrzucać równo do czerwonego pola. Potem wrzucać 1000rpm wcześniej, a później kręcić do odcinki. Jeśli zaobserwujemy spadek lub wzrost przyspieszenia względem ducha, oznaczać to będzie, że krzywa "istnieje"

    Tak więc postanowiłem to w końcu sprawdzić tak bardziej dokładnie.
    Sprawdzałem czasy na testowym odcinku 0-1000m. Aby było porównywalnie z trakcją przy starcie, ruszałem po prostu przy pełnym gazie (brak strat przez mój refleks) no i gdy auto miało dobrą trakcje to z 1 biegu, jak nie to z 2 biegu. Samochody przypadkowe, w miare mocne z mojego garażu.
    Zmieniałem przy mocach max tych podanych, bo z wykresu się nie idzie dokładnie odczytać jak wiecie.


    Mitsubishi Lancer VI T.M.E - moc max/6500rpm, odcinka/7500rpm
    Mimo tego że między 6500 a 7500rpm wskaźnik doładowania spadał aż o dwie kreski, za każdym razem czas był lepszy o około 0.2sec., gdy zmieniałem biegi przy odcince

    Nissan NISMO 400R - moc max/6800rpm, odcinka/10000rpm
    Tutaj natomiast zmiana przy odcince się kompletnie nie opłaca, bo wyraźnie widać że auto nie jedzie , natomiast zmiana przy 8000rpm znowu dała czas lepszy o około 0.2sec. względem mocy max. Wskaźnik doładowania również spadał.

    Ford GT - moc max /6500rpm, odcinka/około 7300rpm
    Z supercharger, czyli brak wskaźnika. Tutaj również zmiana przy odcince dała lepszy czas o około 0.2sec.

    Honda S2000 - moc max/8300rpm, odcinka/około 9100rpm
    Przy Hondzie zmiana biegu przy odcince dała największą rożnice, bo aż 0.6 sekundy lepiej względem zmiany przy mocy max.


    Tak więc wydaje mi się że twórcom GT4 się skala przestawiła o te 500-1000rpm w góre, albo po prostu dali tak że każde auto najlepiej przyśpiesza jak się zmienia bieg przy odcince lub zaraz na czerwonym polu.
    Natomiast jeżeli chodzi o moment max, to wyraźnie czuć że ten podany w specyfikacji faktycznie istnieje przy przyśpieszaniu.

  • #2
    Re: Uwzględnienie maksymalnej mocy i momentu w GT4

    A spróbuj z samochodami, gdzie moc osiąga się wcześnie. Zauważ, że wziąłeś pod uwagę w większości silniki, gdzie moc jest wysoko. A gdyby tak jakiś Muscle Car? Charger na odcince praktycznie nie jedzie, przynajmniej w GT2.

    Jeśli i tu będzie szybciej, oznaczać to będzie, że Kazoo poszedł na łatwiznę jeśli chodzi o mapy silników.

    Komentarz


    • #3
      Re: Uwzględnienie maksymalnej mocy i momentu w GT4

      Okey, sprawdze jakigoś muscle cara, chociaż myśle że będzie tak jak z NISMO 400R.

      Komentarz

      Pracuję...
      X