Witam 
Pierwszy temat to dziwne dźwięki pojawiające się po zakupie sportowej skrzyni w postaci piszczenia, ''miałczenia''. Ktoś może wie z was Panowie na czym to polega i jaki mechanizm wydaje takie dźwięki który pojawia się już po przekroczeniu 5km/h. Te dziwne miałczenie towarzyszy przy każdym samochodzie gdzie zamontowana jest skrzynia CLOSE GEAR, SUPER CLOSE GEAR, FC GEAR.
Kolejny temat to dziwne zjawisko które pojawia się w Lotusie Elise. Konkretnie porównajmy model Elise sport 190 z roku '98 i model po face liftingu Elise 111R z roku '04.
Oba te wozy dysponują podobną mocą-190HP ale zastanawiającym jest fakt iż w starej Elisce skrzynia biegów ma o wiele dłuższe przełożenia niż model 111R . Szczególnie jest to odczuwane na 5 biegu, jest on kosmicznie długi i pozwala na rozwinięcie maksymalnej prędkości 303km/h
Co prawda prędkość tą osiągnąłem w tunelu aerodynamicznym kiedy to producent w tabelowo podaje na Vmax na 213km/h.
Powstało by pewnie pytanie po co producent zdecydował się na tak długie przełożenia które pozwalają na Vmax ponad 300km/h kiedy to przecież realnie dobijamy tylko do 213km/h. Otóż panowie z Lotusa mogli dopuszczać myśl iż auto stanie się obiektem tuningu i tak długie przełożenia byłyby koniecznością. Ale z drugiej strony nie ma w tym sensu aby 670 kilowym pudełkiem pędzić ponad 300km/h bo jak to powiedział kolega THOOORN ''to auto ma być zwinne i szybkie w zakrętach''. Tą samą myśl podjeli Angole z Lotusa tworząc nową wersje o nazwie 111R która dysponuje podobną mocą ale jeżeli chodzi o przełożenia ma ona je o wiele krótsze co przekłada się na większą dynamiczność prowadzenia w porównaniu z poprzednikiem.
Wszelkie FACHOWE wypowiedzi są mile widziane.
Pozdrawiam :wink:

Pierwszy temat to dziwne dźwięki pojawiające się po zakupie sportowej skrzyni w postaci piszczenia, ''miałczenia''. Ktoś może wie z was Panowie na czym to polega i jaki mechanizm wydaje takie dźwięki który pojawia się już po przekroczeniu 5km/h. Te dziwne miałczenie towarzyszy przy każdym samochodzie gdzie zamontowana jest skrzynia CLOSE GEAR, SUPER CLOSE GEAR, FC GEAR.
Kolejny temat to dziwne zjawisko które pojawia się w Lotusie Elise. Konkretnie porównajmy model Elise sport 190 z roku '98 i model po face liftingu Elise 111R z roku '04.
Oba te wozy dysponują podobną mocą-190HP ale zastanawiającym jest fakt iż w starej Elisce skrzynia biegów ma o wiele dłuższe przełożenia niż model 111R . Szczególnie jest to odczuwane na 5 biegu, jest on kosmicznie długi i pozwala na rozwinięcie maksymalnej prędkości 303km/h

Powstało by pewnie pytanie po co producent zdecydował się na tak długie przełożenia które pozwalają na Vmax ponad 300km/h kiedy to przecież realnie dobijamy tylko do 213km/h. Otóż panowie z Lotusa mogli dopuszczać myśl iż auto stanie się obiektem tuningu i tak długie przełożenia byłyby koniecznością. Ale z drugiej strony nie ma w tym sensu aby 670 kilowym pudełkiem pędzić ponad 300km/h bo jak to powiedział kolega THOOORN ''to auto ma być zwinne i szybkie w zakrętach''. Tą samą myśl podjeli Angole z Lotusa tworząc nową wersje o nazwie 111R która dysponuje podobną mocą ale jeżeli chodzi o przełożenia ma ona je o wiele krótsze co przekłada się na większą dynamiczność prowadzenia w porównaniu z poprzednikiem.
Wszelkie FACHOWE wypowiedzi są mile widziane.
Pozdrawiam :wink:
Komentarz