Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[Auto-Test]Alpine A110 1600s

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [Auto-Test]Alpine A110 1600s

    Alpine A110 1600s '73

    Dane Techniczne:
    Typ: ?
    Silnik: Rzędowy, 4-cylindrowy
    Pojemność: 1605cc
    Moc: 140HP/6000 obr/min
    Moment Obrotowy:150NM (przypuszczam) / ? obr/min

    Nadwozie:
    Typ: "berlinetta", całe wykonane z włókna węglowego, osadzone na stalowej ramie
    Wymiary: 385x152x113 cm
    Kolor: Bleu Alpine

    Masa: 720 kg

    Podwozie:
    Napêd: Tylny
    Umiejscowienie silnika: za tylną osią (RR)
    Skrzynia biegów: ?

    CENA: Nie na sprzedaż (wygrana w jednym z wyścigów)

    PO TUNINGU:

    Silnik:
    Pojemność: Bez zmian
    Moc: 241 KM (bez turbo), 292 KM (turbo)
    Moment Obrotowy: ?

    Masa: 650 kg

    Koszt tuningu: 244 000 Cr (bez opon - kwestia indywidualna, oraz nitro)







    Alpine to Francuska marka trudniąca się niegdyś produkcją samochodów sportowych, obecnie produkuje sportowe silniki oraz współpracuje przy tworzeniu niektórych modeli Renault.
    Założona w 1954 przez niejakiego Jean'a Redele'a. Pierwsze samochody tej marki, to nic innego, jak podwozia Renault w sportowych ubraniach, na ogół stricte rajdowe. Właśnie z myślą o rajdach powstał w 1961 roku model A110. Jego stalowa rama oraz wiele podzespołów, w tym silnik, pochodziło z Renault 8. Nie to jednak czyniło go wyjątkowym. Kluczem do, mających nastąpić, sukcesów w rajdach było superlekkie nadwozie z włókna węglowego. Pierwsze wersje samochodu ważyły niewiele ponad 600 kilo. W miarę lat jednak, A110 tył i nabierał mocy. Najważniejszym momentem w "życiu" modelu była zima 1971 roku. Wtedy to, kierowany przez Szweda Ove Anderssona, wygrał rajd Monte Carlo, zostawiając w tyle niejedno Porsche. Niepozorny Alpine stał się znany i poważany w światku, co zaowocowało skompletowaniem fachowego zespołu i startem w nowym cyklu "World Rally Championship for makers". Team Alpine wygrał ten cykl (1973), stając się tym samym pierwszym rajdowym mistrzem świata. W następnych sezonach jednak, zadebiutowała Lancia Stratos, która zatruła życie "małemu Francuzowi". W międzyczasie (1973) Renault całkowicie wykupiło Alpine'a. W wyniku braku sukcesów w rajdach, zmniejszył się popyt na, i tak zresztą niszowy, A110. Przygotowano więc następcę - A310, który zadebiutował w 1974.
    A110, którym możemy sobie pojeździć w GT, to prawie końcowa wersja, a więc wyposażona w mocny, podrasowany silnik z Renault 17.
    Postanowiłem poszaleć nim sobie na Nurburgringu (wersją seryjną) i jestem bardzo zadowolony. Niewielka masa do spółki z raczej twardym zawieszeniem dają graczowi-kierowcy świetne wyczucie nierównego toru. Mocny, jak na ten samochód, silnik "działa" w dość wąskim zakresie obrotów. Na torze to nie przeszkadza, a wręcz pomaga - przy ruszaniu auto nie boksuje! Zakręty natomiast to inna bajka... Wystarczy na chwilę odjąć gazu przy lekko skręconych kołach, gdy wchodzimy w zakręt, a zaraz potem dodać gazu i... kontrować, bo już stoimy bokiem. Dzieje się to szybko i bezboleśnie. Ba! Jest bardzo przyjemne i w pełni osiągalne przy każdym skillu. Jedyną wadą, niestety dość uciążliwą jest ten... mocny silnik! Czemu? Bo auto doskonale się prowadząc, sprawia, że kierowca-gracz ciągle chce więcej, szybciej i bardziej efektownie. Słowem, już po kilku zakrętach chcemy czegoś mocniejszego. Tu pomaga tuning, jednak ja byłem twardy - nie będę poprawiał zwycięzcy Monte Carlo, przynajmniej na torze! Osiągi różnych kombinacji sprawdziłem na dystansie 400 metrów. Oto one:

    Economy tires --> 16,330
    Sports medium tires (reszta wyników na tych gumach) -->15,446 (stock)
    (każdy następny wynik, to wynik osiągnięty tylko z częścią, która jest po jego lewej stronie, więc porównujcie go tylko ze stockiem)
    Wydech stage 3 --> 15,214
    Komputer --> 15,271
    NA tune --> 14,367
    Wydech + Komputer + NA ---> 14,272 (ruszałem z dwójki, bo na jedynce mielił)
    Skrzynia stage 3 -->15,272
    Sprzęgło stage 3 --> 15,207
    Koło zamachowe stage 3 --> 15,240
    Wydech + Komputer + NA + Sprzęgło + Koło --> 13,814 (strasznie mielił)
    To samo, tylko ze skrzynię (dostrojoną) --> 13,291 (full tuning)
    To samo, co wyżej, tylko z włączoną TC --> 13,190

    Przyspieszenia

    Stock: 0-100 km/h --> 7,1 sek; 0-200 km/h --> 29,5 sek
    Full Tuning: 0-100 km/h --> 5,4 sek; 0-200 km/h --> 16,3 sek

    Vmax (Sports medium tires)
    Seria --> 239 km/h
    Wszystko, co wyżej, bez skrzyni --> 250 km/h
    Wszystko, co wyżej ze skrzynię (długą ustawiłem) --> 293 km/h

    Czas (seryjnym) na Nurburgringu (bez slajdów ): 8,30 i bez trudu zejdziecie sporo niżej!




    Posdrawiam,
    Rudy
    Aufrecht Melcher Grossaspach

  • #2
    Uff... poprawi³em to marne 8,30 na 8,17,602, chocia¿ na przynajmniej trzech zakrêtach by³a lipa
    Aufrecht Melcher Grossaspach

    Komentarz


    • #3
      Dobra robota, lubie ten samochód :wink: .

      Komentarz


      • #4
        Re: [Auto-Test]Alpine A110 1600s

        Niepotrzebnie tyle opisowości marki ale fajny test zrobiłeś,podoba mi się że zmierzyłeś te czasy
        Wiem że wyjdę na strasznego jełopa ale gdzie w GT można sprawdzić czas na dystansie 400 metrów na prostej?Jest taka funkcja "na 1/4 mili" ?
        I na fotosiku zmniejszaj fotki choć troche bo trudno cokolwiek zobaczyć,trzeba rollować myszką :wink:
        GT-żeby ono jeszcze gotowało...

        http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/875187.html

        Komentarz

        Pracuję...
        X