Alpine A110 1600s '73
Dane Techniczne:
Typ: ?
Silnik: Rzędowy, 4-cylindrowy
Pojemność: 1605cc
Moc: 140HP/6000 obr/min
Moment Obrotowy:150NM (przypuszczam) / ? obr/min
Nadwozie:
Typ: "berlinetta", całe wykonane z włókna węglowego, osadzone na stalowej ramie
Wymiary: 385x152x113 cm
Kolor: Bleu Alpine
Masa: 720 kg
Podwozie:
Napêd: Tylny
Umiejscowienie silnika: za tylną osią (RR)
Skrzynia biegów: ?
CENA: Nie na sprzedaż (wygrana w jednym z wyścigów)
PO TUNINGU:
Silnik:
Pojemność: Bez zmian
Moc: 241 KM (bez turbo), 292 KM (turbo)
Moment Obrotowy: ?
Masa: 650 kg
Koszt tuningu: 244 000 Cr (bez opon - kwestia indywidualna, oraz nitro)





Alpine to Francuska marka trudniąca się niegdyś produkcją samochodów sportowych, obecnie produkuje sportowe silniki oraz współpracuje przy tworzeniu niektórych modeli Renault.
Założona w 1954 przez niejakiego Jean'a Redele'a. Pierwsze samochody tej marki, to nic innego, jak podwozia Renault w sportowych ubraniach, na ogół stricte rajdowe. Właśnie z myślą o rajdach powstał w 1961 roku model A110. Jego stalowa rama oraz wiele podzespołów, w tym silnik, pochodziło z Renault 8. Nie to jednak czyniło go wyjątkowym. Kluczem do, mających nastąpić, sukcesów w rajdach było superlekkie nadwozie z włókna węglowego. Pierwsze wersje samochodu ważyły niewiele ponad 600 kilo. W miarę lat jednak, A110 tył i nabierał mocy. Najważniejszym momentem w "życiu" modelu była zima 1971 roku. Wtedy to, kierowany przez Szweda Ove Anderssona, wygrał rajd Monte Carlo, zostawiając w tyle niejedno Porsche. Niepozorny Alpine stał się znany i poważany w światku, co zaowocowało skompletowaniem fachowego zespołu i startem w nowym cyklu "World Rally Championship for makers". Team Alpine wygrał ten cykl (1973), stając się tym samym pierwszym rajdowym mistrzem świata. W następnych sezonach jednak, zadebiutowała Lancia Stratos, która zatruła życie "małemu Francuzowi". W międzyczasie (1973) Renault całkowicie wykupiło Alpine'a. W wyniku braku sukcesów w rajdach, zmniejszył się popyt na, i tak zresztą niszowy, A110. Przygotowano więc następcę - A310, który zadebiutował w 1974.
A110, którym możemy sobie pojeździć w GT, to prawie końcowa wersja, a więc wyposażona w mocny, podrasowany silnik z Renault 17.
Postanowiłem poszaleć nim sobie na Nurburgringu (wersją seryjną) i jestem bardzo zadowolony. Niewielka masa do spółki z raczej twardym zawieszeniem dają graczowi-kierowcy świetne wyczucie nierównego toru. Mocny, jak na ten samochód, silnik "działa" w dość wąskim zakresie obrotów. Na torze to nie przeszkadza, a wręcz pomaga - przy ruszaniu auto nie boksuje! Zakręty natomiast to inna bajka... Wystarczy na chwilę odjąć gazu przy lekko skręconych kołach, gdy wchodzimy w zakręt, a zaraz potem dodać gazu i... kontrować, bo już stoimy bokiem. Dzieje się to szybko i bezboleśnie. Ba! Jest bardzo przyjemne i w pełni osiągalne przy każdym skillu. Jedyną wadą, niestety dość uciążliwą jest ten... mocny silnik! Czemu? Bo auto doskonale się prowadząc, sprawia, że kierowca-gracz ciągle chce więcej, szybciej i bardziej efektownie. Słowem, już po kilku zakrętach chcemy czegoś mocniejszego. Tu pomaga tuning, jednak ja byłem twardy - nie będę poprawiał zwycięzcy Monte Carlo, przynajmniej na torze! Osiągi różnych kombinacji sprawdziłem na dystansie 400 metrów. Oto one:
Economy tires --> 16,330
Sports medium tires (reszta wyników na tych gumach) -->15,446
(stock)
(każdy następny wynik, to wynik osiągnięty tylko z częścią, która jest po jego lewej stronie, więc porównujcie go tylko ze stockiem)
Wydech stage 3 --> 15,214
Komputer --> 15,271
NA tune --> 14,367
Wydech + Komputer + NA ---> 14,272 (ruszałem z dwójki, bo na jedynce mielił)
Skrzynia stage 3 -->15,272
Sprzęgło stage 3 --> 15,207
Koło zamachowe stage 3 --> 15,240
Wydech + Komputer + NA + Sprzęgło + Koło --> 13,814 (strasznie mielił)
To samo, tylko ze skrzynię (dostrojoną) --> 13,291
(full tuning)
To samo, co wyżej, tylko z włączoną TC --> 13,190
Przyspieszenia
Stock: 0-100 km/h --> 7,1 sek; 0-200 km/h --> 29,5 sek
Full Tuning: 0-100 km/h --> 5,4 sek; 0-200 km/h --> 16,3 sek
Vmax (Sports medium tires)
Seria --> 239 km/h
Wszystko, co wyżej, bez skrzyni --> 250 km/h
Wszystko, co wyżej ze skrzynię (długą ustawiłem) --> 293 km/h
Czas (seryjnym) na Nurburgringu (bez slajdów
): 8,30 i bez trudu zejdziecie sporo niżej!


Posdrawiam,
Rudy
Dane Techniczne:
Typ: ?
Silnik: Rzędowy, 4-cylindrowy
Pojemność: 1605cc
Moc: 140HP/6000 obr/min
Moment Obrotowy:150NM (przypuszczam) / ? obr/min
Nadwozie:
Typ: "berlinetta", całe wykonane z włókna węglowego, osadzone na stalowej ramie
Wymiary: 385x152x113 cm
Kolor: Bleu Alpine
Masa: 720 kg
Podwozie:
Napêd: Tylny
Umiejscowienie silnika: za tylną osią (RR)
Skrzynia biegów: ?
CENA: Nie na sprzedaż (wygrana w jednym z wyścigów)
PO TUNINGU:
Silnik:
Pojemność: Bez zmian
Moc: 241 KM (bez turbo), 292 KM (turbo)
Moment Obrotowy: ?
Masa: 650 kg
Koszt tuningu: 244 000 Cr (bez opon - kwestia indywidualna, oraz nitro)





Alpine to Francuska marka trudniąca się niegdyś produkcją samochodów sportowych, obecnie produkuje sportowe silniki oraz współpracuje przy tworzeniu niektórych modeli Renault.
Założona w 1954 przez niejakiego Jean'a Redele'a. Pierwsze samochody tej marki, to nic innego, jak podwozia Renault w sportowych ubraniach, na ogół stricte rajdowe. Właśnie z myślą o rajdach powstał w 1961 roku model A110. Jego stalowa rama oraz wiele podzespołów, w tym silnik, pochodziło z Renault 8. Nie to jednak czyniło go wyjątkowym. Kluczem do, mających nastąpić, sukcesów w rajdach było superlekkie nadwozie z włókna węglowego. Pierwsze wersje samochodu ważyły niewiele ponad 600 kilo. W miarę lat jednak, A110 tył i nabierał mocy. Najważniejszym momentem w "życiu" modelu była zima 1971 roku. Wtedy to, kierowany przez Szweda Ove Anderssona, wygrał rajd Monte Carlo, zostawiając w tyle niejedno Porsche. Niepozorny Alpine stał się znany i poważany w światku, co zaowocowało skompletowaniem fachowego zespołu i startem w nowym cyklu "World Rally Championship for makers". Team Alpine wygrał ten cykl (1973), stając się tym samym pierwszym rajdowym mistrzem świata. W następnych sezonach jednak, zadebiutowała Lancia Stratos, która zatruła życie "małemu Francuzowi". W międzyczasie (1973) Renault całkowicie wykupiło Alpine'a. W wyniku braku sukcesów w rajdach, zmniejszył się popyt na, i tak zresztą niszowy, A110. Przygotowano więc następcę - A310, który zadebiutował w 1974.
A110, którym możemy sobie pojeździć w GT, to prawie końcowa wersja, a więc wyposażona w mocny, podrasowany silnik z Renault 17.
Postanowiłem poszaleć nim sobie na Nurburgringu (wersją seryjną) i jestem bardzo zadowolony. Niewielka masa do spółki z raczej twardym zawieszeniem dają graczowi-kierowcy świetne wyczucie nierównego toru. Mocny, jak na ten samochód, silnik "działa" w dość wąskim zakresie obrotów. Na torze to nie przeszkadza, a wręcz pomaga - przy ruszaniu auto nie boksuje! Zakręty natomiast to inna bajka... Wystarczy na chwilę odjąć gazu przy lekko skręconych kołach, gdy wchodzimy w zakręt, a zaraz potem dodać gazu i... kontrować, bo już stoimy bokiem. Dzieje się to szybko i bezboleśnie. Ba! Jest bardzo przyjemne i w pełni osiągalne przy każdym skillu. Jedyną wadą, niestety dość uciążliwą jest ten... mocny silnik! Czemu? Bo auto doskonale się prowadząc, sprawia, że kierowca-gracz ciągle chce więcej, szybciej i bardziej efektownie. Słowem, już po kilku zakrętach chcemy czegoś mocniejszego. Tu pomaga tuning, jednak ja byłem twardy - nie będę poprawiał zwycięzcy Monte Carlo, przynajmniej na torze! Osiągi różnych kombinacji sprawdziłem na dystansie 400 metrów. Oto one:
Economy tires --> 16,330
Sports medium tires (reszta wyników na tych gumach) -->15,446

(każdy następny wynik, to wynik osiągnięty tylko z częścią, która jest po jego lewej stronie, więc porównujcie go tylko ze stockiem)
Wydech stage 3 --> 15,214
Komputer --> 15,271
NA tune --> 14,367
Wydech + Komputer + NA ---> 14,272 (ruszałem z dwójki, bo na jedynce mielił)
Skrzynia stage 3 -->15,272
Sprzęgło stage 3 --> 15,207
Koło zamachowe stage 3 --> 15,240
Wydech + Komputer + NA + Sprzęgło + Koło --> 13,814 (strasznie mielił)
To samo, tylko ze skrzynię (dostrojoną) --> 13,291

To samo, co wyżej, tylko z włączoną TC --> 13,190
Przyspieszenia
Stock: 0-100 km/h --> 7,1 sek; 0-200 km/h --> 29,5 sek
Full Tuning: 0-100 km/h --> 5,4 sek; 0-200 km/h --> 16,3 sek
Vmax (Sports medium tires)
Seria --> 239 km/h
Wszystko, co wyżej, bez skrzyni --> 250 km/h
Wszystko, co wyżej ze skrzynię (długą ustawiłem) --> 293 km/h
Czas (seryjnym) na Nurburgringu (bez slajdów











Posdrawiam,
Rudy
Komentarz