Witam wszystkich czytających jest to mój pierwszy test więc proszę o wyrozumiałość.
Alfa Romeo Gtv





[b]Dane Techniczne:[b]
Historia Modelu
Prekursorem Gtv był model GTV który stał się samochodem wręcz kultowym dla fanów tej włoskiej marki. Jednak w roku 1989 na Genewskim Salonie Alfa Romeo zaprezentowało swój nowy koncept jakim była Alfa SZ. Wyprodukowano tylko 1000sztuk z czego jedna znajduje się w Polsce. Kolejnym przełomem była Alfa Proteo która niewątpliwie wywarła duży wpływ na stylistykę Gtv. Zaprezentowana w 1991roku oparta została na największym sedanie Alfy, modelu 164. Napędzany był silnikiem 164 V6, podrasowanym do mocy 260 KM. Proteo ma zarówno napęd na obie osie, jak i wszystkie koła kierowane. Chociaż ani system 4WD, ani 4WS (4WD-four-wheel drive - napęd na 4 koła; 4WS-four-wheel steering - cztery koła kierowane) nie trafiły do Gtv. W roku 1995 Gtv wchodzi na rynek. Silniki oferowane w Gtv/Spider 1.8 Twin Spark, 2.0 Twin Spark, 2.0 JTS, 2.0 V6 16v Turbo, 2.4 JTD, 3.0 V6 24v, 3.2 V6 24v.
Alfa GTV

Alfa SZ

Alfa Proteo

Silnik i Napęd
Rodzaj napędu: FF
Ułożenie silnika w stosunku do osi pojazdu: Poprzeczne (Ułożenie silnika V charakterystyczne dla Alfa Romeo)
Skrzynia:6biegów
Układ Cylindrów: V
Liczba Cylindrów: 6
Pojemność: 2959ccm
Moc Max: 216HP/6300rpm
Max Moment Obrotowy: 264.59NM/5000rpm
V-Max: 233 km/h
Przyspieszenie 0-100: 6,7 s
Wymiary i Waga
Długość:4285cm
Szerokość:1780cm
Wysokość: 1318cm
Waga:1415kg
Wrażenia z jazdy
Jak wiadomo posiadam ten sam samochód lecz z innym silnikiem i wywarł on na mnie tak duże wrażenie że postanowiłem uzupełnić swój garaż w GT o ten włoski produkt. Samochód zakupiłem i wybrałem się na tor. Pierwsze wrażenie na prostej było dosyć dziwne z racji wysoko umieszczonego na wykresie momentu obrotowego silnik zaczął się dobrze sprawować dopiero po przekroczeniu 5tyś obrotów... Na ciasnych zakrętach trzeba często redukować biegi i trzymać silnik "wysoko" co daje znaczne straty na wyjściu w porównaniu do Fiata Coupe. Kolejny minus to rozłożenie masy.W zakrętach daje się we znaki strasznie przód jest ciężki więc samochód nurkuje nawet przy delikatnym muśnięciu hamulca.Bez customowego zawieszenia nie polecam tego samochodu na wycieczke po torze bo praktycznie nie skręca a opony zużywają się strasznie przy takiej walce. Ostatnim minusem jest ociężałość pojazd cholernie toporny w sprincie i nie ma szans praktycznie z każdym włoskim samochodem nie licząc Gtv Spider która jest jeszcze cięższa i słabsza o całe 2konie. Plusem tego samochodu jest zdecydowanie wygląd chociaż dla niektórych może być on wadą. Jest to brat Fiata Coupe wyjęty z umysłów projektantów Pininfariny więc ujrzeć można charakterystyczne mocne linie zdłóż lini bocznej co powoduje, że na pierwszy rzut oka wydawałoby się nam że jest to cabrio.
Podsumowanie
Samochód można porównać do pięknie przystrojonego ciężkostrawnego jedzenia. Oczy mogą patrzeć na nie non stop ale po zjedzeniu dostajesz takich wzdęć że Ci sie odechciewa dalej jeść.Pojazd ten polecam zdecydowanie fanom włoskich furmanek,stylistyki modelu Gtv i zagorzałych użytkowników Photo Mode którzy poszukują ciekawej modelki. Kupując ten samochód w GT płacisz nie za osiągi lecz za wygląd więc conajwyżej może być ozdobą Twojego garażu a nie przecinakiem który mógłby równać się z Nissanem 300ZX. Zdecydowanie lepiej mi się jeździło Fiatem Coupe niż tym ociężałym ale jakże pięknym klockiem.
Wady
-Słaba dynamika
-Toporny w prowadzeniu
-Duża masa
-Słabe wyważenie
-Słaby stosunek mocy do masy
-Beznadziejny stosunek ceny do osiągów
Zalety
-Stylistyka
-Ładny dźwięk silnika
Alfa Romeo Gtv





[b]Dane Techniczne:[b]
Historia Modelu
Prekursorem Gtv był model GTV który stał się samochodem wręcz kultowym dla fanów tej włoskiej marki. Jednak w roku 1989 na Genewskim Salonie Alfa Romeo zaprezentowało swój nowy koncept jakim była Alfa SZ. Wyprodukowano tylko 1000sztuk z czego jedna znajduje się w Polsce. Kolejnym przełomem była Alfa Proteo która niewątpliwie wywarła duży wpływ na stylistykę Gtv. Zaprezentowana w 1991roku oparta została na największym sedanie Alfy, modelu 164. Napędzany był silnikiem 164 V6, podrasowanym do mocy 260 KM. Proteo ma zarówno napęd na obie osie, jak i wszystkie koła kierowane. Chociaż ani system 4WD, ani 4WS (4WD-four-wheel drive - napęd na 4 koła; 4WS-four-wheel steering - cztery koła kierowane) nie trafiły do Gtv. W roku 1995 Gtv wchodzi na rynek. Silniki oferowane w Gtv/Spider 1.8 Twin Spark, 2.0 Twin Spark, 2.0 JTS, 2.0 V6 16v Turbo, 2.4 JTD, 3.0 V6 24v, 3.2 V6 24v.
Alfa GTV

Alfa SZ

Alfa Proteo

Silnik i Napęd
Rodzaj napędu: FF
Ułożenie silnika w stosunku do osi pojazdu: Poprzeczne (Ułożenie silnika V charakterystyczne dla Alfa Romeo)
Skrzynia:6biegów
Układ Cylindrów: V
Liczba Cylindrów: 6
Pojemność: 2959ccm
Moc Max: 216HP/6300rpm
Max Moment Obrotowy: 264.59NM/5000rpm
V-Max: 233 km/h
Przyspieszenie 0-100: 6,7 s
Wymiary i Waga
Długość:4285cm
Szerokość:1780cm
Wysokość: 1318cm
Waga:1415kg
Wrażenia z jazdy
Jak wiadomo posiadam ten sam samochód lecz z innym silnikiem i wywarł on na mnie tak duże wrażenie że postanowiłem uzupełnić swój garaż w GT o ten włoski produkt. Samochód zakupiłem i wybrałem się na tor. Pierwsze wrażenie na prostej było dosyć dziwne z racji wysoko umieszczonego na wykresie momentu obrotowego silnik zaczął się dobrze sprawować dopiero po przekroczeniu 5tyś obrotów... Na ciasnych zakrętach trzeba często redukować biegi i trzymać silnik "wysoko" co daje znaczne straty na wyjściu w porównaniu do Fiata Coupe. Kolejny minus to rozłożenie masy.W zakrętach daje się we znaki strasznie przód jest ciężki więc samochód nurkuje nawet przy delikatnym muśnięciu hamulca.Bez customowego zawieszenia nie polecam tego samochodu na wycieczke po torze bo praktycznie nie skręca a opony zużywają się strasznie przy takiej walce. Ostatnim minusem jest ociężałość pojazd cholernie toporny w sprincie i nie ma szans praktycznie z każdym włoskim samochodem nie licząc Gtv Spider która jest jeszcze cięższa i słabsza o całe 2konie. Plusem tego samochodu jest zdecydowanie wygląd chociaż dla niektórych może być on wadą. Jest to brat Fiata Coupe wyjęty z umysłów projektantów Pininfariny więc ujrzeć można charakterystyczne mocne linie zdłóż lini bocznej co powoduje, że na pierwszy rzut oka wydawałoby się nam że jest to cabrio.
Podsumowanie
Samochód można porównać do pięknie przystrojonego ciężkostrawnego jedzenia. Oczy mogą patrzeć na nie non stop ale po zjedzeniu dostajesz takich wzdęć że Ci sie odechciewa dalej jeść.Pojazd ten polecam zdecydowanie fanom włoskich furmanek,stylistyki modelu Gtv i zagorzałych użytkowników Photo Mode którzy poszukują ciekawej modelki. Kupując ten samochód w GT płacisz nie za osiągi lecz za wygląd więc conajwyżej może być ozdobą Twojego garażu a nie przecinakiem który mógłby równać się z Nissanem 300ZX. Zdecydowanie lepiej mi się jeździło Fiatem Coupe niż tym ociężałym ale jakże pięknym klockiem.
Wady
-Słaba dynamika
-Toporny w prowadzeniu
-Duża masa
-Słabe wyważenie
-Słaby stosunek mocy do masy
-Beznadziejny stosunek ceny do osiągów
Zalety
-Stylistyka
-Ładny dźwięk silnika
Komentarz