Honda CIVIC SiR - II (EG) kontra Volkswagen Golf V GTI
Dzisiaj pokaże wam porównanie dwóch hatchbacków o mocy większej od 200 PS-ów
Japoński CIVIC z 1995 roku i GOLF GTI z 2005 roku
Co zwycięży moc czy technologia ?
Zapraszam do lektury.
Historia Hondy Civic
Civic piątej generacji był oferowany jako: trzydrzwiowy hatchback z dzieloną tylna klapą, czterodrzwiowy sedan, oraz po raz pierwszy jako coupé, na bazie Civica powstał także model CRX Del Sol. W piątej generacji zwiększyła się technika bezpieczeństwa, zaczęto montować ABS i poduszki powietrzne. Oferta silnikowa w trzydrzwiowej wersji rozpoczynała się od 75 KM a kończyła na 160 KM, w limuzynie od 90 do 160 KM. Z tą generacja zostały zaprezentowane nowe silniki VTEC: SOHC-VTEC i VTEC-E, zapewniają one dobre osiągi oraz niskie zużycie paliwa. Zmodernizowano najmocniejszy silnik, który osiągał 160-170 KM. Trzydrzwiowy Civic z silnikiem VTEC Economy wygrał w konkursie ADAC "EcoTour of Europe 1994" z wynikiem spalania 4,97 l/100km. W styczniu 1992 roku wchodzi do produkcji nowy, dwumiejscowy CRX, ze zdejmowanym dachem i 160 konnym silnikiem. Nieoficjalnie produkcja modelu została zakończona w roku 1996 (występują jeszcze egzemplarze z tego roku).
CO W NIM ZMIENIŁEM ?
W Hondzie zmieniłem tylko kilka rzeczy
Wydech/Exhaust - Sports
Turbina/Turbine Kit - Stage 1
Sprzęgło - Clutch - Sports
Koło zębate - Flywhell - Semi - racing
Felgi z zasobu Used
Jak jest teraz ?
I tym sposobem ze 170 PS-ów mam 206 PS-ów .Samochód jest dynamiczniejszy oraz może konkurować z Golfem
Na torze jest agresywny .Wyłączyłem systemy wspomagające, ponieważ w 1995 świat o tym nie słyszał .Bardzo się ślizga bo ustawiłem mu nad i podsterowność do driftu ale jak ktoś ustawi pod siebie to dobrze mu się będzie tym jeździło.
Historia Volkswagena Golfa
Golf V, 2003-2008
W latach 2003-2008 produkowano piątą generacja Volkswagena Golfa. Dla miłośników sportowej jazdy przewidziano wersję GTi z silnikiem o mocy 200 KM. Pod koniec 2004 roku zadebiutowała nowatorska, podwyższona wersja o nazwie Golf Plus, będąca czymś pomiędzy zwykłym Golfem a minivanem skonstruowanym na jego płycie podłogowej o nazwie Touran.
W Ameryce na początku 2005 roku zadebiutował już sedan na bazie Golfa V o nazwie Volkswagen Jetta, i pod tą właśnie nazwą pojawił się na starym kontynencie jesienią 2005 roku.
Wraz z modelem Jetta, w Europie zaprezentowano również całkowicie nowy model o nazwie Eos. Jest to nic innego, jak kabriolet-coupe opracowany na bazie Golfa V. Zmieniono przedni pas tak, aby odróżnić go od reszty rodziny.
W 2005 roku do sprzedaży trafił najmocniejszy w historii seryjnie produkowany Golf. Jego nazwa to Golf R32 - zbudowany jest na podstawie Golfa piątej generacji. Wyposażony jest w wolnossący, sześciocylindrowy silnik w układzie V o pojemności 3200 cm3. Jego moc maksymalna to 250 KM. Silnik oznaczany jest skrótem FSI, co oznacza bezpośredni wtrysk paliwa - ostatnio najpopularniejsze odkrycie grupy Volkswagen/Audi. W Paryżu w 2006 zadebiutowała rekreacyjna wersja Volkswagena Golf Plus, pod nazwą CrossGolf. Wyróżnia się ona zwiększonym prześwitem podwozia oraz elementami wyposażenia, które wskazują na możliwości poruszania się poza asfaltowymi drogami.
CO W NIM ZMIENIŁEM ?
Tutaj zmieniłem tylko sprzęgło i koło zębate na najdroższe
Biegi wchodzą bardzo szybko.
Fabryczna moc jak na Golfa mnie zadowala ale w garażu chowam jeszcze 300 konnego Golfika tak na wszelki wypadek
Jak jest teraz
Właściwie to jeździ tak samo ale przy ruszaniu "z kopyta" koła nie tracą kontroli
Tutaj także wyłączyłem systemy ale tu dla zabawy bo przednio napędówką driftuje się z lekką pewnością
Podczas jazdy po Nordschleife Golf zachowuje się idealnie tak samo jak Civic
Dane samochodów
Honda
Silnik - R4 DOHC 1.6 VTT-i(czy jakoś tak)
Poj. silnika - 1598cc
Moc - 152 PS - Przed wymianą oleju, 170 PS - Po wymianie oleju
Napęd - FF
Masa własna - 1040 kg
Moment obrotowy - 193,45 NM/7300 rpm
Cena :8,490 Credits-ów
Volkswagen
Silnik - R4 DOHC 2.0 TFSI
Moc - 200 PS
Poj. Silnika 1984cc
Napęd - FF
Masa własna - 1336 kg
Moment obrotowy - 280.79 NM/4700 rpm
Cena - 32,750 Credits-ów
Podsumowanie
Obydwa samochody są dobre do szybkiej jazdy po torze
Czasy Golfa i Civica Nurburgringu to
GOLF - 8'53.039
CIVIC - 8'59.598
Cena Civica jest odpowiednia za to cena Golfa jest spora jak na Hot-Hatcha
Dziękuję za przeczytanie i polecam te wozy z takim tuningiem .
Dzisiaj pokaże wam porównanie dwóch hatchbacków o mocy większej od 200 PS-ów
Japoński CIVIC z 1995 roku i GOLF GTI z 2005 roku
Co zwycięży moc czy technologia ?
Zapraszam do lektury.
Historia Hondy Civic
Civic piątej generacji był oferowany jako: trzydrzwiowy hatchback z dzieloną tylna klapą, czterodrzwiowy sedan, oraz po raz pierwszy jako coupé, na bazie Civica powstał także model CRX Del Sol. W piątej generacji zwiększyła się technika bezpieczeństwa, zaczęto montować ABS i poduszki powietrzne. Oferta silnikowa w trzydrzwiowej wersji rozpoczynała się od 75 KM a kończyła na 160 KM, w limuzynie od 90 do 160 KM. Z tą generacja zostały zaprezentowane nowe silniki VTEC: SOHC-VTEC i VTEC-E, zapewniają one dobre osiągi oraz niskie zużycie paliwa. Zmodernizowano najmocniejszy silnik, który osiągał 160-170 KM. Trzydrzwiowy Civic z silnikiem VTEC Economy wygrał w konkursie ADAC "EcoTour of Europe 1994" z wynikiem spalania 4,97 l/100km. W styczniu 1992 roku wchodzi do produkcji nowy, dwumiejscowy CRX, ze zdejmowanym dachem i 160 konnym silnikiem. Nieoficjalnie produkcja modelu została zakończona w roku 1996 (występują jeszcze egzemplarze z tego roku).
CO W NIM ZMIENIŁEM ?
W Hondzie zmieniłem tylko kilka rzeczy
Wydech/Exhaust - Sports
Turbina/Turbine Kit - Stage 1
Sprzęgło - Clutch - Sports
Koło zębate - Flywhell - Semi - racing
Felgi z zasobu Used
Jak jest teraz ?
I tym sposobem ze 170 PS-ów mam 206 PS-ów .Samochód jest dynamiczniejszy oraz może konkurować z Golfem
Na torze jest agresywny .Wyłączyłem systemy wspomagające, ponieważ w 1995 świat o tym nie słyszał .Bardzo się ślizga bo ustawiłem mu nad i podsterowność do driftu ale jak ktoś ustawi pod siebie to dobrze mu się będzie tym jeździło.
Historia Volkswagena Golfa
Golf V, 2003-2008
W latach 2003-2008 produkowano piątą generacja Volkswagena Golfa. Dla miłośników sportowej jazdy przewidziano wersję GTi z silnikiem o mocy 200 KM. Pod koniec 2004 roku zadebiutowała nowatorska, podwyższona wersja o nazwie Golf Plus, będąca czymś pomiędzy zwykłym Golfem a minivanem skonstruowanym na jego płycie podłogowej o nazwie Touran.
W Ameryce na początku 2005 roku zadebiutował już sedan na bazie Golfa V o nazwie Volkswagen Jetta, i pod tą właśnie nazwą pojawił się na starym kontynencie jesienią 2005 roku.
Wraz z modelem Jetta, w Europie zaprezentowano również całkowicie nowy model o nazwie Eos. Jest to nic innego, jak kabriolet-coupe opracowany na bazie Golfa V. Zmieniono przedni pas tak, aby odróżnić go od reszty rodziny.
W 2005 roku do sprzedaży trafił najmocniejszy w historii seryjnie produkowany Golf. Jego nazwa to Golf R32 - zbudowany jest na podstawie Golfa piątej generacji. Wyposażony jest w wolnossący, sześciocylindrowy silnik w układzie V o pojemności 3200 cm3. Jego moc maksymalna to 250 KM. Silnik oznaczany jest skrótem FSI, co oznacza bezpośredni wtrysk paliwa - ostatnio najpopularniejsze odkrycie grupy Volkswagen/Audi. W Paryżu w 2006 zadebiutowała rekreacyjna wersja Volkswagena Golf Plus, pod nazwą CrossGolf. Wyróżnia się ona zwiększonym prześwitem podwozia oraz elementami wyposażenia, które wskazują na możliwości poruszania się poza asfaltowymi drogami.
CO W NIM ZMIENIŁEM ?
Tutaj zmieniłem tylko sprzęgło i koło zębate na najdroższe
Biegi wchodzą bardzo szybko.
Fabryczna moc jak na Golfa mnie zadowala ale w garażu chowam jeszcze 300 konnego Golfika tak na wszelki wypadek

Jak jest teraz
Właściwie to jeździ tak samo ale przy ruszaniu "z kopyta" koła nie tracą kontroli
Tutaj także wyłączyłem systemy ale tu dla zabawy bo przednio napędówką driftuje się z lekką pewnością
Podczas jazdy po Nordschleife Golf zachowuje się idealnie tak samo jak Civic
Dane samochodów
Honda
Silnik - R4 DOHC 1.6 VTT-i(czy jakoś tak)
Poj. silnika - 1598cc
Moc - 152 PS - Przed wymianą oleju, 170 PS - Po wymianie oleju
Napęd - FF
Masa własna - 1040 kg
Moment obrotowy - 193,45 NM/7300 rpm
Cena :8,490 Credits-ów
Volkswagen
Silnik - R4 DOHC 2.0 TFSI
Moc - 200 PS
Poj. Silnika 1984cc
Napęd - FF
Masa własna - 1336 kg
Moment obrotowy - 280.79 NM/4700 rpm
Cena - 32,750 Credits-ów
Podsumowanie
Obydwa samochody są dobre do szybkiej jazdy po torze
Czasy Golfa i Civica Nurburgringu to
GOLF - 8'53.039
CIVIC - 8'59.598
Cena Civica jest odpowiednia za to cena Golfa jest spora jak na Hot-Hatcha
Dziękuję za przeczytanie i polecam te wozy z takim tuningiem .

Komentarz