Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Ford GT40 Race Car '69

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Ford GT40 Race Car '69

    Nie wiem czy tu ktoś zagląda jeszcze. Czy ktoś zauważył różnice między tym GT40 RC, który wygrywamy w jednym z wyścigów MR a tym, który startuje w GT All Stars i innych wyścigach z najszybszymi samochodami? Ten, który wygrywamy to jakaś padaka, nie może nadążyć za całą resztą tamtych aut, a ten, którym steruje komputer jedzie zazwyczaj na czele stawki a jeśli nawet nie to trzyma się na równi z Toyotą GT-One, czy Venturi Atlantique.
    Wy też to zauważyliście? Nadmienię, że nie można mu dokupić żadnych części zwiększających moc. <pada>

  • #2
    Re: Ford GT40 Race Car '69

    W przypadku tego konkretnego wozu przyczyny wszelkich odstępstw tkwią w ustawieniach samochodu (setup). Do większości, o ile nie do wszystkich, wozów Le Mans w GT2 nie można dokupić żadnych nowych części, bo mają już wszystko, czego potrzeba. Model GT40, który oglądamy w pokazówkach na Gran Turismo World Championship, czy w All Stars na ostatniej stronie Special Events, niczym nie różni się od tego, który zdobywamy w jednym z wyścigów Midship Challenge. Na fabrycznych ustawieniach zawieszenia ciężko powtórzyć tempo Forda z replay'ów.

    Wszystko działa oczywiście w drugą stronę. Na przykład Opel Calibra TC lub Alfa Romeo 155 TC chronicznie robią za czerwone latarnie stawki w rękach AI, a gdy bierzemy te maszyny w swoje ręce, bez trudu wygrywamy z GT-One, czy Audi TT LM Edition.

    Komentarz


    • #3
      Re: Ford GT40 Race Car '69

      Niestety na ustawieniach zawieszenia się kompletnie nie znam. Ale sądzisz, że to tylko wina zawieszenia? Wiesz, chodzi mi bardziej o to, że mój Ford zostaje na tyle stawki i ciężko mu w ogóle nadążyć za całą resztą, przez to, że strasznie słabo się buja i nie ma zbyt wysokiej prędkości maksymalnej. A czy równowagę między prędkością a przyspieszeniem idzie zachować przy ustawieniach skrzyni biegów? Czy jedno zawsze wyklucza drugie? Wiesz, nigdy się nie bawiłem pojedynczymi biegami, tylko zawsze przestawiałem tą dolną przedziałkę, która zmienia ustawienia całej skrzyni automatycznie.

      Strasznie mnie ta sytuacja zawsze ciekawiła, bo ten Ford z GT All stars naprawdę nieźle tam wymiata.

      Co do samego prowadzenia auta to faktycznie, na fabrycznych ustawieniach ciężko tego dziada opanować, byle jaki błąd na zakręcie i mamy młynek. Udało mi się to wyeliminować przez zakupienie i ustawienie TCS i tego drugiego modułu za 50 tys Cr.

      Komentarz


      • #4
        Re: Ford GT40 Race Car '69

        Owszem, wszystko tkwi w zawieszeniu, w przeciwnym wypadku Twój Ford jechałby na równi z tym w rękach AI, o ile nie szybciej. Innym przykładem takiego stanu rzeczy jest Nissan HKS Drag 180SX. Jak zapewne wiesz, na fabrycznych ustawieniach nie przekroczysz nim 355 km/h, bo kończy się skrzynia, a drugi HKS (w rękach AI), jeśli trafisz na niego w wyścigu Tuned Turbo, odjeżdża Ci bez problemu, osiągając o wiele wyższe prędkości na prostych. W jego przypadku lekarstwem jest wydłużenie skrzyni biegów za pomocą Auto Setup w dziale transmission w Settings.

        Niestety nie da się zwiększyć prędkości maksymalnej przy jednoczesnym zachowaniu doskonałego przyspieszenia. Oczywiście różnica nie jest na tyle dramatyczna, by omijać szerokim łukiem grzebanie w skrzyni. Z doświadczenia mogę powiedzieć, że zwykle ciężko mi w ogóle odczuć, że mam nieco gorsze przyspieszenia po wydłużeniu skrzyni. Ale jest pewien sposób, jak w miarę to pogodzić. Można pobawić się poszczególnymi biegami. Przełożenia od jedynki do trójki, na których przeważnie zrywamy się na wyjściach z zakrętów, ustawiamy krótsze, natomiast biegi odpowiadające za prędkość na prostych (od czwórki/piątki wzwyż) wydłużamy. Oczywiście nie przesuniemy ich zbyt daleko w prawo, bo w pewnym momencie dojdą do granicy wyznaczonej przez Auto Setup.

        Niemniej jednak zachęcam do przedłużenia całej skrzyni o kilkanaście stopni - wtedy na prostych powalczysz z mocniejszymi bolidami.

        Jeśli chodzi o ustawienia zawieszenia, to ja osobiście ustawiam przeważnie dużą sztywność sprężyn, niskie zawieszenie, damper bound i re-bound na maksymalne wartości na przodzie i odrobinę mniejsze z tyłu, a pozostałe wartości maksymalnie w prawo. Z wyjątkiem nachylenia kół, które ustawiam zwykle w granicach 2,5 do 3,5. Ogólnie rzecz ujmując, z ustawieniami idę na czuja i testuję je w jeździe próbnej przed wyścigiem. Już nie jestem nawet w stanie zliczyć, ile przejechałem kilometrów, zanim odnajdywałem dobre ustawienia <mrgreen>

        Generalnie, jeżeli w rękach AI GT40 walczy z najszybszymi bolidami, to ten w Twoim garażu też musi być w stanie to osiągnąć.

        Jednymi z ekspertów od setupu są tutaj thooorn i JISAW, ale nie wiem, czy jeszcze tu zaglądają.

        Komentarz


        • #5
          Re: Ford GT40 Race Car '69

          Dzięki serdeczne za pomoc, takiego właśnie objaśnienia oczekiwałem, moja ciekawość została zaspokojona. Myślałem, że już raczej mało kto zagląda do tej części forum. <szampan> Kilka dni temu zacząłem od nowa grać w GT2 i przyznam szczerze, że mam z grania wielką radość jak zawsze przy tej grze, niestety wersje na PS3 nie mają już tego czegoś. <pada>

          Komentarz


          • #6
            Re: Ford GT40 Race Car '69

            Spokojnie, ja tutaj zaglądam bardzo często, tylko zwykle jak widzę nick "Toyo" w rubryce "Ostatni post", to z automatu nawet nie wchodzę do działu, bo i tak nic nowego nie będzie

            Komentarz


            • #7
              Re: Ford GT40 Race Car '69

              Ja tez zaglądam hehe przydało by się porobić jakieś małe eventy hehe


              Komentarz


              • #8
                Re: Ford GT40 Race Car '69

                Ty to weź mu poradź, co konkretniej z zawieszeniem przy GT40 zrobić, a o eventach pogadamy później

                Komentarz


                • #9
                  Re: Ford GT40 Race Car '69

                  Do którego? GT40 ten z malowaniem czy ten co jest do kupienia w salonie Forda?


                  Komentarz


                  • #10
                    Re: Ford GT40 Race Car '69

                    Ten, o którym mowa w temacie, z malowaniem Gulfa - GT40 Race Car. Poczytaj pierwsze posty

                    Komentarz


                    • #11
                      Re: Ford GT40 Race Car '69

                      Zawieszenie:

                      5,4 / 4,5
                      100/ 100
                      5 / 3
                      5 / 3
                      2,3 / 1,0
                      0,00 / 0,00
                      7 / 7

                      Skrzynia:

                      AS nie pamiętam na ile seryjnie stoi jeśli ponad 20 to proponuje zjechać do 18

                      Skrzydla:
                      Max docisk

                      LSD:
                      30
                      45
                      30


                      To tylko propozycja jak bym miał jak sprawdzić auto to dokładniejszy set bym dał.

                      Choć cos mi się wydaje że gdzieś tu na forum był set chyba mój do tego auta


                      Komentarz


                      • #12
                        Re: Ford GT40 Race Car '69

                        Dzięki. Ustawienia są dobre, nie ma już tendencji do obracania się z byle powodu. <szampan> Ale powiem, że to wciąż nie ten sam samochód, którym steruje komputer, goście z PD dobrali chyba wtedy do niego "doskonałe" ustawienia. Zapewne ciężko będzie je odwzorować. <pada>

                        Komentarz


                        • #13
                          Re: Ford GT40 Race Car '69

                          Nie koniecznie będzie ciężko. Jak odpalę GT2 to sam sprawdzę


                          Komentarz


                          • #14
                            Re: Ford GT40 Race Car '69

                            Spoczko. Czekam z niecierpliwością. <bmw>

                            Komentarz


                            • #15
                              Re: Ford GT40 Race Car '69

                              Jeszcze pytanie. Jeździsz na manualnej skrzyni czy automat?


                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X